Lunkan88 Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 En kort stund in på en $5 SnG på Expekt med 5 spelare. Blinds 20/40 Markerställning: UTG: Kommer inte ihåg. Knappen: Kommer inte ihåg. Jag (SB): 1040 BB: Runt 900 Jag har: J 8 UTG synar. Button lägger sig. Jag synar. BB checkar. Pott: 120 Flop: J J 3 Rundcheck. Turn: 2 Jag betar 80. UTG lägger sig. BB synar. Pott: 280 River: 7 Jag betar 120. BB höjer till 240. 120 för mig att syna, pott: 640. Tre frågor kring handen: Ska jag beta på flopp? Hur mycket ska jag beta på turn? Ska jag syna på river? Känns som att jag troligtvis är slagen av en färg, speciellt som fi enbart höjer minimum. Ett färgdrag känns också rimligt med tanke på fi:s syn på turn. Ett annat alternativ är slowplay av ett bättre J. Men på den här nivån är nog slowplay med en svagare kicker minst lika vanligt. Lutar alltså åt att lägga handen här, men pottoddsen är ungefär 1:5. Tillräckligt för en syn? Citera
ades_va Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Om fi är någorlunda kompetent säger jag lätt fold. Han kan mkt väl ha färgen och om ni bägge har triss är chansen rätt stor att hans kicker är högre. Citera
Kenny_Roger Postad 7 Oktober , 2005 Rapport Postad 7 Oktober , 2005 Om du tror att han aldrig skulle göra detta som en bluff utan endast med J eller färg lutar det nog mot fold. Enda knektarna du slår är ju J4,J5,J6 medan du får stryk av en hel drös med knektar, alla färger samt 22,33 och 77. Så...om du är hyfsat säker på att detta är en värdebet (och inte heller dumspel med AA och liknande), lutar det nog mot fold, trots de goda pott-oddsen (han har ju troligen gett dig dem av en anledning). Citera
Stoneburg Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Postad 8 Oktober , 2005 $5 SnG? Lätt syn med de potoddsen. Du slår ju bara en bluff men med de oddsen tar jag synen. Citera
Big Less Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Postad 8 Oktober , 2005 $5 SnG? Lätt syn med de potoddsen. Du slår ju bara en bluff men med de oddsen tar jag synen. Exakt. Inte bara en syn, utan en blixtsyn på den nivån. De oddsen tar jag nästan även om jag utesluter en bluff. Finns folk på den nivån som kan värdebeta en sjua eller rent av två överkort i det läget, eller varför inte en hand som 32 för bottom two? Skulle dock aldrig checka floppen där. Dels finns det folk som kan syna med vad som helst på den nivån, dels behöver man info. Citera
LazarusS Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Postad 8 Oktober , 2005 Med den taskiga kickern du sitter på hade jag betat ut på floppen. Du vill förvisso ha betalt för din fina triss men jag tror du torskar mer på att dela ut frikort. Som det blev nu drog han väl in färgen utan att det kostade honom nåt, eller så satt han med den fjärde knekten. Ett potbet på floppen torde jaga bort ett ev. färgdrag. När klöver nummer två dimper ner på turnen hade jag hållit både tummar och tår för att han inte sitter med sista knekten, ställt in hela skiten och blundat... (Hoppas du synade och han satt på A 3) //P Citera
Recommended Posts