Gå till innehåll

Turnering 30/10


Mjukis

Recommended Posts

Det kommer även att anordnas en Re-buy turnering vid sidan av ordinarie turnering.

Så om du åker ut tidigt från huvudturneringen behöver du inte gå hem o läsa pokerböcker utan du kan slå dej ner vid en ny turnering och spela vidare.

 

Huvudturneringen kommer att spelas med de nya Expektmarkerna där valörerna är lite annorlunda mot vad vi är vana vid; 5, 10, 25, 100, 500.

Buy-in för denna turnering är 300+50

 

Re-buy turneringen kommer att spelas med de vanliga "dice"-markerna där valörerna är som vanligt: 25, 100, 500, 1000.

Re-buy turneringen startar tidigast en timme efter huvudturneringen, dock måste det närvara minst 8 spelare för att den ska "hoppa igång".

Därefter är det bara för nya spelare att sätta sej ner och spela.

Re-buy är tillåtet en timme från turneringstart och är endast tillåtet när du är helt tom på marker. När en timme gått kan du även göra obegränsat med Add-on.

Buy-in för Re-buy turneringen är 100+20 (100+50 om du inte varit med på huvudturneringen)

En re-buy/add-on kostar 100kr och ger dej 4000 i marker.

 

 

Blindsstruktur för Freezeout turneringen:

 

Blindsstruktur för Re-Buy turneringen:

 

 

Stukturen för Freezeout turneringen är bara preliminär, Jag och intresserade styrelsemedlemmar ska ta och diskutera oss fram till vilket som blir bäst.

Ni medlemmar får gärna yttra er också, dock så står det fast att vi ska ha antes med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt nyss och pratade med Per (mjukis) om att köra cashgame vid sidan om dom andra turneringarna, och efter man ev, har åkt ur!

 

Max antalet styrs av behov av plats, och du måste fortfarande vara medlem i WBP för att deltaga.

 

Man växlar in pengar och får marker för motsvarande med en "fee" på 10% av det man växlar in, dock max 500kr.

 

Cashgamet kommer spelas Hold ém NL med blinds på 3 -6! (Motsvarande då 3 och 6 kr)

Med rätt att går ur när man vill o växla tillbaka sina marker ur "cash-kassan"! Men alla marker måste växlas tillbaka igen, och inte sparas eller dyl, till cashgames längre fram! Och detta skall ske senast vid en viss tid ( då vi måste va ute ur lokalen, eller när stora turneringen är slut).

Tid när cashgamet avslutas meddelas på plats!

 

Vi tycker detta verkar som ett kul alternativ.. om man fortfarande har sug i poker-tarmen efter man åkt ut!

 

Kom gärna med synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OOOHH en människa med internet! =) GAAAH!

 

Najs diego,,verkar som om det bara e du o jag o Mjukis o tobbe som skriver här.. ;)!

 

Till cashgamet kommer du betala en fee (10%)när du växlar in..! Så växlar du in 100kr i marker,., så betalar du 110 kr för det!

Om det var det du menade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaa det var det jag menade.. men vet att på vissa klubbar så kostar det istället 10kr i timmen för alla, så att 1 gång i timmen kommer nån o tar en 10kr mark av alla spelare....

På så sätt tjänar ju klubben lite mera vilket i slutändan kan va viktigt för o kunna hålla med lokal osv.. ;)

 

jaa internet är nog inte en så pass modern grej som man kan tro... Eller så sitter folk bara o är rädda för o yttra sig... :?

 

Kan va så med... Men fundera lite på om vi ska ta den fee eller om vi ska ha rejk alltså...

Jag föredrar nog rejken....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas min browser funkar som den ska så jag kan få en aktuell uppdatering av hemsidan. Annars nån kanske kan lägga ut tid och plats här.

 

Kan nog inte va' me' å spele', men kommer nog dit och löser medlemskap iallafall.Får se hur det gått med en permanent lokal tills dess.

 

Skulle vara schysst och få träffa westbays pokerhajar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittar in här lite då och då, men har än så länge bara spelat ett par homegames med Mjukis o grabbarna, ska bli ändring på det den 30:e tänkte jag :)

 

Jag hoppas att vi kommer få se dej på någon av turneringarna den 30:e.

Tipsa lite kompisar nu också så vi blir ett gäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra Rickard, men ja kom att tänka på en sak som du säkert inte tänkt på så jättemycket? Hur många stolar ingår det i en gymnastiksal? Jobbigt att sitta på diverse plintar och hänga i romerska-ringar osv :lol:

Men det kanske finns tillgång till stolar där?

 

 

Fortsätt jaga gubben på midgård, han är inte omöjlig att få tag på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Fortsätt jaga gubben på midgård, han är inte omöjlig att få tag på!

 

Enligt Tobbe och "Steve" ..som vart i kontakt med "gubben" på midgård så är den lokalen redan bokad till den 30:e.. därav sa vi till rikard att boka denna..! Vi bör nog kolla om det finns stolar som sagt.. men jag har hört om nåt som heter "gående bord"??? hähä

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...