Gå till innehåll

Allt om Bad Beats och liknande!


Goose_strike

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

POKER KAN GÅ ICH DÖ :twisted:

 

EFter mina livs tyngsta sessioner kommer den här

 

I Samurai 8161367-107705 Holdem No Limit $1/$2

[Jul 7 14:21:03] : Hand Start.

[Jul 7 14:21:03] : Seat 1 : podsie66 has $486.52

[Jul 7 14:21:03] : Seat 2 : bigboyen has $169.80

[Jul 7 14:21:03] : Seat 3 : retniap has $305.25

[Jul 7 14:21:03] : Seat 4 : p0kering has $198

[Jul 7 14:21:03] : Seat 5 : KeiNeKleiNe has $200

[Jul 7 14:21:03] : Seat 6 : deallover has $262.35

[Jul 7 14:21:03] : retniap is the dealer.

[Jul 7 14:21:03] : p0kering posted small blind.

[Jul 7 14:21:03] : KeiNeKleiNe posted big blind.

[Jul 7 14:21:03] : Game [107705] started with 6 players.

[Jul 7 14:21:03] : Dealing Hole Cards.

[Jul 7 14:21:03] : Seat 5 : KeiNeKleiNe has 7d 7s

[Jul 7 14:21:05] : deallover folded.

[Jul 7 14:21:08] : podsie66 called $2

[Jul 7 14:21:09] : deallover : txz

[Jul 7 14:21:10] : bigboyen called $2

[Jul 7 14:21:11] : retniap folded.

[Jul 7 14:21:11] : p0kering folded.

[Jul 7 14:21:13] : KeiNeKleiNe checked.

[Jul 7 14:21:14] : Dealing flop.

[Jul 7 14:21:14] : Board cards [6s 4s 7h]

[Jul 7 14:21:18] : KeiNeKleiNe bet $5

[Jul 7 14:21:20] : podsie66 called $5

[Jul 7 14:21:23] : bigboyen called $5 and raised $20

[Jul 7 14:21:35] : KeiNeKleiNe called $20 and raised $30

[Jul 7 14:21:44] : podsie66 called $50 and raised $429.52 and is All-in

[Jul 7 14:21:47] : bigboyen folded.

[Jul 7 14:21:48] : KeiNeKleiNe called $143 and is All-in

[Jul 7 14:21:48] : Showdown!

[Jul 7 14:21:48] : Seat 5 : KeiNeKleiNe has 7d 7s

[Jul 7 14:21:51] : Seat 1 : podsie66 has 4d 4h

[Jul 7 14:21:51] : Seat 5 : KeiNeKleiNe has 7d 7s

[Jul 7 14:21:56] : Board cards [6s 4s 7h 5h 8s]

[Jul 7 14:21:56] : Seat 1 : podsie66 has 4d 4h

[Jul 7 14:21:56] : podsie66 has Straight 87654

[Jul 7 14:21:56] : Seat 5 : KeiNeKleiNe has 7d 7s

[Jul 7 14:21:56] : KeiNeKleiNe has Straight 87654

[Jul 7 14:21:56] : podsie66 ties $212.50 with Straight 87654

[Jul 7 14:21:56] : KeiNeKleiNe ties $212.50 with Straight 87654

[Jul 7 14:22:02] : p0kering : lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat fem st 10-manna sng nu på party, har fått två bra händer (A-A och Q-A), på essen re-raisa jag varpå alla foldade, på q-a träffa jag inget. Jag skojjar inte, på över 220 händer så fick jag bara två st bra, sen har det bara varit k-7, 3-9 och dyl. Eller föresten så fick jag 8-8 en gång men då var det höjt så mycket.. Får väl hoppas att nästa fem bara blir med bra händer för att jämna ut.. :roll:

 

Det värsta är egentligen att de flesta som jag sett som det gått bra för har spelat skit löst och vunnit all-in preflop med J-2 osv. Det har verkligen varit ett test på tålamodet och psyket i helhet ikväll.

:shock:

 

EDIT: Spelade, och förlorade, just min 6:e på raken, sitter på B-B och alla har foldat fram till SB som försöker sno min blind genom att gå all in, har dock fått K-K så det blir blixtsyn, han visar q-8 off, två åttor på floppen tack och hej sitter kvar med en och en halv B-B, får K-J på efterkommande SB och går all in, förlorar mot J-5. Har fan inte haft flyt ikväll. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satellit på Pokerstars. Mörkarna är 75 / 150. Jag sitter i mittenposition med 2180 i marker och får :Ac::Qd:.

 

Jag höjer till 450, får en syn av platsen direkt bakom. Övriga lägger sig.

 

Flopp: :Tc::8c::Qc:

 

Monsterflopp! Jag försöker beta svagt och se om fi biter.

 

Jag betar 450.

Fi synar.

 

Turn: :As:

 

Fortsätter att representera en svag hand, och hoppas att fi gör något dumt.

 

Jag knackar.

Fi går all in.

Jag synar.

Fi visar :Ad::Jc:

 

Okej, jag hade inte behövt slowplaya - fi hade en riktigt fin hand själv, det är bara att jag har sämsta möjliga hand för fi.

 

River: :9c:

 

...Tack och hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara få berätta en....

 

en på mitt sommarjobb som spelar på LAAAAAADBRÅKS satt och spelade igår på 2/4 NL med alla $172 han hade påkontot (inte sagt att lagerarbetare är de med högst pokersinne i snitt).

 

på kvällskvisten kom ett meddelande att de mellan 22-23 skulle ha en special, A-5 stege skulle belönas med $200, fan va PRA, så spelade han alla 24, 23, 54 osv, utan att läsa mer.

 

Till slut kommer välsignelsen, A5, höjer upp, bb defendar, 234, och han betar ut, bb checkraisar och min jobbpolare ställer in, mot 56.

 

$172 åt H-E, och som grädde på moset, så hade han inte läst, men det var ju som vanligt, handen måste gå till showdown och vinna :lol:

 

Jg fick bita mig i läppen för att inte asgarva....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävla kuk skit bajs anal mutt jävla fitt mupp site eurobet poker är..

 

så jääääääääävla riggat så att det inte gåååååååååååååååååååååår..

 

jävla muttfitta...

 

har inte lyckats vinna på typ 25 sessioner i rad nu.. bad beat på bad beat på bad beat på bad beat... VARJE GÅNG jag träffar 2par träffar nån annan ett högre 2par eller färg, VARJE GÅNG jag träffat en kåk har nån annan träffat en högre kåk eller 4tal, och VARJE GÅNG jag har ex KQ kommer det typ A94, och VARJE GÅNG jag har ex AQ kommer det typ KJ4

 

mer riggat än så finns inte, har aldrig varit emd om nåt så illa i heeeeeeeeeeela mitt liv.

 

speciellt "märkligt" när man är typ 150poäng ifrån att cleara deras jävla fitt-sign-up bonus.

:twisted::evil::twisted::evil::twisted::evil::twisted::evil::twisted::evil::evil::twisted::evil::twisted::evil::twisted::evil:

 

 

 

 

 

:shock:

 

ska inte spela en jävla hand till på den siten i heeeeeeeeela mitt liv, och rekommenderar ingen annan att göra det heller om ni är rädda för riggade siter.

 

ska förresten inte spela en enda jävla hand till på en månad, för det är minst så lång tid det komemr ta för denna mastordont-tilt att lägga sig.

 

 

:twisted::evil::twisted::evil::twisted::evil::twisted::evil::twisted::evil::evil::twisted::evil::twisted::evil::twisted::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det alltid så att om man blir utdragen en gång på svenska spel förlorar man mot fiskarna säkert 9 ggr av 10 samma kväll, det är alltid lika och utan att tilta.

 

kvittar om man sätter de all in i en pott på 300 kr och de har 1000 kr kvar de ska alltid syna med sina drag.. inget ovanligt med att de försöker fiska,,, men när man åker dit 15 inköp på samma kväll med floppade stegar AAA KKK osv mot idioter som synar en all in på flop med drag då blir man så jävla förbannad.

 

inte en enda gång hade de mig floppen, kvittade vilka rum man bytte till och spelade 5 samtidigt. färgdrag hålstege stegdrag lägre triss till fyrtal allt blev man utdragen mot.

 

hur tänker en fisk som riskerar 1000 kr i en pot på 300 där han lagt in ca 100 när man synar? (på drag) (det kommer jag aldrig förstå)

 

helt underbart :D:D:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gulat....

 

Det händer inte mig....

 

Ni får ursäkta, det här blir nog ett långt inlägg, mer än bara en badbeat... orkar inte leta upp en bättre tråd men måste få skriva av mig. Vet inte vart jag ska ta vägen....

 

För fem dagar sen var jag världens lyckligaste, hade precis spelat klart för kvällen och plussat bra enligt mina mått (300$). Ny toppnotering i rullen 6900$ Jag har sagt att jag ska plocka ut allt över 6500 men nu är jag så nära 7000, det skulle va kul att höja gränsen en aning. Enligt min statistik var det på väg att bli bästa plussmånaden hittills.

Har precis börjat testa NL $1-2 istället för 0,5-1 som jag spelat på tidigare.

Äntligen har det lossnat, nu kan jag börja skörda frukterna av mitt pokerspelande.

 

Kvällen efter börjar det dåligt... tappar ett inköp på $1-2 köper in för 200 igen och börjar arbeta mig tillbaka. Jag plussar 100 och sitter med strax över 300 vid bordet när jag gör ett avgörande misstag som ska få värre konsekvenser än jag någonsin kunde anat.

 

Jag har spelat mina höga pocket svagt under kvällen i syfte att försöka trappa någon, istället har jag blivit utdragen. Sitter på BB och får AA. Alla foldar till knappen som limpar och SB en bra aggro spelare som jag av någon anledning stör mig på gör en standardraise 3-4*BB, jag kände på mig att den skulle komma och jag sa högt för mig själv innan han raisade, "om han raisar igen så reraisar du nu". Men icke.... Jag synar bara vilket släpper in knappen som också synar. på floppen 2 7 8 regnbåge betar SB ut och jag raisar ganska duktigt... då reraisar knappen mig ordentligt...? SB foldar och jag synar ned till river men är tvungen att lägga då han visar riktig styrka.

 

Detta är ingen bad beat men till saken hör att SB satt på KK och han hade (enligt egen utsago) pushat om jag reraisat honom preflopp vilket hade inneburit att jag skulle legat 200 pluss för kvällen och haft en rulle på 7100. Jag förlorar inte jättemycket i den potten men efter det rasar allt... jag förlorar det inköpet och loggar ut 400 back, ångra mig och loggar in igen, tar med mig 500 in på NL1000. Tidigare har jag gjort en del lyckade små skott på högre nivåer, denna gång går det inte vägen... 900$ back jag går och lägger mig (ca 02.00), det bara snurrar i huvudet. Faaaaaan! Kan man inte hantera två förlorade inköp utan att skotta så spelar man för högt!

 

Minstingen vaknar tidigt, jag går upp 5-6 och får han att somna om vid 8 då sover hela familjen men jag är klarvaken så jag sätter mig med fullt inköp på NL1000 fullt bord, tar inga handexempel men hela skiten går iallafall åt.

 

Går upp till NL2000 och sitter i 19 timmar i sträck och letar ett uppdubblingsläge. Pendlar mellan 2700-700 dubblar bara när jag är shortstack spelar mer än 1000 händer på det bordet men lyckas inte hitta dubbling när jag har 2000 eller däromkring. Det slutar iallafall med att jag både med KK och AA (set) blir utdragen mot ruterfärg vilket lämnar mig med ynka 500 kvar när bordet dör ut, snabbt in på ett nytt shorthanded bord där jag i princip ger bort dom i en konstig AK-miss bluff. Nu mår jag dåligt, mer än halva rullen borta bara 3000 kvar.

 

Spelar lite live på kvällen dagen efter, inget nätspel måste rensa hjärnan.

 

Sen igår (lördag) på förmiddagen går tjejen med barnen till affären för att handla lördagsgodis, jag själv hemma vid datorn = poker... Det blir NL1000 ($5-10) lyckas faktiskt plussa 350 medans dom är borta, det känns bra, lite gamblingpengar. Nu kan det vända.

 

Så kommer kvällen, vill inte riskera för mycket men att bara köpa in för 350 (plusspengarna) går ju inte så jag tar in 850. (NL1000 igen)

 

Efter ett par händer upptäcker jag att spelaren till höger om mig är en riktig galning med stort G (Parressol hette han, vet nån vem det är?), får ett antal bra händer som jag är tvungen att lägga pre eftersom han tokraisar. Ser hur han drar ut folk med 97of mot AK med träff (runner runner flush) och liknande, så fort det kommer ett skrämselkort ställer han in, han drar ut om någon synar hans allin preflop o.s.v.. Ett tag sitter han med 4-5000. Nu sitter han med 2500.

 

Jag hittar mitt läge! Sitter fortfarade med ca 850$

 

Jag får JJ UTG, behöver inte höja, jag vet att han kommer att göra det åt mig eftersom han straffar limpare, ytterligare någon limpar och mycket riktigt han raisar upp till heeeelt galna 350 på BB... jag VET att jag leder och ställer in.

 

Han synar min reraise allin 470$ till.

 

Jag springer ut ur rummet, bara låga, bara låga!!!

 

FLOP: 3H,8S,2H, jaaaaa

 

TURN: AH

neeeej snälla ha inget ess!!!

 

RIVER: 4S

ser hur alla marker skyfflas över till honom... neeeeeeej hade han ett ess, går fram mot datorn, nej va fan.... ser en fyra.... triss i fyror?

 

näää 42of tvåpar.... börjar hyperventilera...

 

:cry:

 

Mycket riktigt ledde jag stort men han synar min 470$ reraise allin med 42of PREFLOP!!!!

 

 

I den mest krisiga situationen någonsin vill man inte åka på en badbeat, speciellt inte en sån här.... så sjuuuukt att den ska komma just i det avgörande ögonblicket. Just när jag redan ligger på botten...

 

Med den potten hade jag varit en bra bit på väg tillbaka. Han drar från bordet efter den potten.... någon skriver i chatten att han har satt sig på $10-20 jag letar upp honom och slår mig ned laddad och fokuserad till tänderna. Det finns ingen återvändo...

 

Får hyffsade kort vid ett par tillfällen men är tvungen att vika eftersom det finns fler som vill åt honom och jag vill inte vara i en flervägspot med AK, AJ osv. Det dröjer inte så lång tid innan någon plockar honom en gång för alla... och efter det dör bordet och det blir shorthanded.

 

Jag har tappat till 1700 och stannar kvar för att ta tillbaka mina 300, spelar skitdåligt och tänker inte alls på att jag inte har råd att förlora det här inköpet, allt blir dimmigt, får kalla löv och shorthanded är det mycket aggressivare, misslyckas med ett par stora bluffar och till slut förlorar jag allt när jag trycker till bordets nya mister aggro, reraise allin pre med QQ en limpare synar med AK och träffar... borta... tack o hej...

 

Hur dåligt jag mår? Jag vet inte chocken har nog inte lagt sig, känner ingenting bara tomhet.

 

Har kvar 500$ men det känns som ingenting, har förlorat 6400$ sen i onsdags så mycket pengar har jag fan aldrig ägt och kommer aldrig att kunna spara ihop, jag har grusat mina och familjens drömmar... Varför?

 

Varför plockade jag inte ut mer? varför satt jag med hela rullen tillgänglig för spel? Varför har inte alla siter inställningar för förlustbegränsningar likt svenska spel?

 

Varför reraisade jag inte med AA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gulat....

 

Det händer inte mig....

 

Ni får ursäkta, det här blir nog ett långt inlägg, mer än bara en badbeat... orkar inte leta upp en bättre tråd men måste få skriva av mig. Vet inte vart jag ska ta vägen....

 

För fem dagar sen var jag världens lyckligaste, hade precis spelat klart för kvällen och plussat bra enligt mina mått (300$). Ny toppnotering i rullen 6900$ Jag har sagt att jag ska plocka ut allt över 6500 men nu är jag så nära 7000, det skulle va kul att höja gränsen en aning. Enligt min statistik var det på väg att bli bästa plussmånaden hittills.

Har precis börjat testa NL $1-2 istället för 0,5-1 som jag spelat på tidigare.

Äntligen har det lossnat, nu kan jag börja skörda frukterna av mitt pokerspelande.

 

Kvällen efter börjar det dåligt... tappar ett inköp på $1-2 köper in för 200 igen och börjar arbeta mig tillbaka. Jag plussar 100 och sitter med strax över 300 vid bordet när jag gör ett avgörande misstag som ska få värre konsekvenser än jag någonsin kunde anat.

 

Jag har spelat mina höga pocket svagt under kvällen i syfte att försöka trappa någon, istället har jag blivit utdragen. Sitter på BB och får AA. Alla foldar till knappen som limpar och SB en bra aggro spelare som jag av någon anledning stör mig på gör en standardraise 3-4*BB, jag kände på mig att den skulle komma och jag sa högt för mig själv innan han raisade, "om han raisar igen så reraisar du nu". Men icke.... Jag synar bara vilket släpper in knappen som också synar. på floppen 2 7 8 regnbåge betar SB ut och jag raisar ganska duktigt... då reraisar knappen mig ordentligt...? SB foldar och jag synar ned till river men är tvungen att lägga då han visar riktig styrka.

 

Detta är ingen bad beat men till saken hör att SB satt på KK och han hade (enligt egen utsago) pushat om jag reraisat honom preflopp vilket hade inneburit att jag skulle legat 200 pluss för kvällen och haft en rulle på 7100. Jag förlorar inte jättemycket i den potten men efter det rasar allt... jag förlorar det inköpet och loggar ut 400 back, ångra mig och loggar in igen, tar med mig 500 in på NL1000. Tidigare har jag gjort en del lyckade små skott på högre nivåer, denna gång går det inte vägen... 900$ back jag går och lägger mig (ca 02.00), det bara snurrar i huvudet. Faaaaaan! Kan man inte hantera två förlorade inköp utan att skotta så spelar man för högt!

 

Minstingen vaknar tidigt, jag går upp 5-6 och får han att somna om vid 8 då sover hela familjen men jag är klarvaken så jag sätter mig med fullt inköp på NL1000 fullt bord, tar inga handexempel men hela skiten går iallafall åt.

 

Går upp till NL2000 och sitter i 19 timmar i sträck och letar ett uppdubblingsläge. Pendlar mellan 2700-700 dubblar bara när jag är shortstack spelar mer än 1000 händer på det bordet men lyckas inte hitta dubbling när jag har 2000 eller däromkring. Det slutar iallafall med att jag både med KK och AA (set) blir utdragen mot ruterfärg vilket lämnar mig med ynka 500 kvar när bordet dör ut, snabbt in på ett nytt shorthanded bord där jag i princip ger bort dom i en konstig AK-miss bluff. Nu mår jag dåligt, mer än halva rullen borta bara 3000 kvar.

 

Spelar lite live på kvällen dagen efter, inget nätspel måste rensa hjärnan.

 

Sen igår (lördag) på förmiddagen går tjejen med barnen till affären för att handla lördagsgodis, jag själv hemma vid datorn = poker... Det blir NL1000 ($5-10) lyckas faktiskt plussa 350 medans dom är borta, det känns bra, lite gamblingpengar. Nu kan det vända.

 

Så kommer kvällen, vill inte riskera för mycket men att bara köpa in för 350 (plusspengarna) går ju inte så jag tar in 850. (NL1000 igen)

 

Efter ett par händer upptäcker jag att spelaren till höger om mig är en riktig galning med stort G (Parressol hette han, vet nån vem det är?), får ett antal bra händer som jag är tvungen att lägga pre eftersom han tokraisar. Ser hur han drar ut folk med 97of mot AK med träff (runner runner flush) och liknande, så fort det kommer ett skrämselkort ställer han in, han drar ut om någon synar hans allin preflop o.s.v.. Ett tag sitter han med 4-5000. Nu sitter han med 2500.

 

Jag hittar mitt läge! Sitter fortfarade med ca 850$

 

Jag får JJ UTG, behöver inte höja, jag vet att han kommer att göra det åt mig eftersom han straffar limpare, ytterligare någon limpar och mycket riktigt han raisar upp till heeeelt galna 350 på BB... jag VET att jag leder och ställer in.

 

Han synar min reraise allin 470$ till.

 

Jag springer ut ur rummet, bara låga, bara låga!!!

 

FLOP: 3H,8S,2H, jaaaaa

 

TURN: AH

neeeej snälla ha inget ess!!!

 

RIVER: 4S

ser hur alla marker skyfflas över till honom... neeeeeeej hade han ett ess, går fram mot datorn, nej va fan.... ser en fyra.... triss i fyror?

 

näää 42of tvåpar.... börjar hyperventilera...

 

:cry:

 

Mycket riktigt ledde jag stort men han synar min 470$ reraise allin med 42of PREFLOP!!!!

 

 

I den mest krisiga situationen någonsin vill man inte åka på en badbeat, speciellt inte en sån här.... så sjuuuukt att den ska komma just i det avgörande ögonblicket. Just när jag redan ligger på botten...

 

Med den potten hade jag varit en bra bit på väg tillbaka. Han drar från bordet efter den potten.... någon skriver i chatten att han har satt sig på $10-20 jag letar upp honom och slår mig ned laddad och fokuserad till tänderna. Det finns ingen återvändo...

 

Får hyffsade kort vid ett par tillfällen men är tvungen att vika eftersom det finns fler som vill åt honom och jag vill inte vara i en flervägspot med AK, AJ osv. Det dröjer inte så lång tid innan någon plockar honom en gång för alla... och efter det dör bordet och det blir shorthanded.

 

Jag har tappat till 1700 och stannar kvar för att ta tillbaka mina 300, spelar skitdåligt och tänker inte alls på att jag inte har råd att förlora det här inköpet, allt blir dimmigt, får kalla löv och shorthanded är det mycket aggressivare, misslyckas med ett par stora bluffar och till slut förlorar jag allt när jag trycker till bordets nya mister aggro, reraise allin pre med QQ en limpare synar med AK och träffar... borta... tack o hej...

 

Hur dåligt jag mår? Jag vet inte chocken har nog inte lagt sig, känner ingenting bara tomhet.

 

Har kvar 500$ men det känns som ingenting, har förlorat 6400$ sen i onsdags så mycket pengar har jag fan aldrig ägt och kommer aldrig att kunna spara ihop, jag har grusat mina och familjens drömmar... Varför?

 

Varför plockade jag inte ut mer? varför satt jag med hela rullen tillgänglig för spel? Varför har inte alla siter inställningar för förlustbegränsningar likt svenska spel?

 

Varför reraisade jag inte med AA?

 

kan säga såhär. förstår att det känns trist men det har drabbat många andra, det går att komma igen även om det känns avlägset nu.

 

men du har fan flickvän och dotter, vad är då 7000dollar? poker har aldrig gett mig något som ens varit närheten av en fin kvinna.

poker är ändå bara poker och det blir rätt själlöst i längden...

låter kanske okänsligt eller korkat, jag vet inte, men jag menar verkligen det. gläds åt att du har en familj, poker är ändå bara poker och du kommer igen om du vill.

 

hoppas ni har pengar ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste skriva av mig jag me.

spelade 100seat(127blev det) garanti till WSOP på FullTilt.

242 spelare kvar, jag har just under avg.

får KK i sb raisar o bb går allin jag synar.

Han har 88

 

flop A79

turn 6

river.. gissa............5

 

tamefan kan nästan säga att man missa WSOP med ett kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste skriva av mig jag me.

spelade 100seat(127blev det) garanti till WSOP på FullTilt.

242 spelare kvar, jag har just under avg.

får KK i sb raisar o bb går allin jag synar.

 

flop A79

turn 6

river.. gissa............5

 

tamefan kan nästan säga att man missa WSOP med ett kort

Satt han och ollade 88 eller?

Finn tröst i att tråden är lång och att du inte är ensam, eller nåt. Surt.

Tror inte det framgår till 100% av posten, men kan vara jag som är trött, skönt att få åka hem från jobbet om halvannan timme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fam totalt tiltad på turneringar just nu.

 

kan fan inte vinna en enda coinflip och får inga händer när fisken på party donkar in med A5 på flopp A-9-2 framför ögonen på en.

 

torskar med set allin på floppen mot hålstegdrag...

 

råkar ut för totala rigghänder hela tiden.

 

fan har ett stort jävla fett + på ev-kontot för tillfället. bara väntar på att det ska börja visa sig på pengakontot också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte vinna en hand i partys turneringar, helt sjukt verkligen. inte mycket till bad beat precis, snarare långt ifrån, men behöver ändå skriva av mig, sjukt frustrerad just nu.

 

***** Hand History for Game 4746284867 *****

NL Texas Hold'em Trny:26123920 Level:1 Blinds(20/40) - Monday, July 17, 02:38:32 ET 2006

Table Regular(766873) Table #48 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: kissl1 ( 3000 )

Seat 2: jiggasmith ( 3122 )

Seat 3: willnorine ( 2285 )

Seat 4: jonprisc ( 3000 )

Seat 5: chrisostomos ( 2715 )

Seat 6: bogeyobryan ( 3678 )

Seat 7: manikato66 ( 2940 )

Seat 8: confuseduck ( 3260 )

Seat 9: awesomeninja ( 3000 )

Seat 10: yooptrooper ( 2860 )

Trny:26123920 Level:1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to awesomeninja [ Qh As ]

yooptrooper folds.

kissl1 folds.

jiggasmith calls [40].

willnorine calls [40].

jonprisc folds.

chrisostomos calls [40].

bogeyobryan folds.

manikato66 folds.

confuseduck calls [20].

awesomeninja checks.

** Dealing Flop ** [ 9c, Qc, 5h ]

confuseduck bets [100].

awesomeninja raises [250].

jiggasmith folds.

willnorine folds.

chrisostomos calls [250].

confuseduck calls [150].

** Dealing Turn ** [ 2c ]

confuseduck checks.

awesomeninja checks.

chrisostomos checks.

** Dealing River ** [ Qs ]

confuseduck checks.

awesomeninja bets [300].

chrisostomos calls [300].

confuseduck calls [300].

awesomeninja shows [ Qh, As ] three of a kind, queens.

chrisostomos shows [ 9s, Ah ] two pairs, queens and nines.

confuseduck shows [ 7c, Ac ] a flush, ace high.

confuseduck wins 1850 chips from the main pot with a flush, ace high.

 

inget bett på turn från någon av dem, en måste väl ha färgen här, hmm ok slowplayar väl.

 

sen river, toptriss med topkicker. hmm ska man våga värdebetta, ja vi lägger ett klent bett de hittar oftast så många värdelösa anledningar att syna och slår de om så enkelt lägg.

 

han synar bara, rädd för kåk? liksom sjukt frustrerande att spela mot sådana motståndare och ej få betalt för det för att korten aldrig går ens väg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var den värsta bad beaten jag varit med om då det var den näst största potten jag varit inblandad i. Det är Omaha som körs. potten var på 250$. Jag har AA92 (varav två hjärter, det ena A). På bordet ligger T822 varav två hjärter. Den andra killen har KKT5 inte mycket just nu alltså, han kan vinna på den sista T och den sista K som inte är hjärter alltså 2 outs. Klart den sista T kommer. Detta leder till att jag ger upp pokern för i Juli. Får se om jag kommer tillbaka i Aug. Måste dock spela kryssningssatteliten som jag är anmäld till ikväll.

Har spelat tre potter på över 150$ de två senaste dagarna och inför rivern har motståndarn haft 1 out, 2 outs och 3 outs. Jag förlora alla tre och chansen för detta är 0,000054% och folk säger att pokersidor inte är riggade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens bad beat...

 

Spelar en SuperSnG Level 1, dubblar upp tidigt och är chipleader länge.

Efter ett antal kalla händer ligger man chiptrea, dock bara hundratalet marker efter 1:an.

 

Blindsen ökar och händerna blir inte direkt bättre, nu ligger blindsen på 75/150 med 6 spelare kvar (4 går till Level 2).

Får A5os och limpar, knappen och BB hänger med.

 

Flopp 2 3 4 rainbow, stege på floppen. :D

För att slippa alla tomtar som synar hålstegdrag med en 6:a höjer jag rejält, potten ligger på 450 och jag trycker in dryga 800.

Knappen foldar och BB trycker All-In, synar.

 

BB visar upp JJ, guldläge alltså...

Turn 3 - River J...ridå ner.

 

Runner runner full house, kvar sitter lilla jag med 365 marker och åker ett par händer senare. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget bad beat, åkte precis ut på 14:e plats i en turnering på party med 900+ spelare.

 

men så jääkla kalla kort när vi kom in the money så det känns väldigt surt. spelade bra men så kommer inte korten alls, känns så jäkla taskigt, som om någon drar undan mattan för en.

 

fick göra lite moves men det räckte ej, blev till slut aotuallin med 2-5. bästa korten in the moen var AJ.

 

så jäkla trist när man inte kan göra något åt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade cashgame på SS när det här händer, verkar som en otursdag.

Gud är inte på min sida iaf. Ägde upp honom så drar han in runner runner KÅK..

 

XX sitter på plats 1 med 2460.25

HERO sitter på plats 3 med 2930.55

XX sitter på plats 4 med 2570.20

IDIOT sitter på plats 5 med 2450.95

 

IDIOT satsar s mörken 50.00

XX satsar l mörken 25.00

 

NoName13: --, --

IDIOT: --, --

hubbe75: --, --

HERO: 10h, 9h

 

Pre-flop:

 

XX: Höj 150.00

HERO: Syna 150.00

XX: Lägger mig

IDIOT: Höj 350.00

XX: Syna 350.00

HERO: Syna 350.00

 

Flop (Board: Qh, 8s, Js):

 

IDIOT: Satsa 500.00

XX: Lägger mig

HERO: All in

IDIOT: All in

 

Turn (Board: Qh, 8s, Js, Jc):

 

 

River (Board: Qh, 8s, Js, Jc, Jh):

 

 

Showdown:

 

HERO visar: 10h, 9h (stege med högsta kort dam)

IDIOT visar: Ac, Ah (kåk)

 

Huvudpott:

IDIOT vinner potten på 5250.95 med kåk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste jag f-n få whina lite.

 

Har bojkottat party ett tag men satte in en liten slant o lirade lite NL25

 

Flopp QQ raisade ca $1 fick en synare med avg stack precis som jag

 

FLOP 5x Tx Tx

 

Sitter med 2par, lägger ett bet på 2$ , synaren synar. :lol:

 

Turn Qx

 

 

JIPPI NÖTKÅK!!!!

ALL IN!!!!!! eftersom han kommer att syna

 

YESSS SYYYN!!!

 

River T, han visar AT

 

Enligt sklansky ska jag vara förbannat glad att han synade mot alla odds, han satte alltså $ 20 för att vinna en pott på $45, kortodds 46/1

 

GRATTIS!! NH!!! WP!!! CASHOUT!!!!!!!

 

 

omg vad skönt å whina lite, nä nu ska jag lira lite NL 100, kanske man slipper fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade cashgame på SS när det här händer, verkar som en otursdag.

Gud är inte på min sida iaf. Ägde upp honom så drar han in runner runner KÅK..

 

XX sitter på plats 1 med 2460.25

HERO sitter på plats 3 med 2930.55

XX sitter på plats 4 med 2570.20

IDIOT sitter på plats 5 med 2450.95

 

IDIOT satsar s mörken 50.00

XX satsar l mörken 25.00

 

NoName13: --, --

IDIOT: --, --

hubbe75: --, --

HERO: 10h, 9h

 

Pre-flop:

 

XX: Höj 150.00

HERO: Syna 150.00

XX: Lägger mig

IDIOT: Höj 350.00

XX: Syna 350.00

HERO: Syna 350.00

 

Flop (Board: Qh, 8s, Js):

 

IDIOT: Satsa 500.00

XX: Lägger mig

HERO: All in

IDIOT: All in

 

Turn (Board: Qh, 8s, Js, Jc):

 

 

River (Board: Qh, 8s, Js, Jc, Jh):

 

 

Showdown:

 

HERO visar: 10h, 9h (stege med högsta kort dam)

IDIOT visar: Ac, Ah (kåk)

 

Huvudpott:

IDIOT vinner potten på 5250.95 med kåk

 

Hehe

Det där måste väl iaf vara pundarspel från din sida.

Finns inte odds eller implicivt odds för syna så där stora höjningar preflop med den storleken på stacken.

När du sen har extrem bögtur och träffar floppen så har han ju i princip bara att betala av. Det ligger ju dessutom färgdrag ute så det finns knappt en chans att komma undan AA där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...