Fido Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 FRUKTANSVÄRT irriterad på webhallen. Totalt talanglösa! Beställde Civ4 i slutet av oktober (24e) när det stod att det skulle komma 28/10. Kollade strax efter, då hade de ändrat release till 4/11. Jahopp tänkte jag, det var ju tragiskt. Kollade då på andra sajter, om det verkligen var så. Till min förvåning läste jag på en annan sajt "DVD-ROM", vilket webhallen INTE hade skrivit ut. GRATTIS! Visst, de flesta har väl en dvd-läsare, men inte jag. Så det blev att beställa en sådan också. Gjordes 25/10. Skrev att jag ville att de skulle skicka allt i samma paket, onödigt att betala för frakt dubbelt upp. Så, allt frid och fröjd. Väntade på ett svar, men det hände inget. Förrän igår. Då står det plötsligt att SPELET har skickats. Men inte spelaren. Hu? Ringer, får besked att de inte kan slå ihop, för jag hade betalt i förskott. Jahop. För att jag var en bra kund så straffas jag. Men spelaren skulle skickas samma dag. Vilket de gör, framåt fyrasnåret. Så nu sitter jag här med ett spel som inte går att installera. Skoj! Att IDIOTERNA inte kunde skicka spelaren DIREKT är för mig helt ofattbart. De visste ju att de inte skulle skicka dem tillsammans, varför då vänta en dryg vecka med att skicka läsaren? Helt sjukt bra service. Känns bra att man var duktig och köpte spelet... (och webhallen har tappat en kund) Citera
Hyler Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 civ4 är mer beroendeframkallande än pokern... Hehe, se Civilization Anonymous och filmen på denna länk. Citera
Sactodian Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Hehe... Beställde nyss civ4, skeppas hit från amazon UK och kommer på måndag. Amazon lär vara billiga, typ 20 pund om någon är intresserad... Citera
parre Postad 3 November , 2005 Rapport Postad 3 November , 2005 Så sjukt beroendeframkallande. Börjad lira idag, lär spela det så mycket jag kan tills ajg tröttnar... Citera
blukah Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 får säga att landkrig har blivit svårare men till det bättre, mycket bättre balans mellan de olika truppslagen. Är det någon som förstått sig på religionerna än? Om jag har fattat det rätt så ska du ha en religion i alla dina städer för att få bonus, men vad händer om du har flera ialla städeR? Citera
Henkeman Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Kollade lite i civilopedian om religioner, de har en väldigt diplomatisk disclaimer där Religionerna grundas av den som kommer på en viss science först och när man grundar en religion så blir en av ens städer den heliga staden för den religionen, vilket ger en bonus om man har den religionen som statsreligion. Det är ingen skillnad på religionerna, med lite olika religionsstyren eller va man kan kalla det så kan man ha fria religioner osv. Ligger på soffan och surfar på laptopen nu så jag orkar inte kolla upp vad det heter. Jag tycker iaf det nya systemet verkar funka riktigt bra. Man får ta några genomkörare då man koncentrerar sig mer på nyheterna än att vinna. Citera
Svinto Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Är det någon som förstått sig på religionerna än? Om jag har fattat det rätt så ska du ha en religion i alla dina städer för att få bonus, men vad händer om du har flera ialla städeR? Om flera religioner har spridit sig i samma stad kan man bygga flera sorters tempel i den staden vilket ju är bra för kulturen och för att hålla pöbeln i schack. Och enheter som skapas i en stad med statsreligionen får extra xp när man infört en viss civic. Om man har samma tro som en annan civilisation så ger det plus i relationsprotokollet, annars minus. Citera
cheunce Postad 4 November , 2005 Rapport Postad 4 November , 2005 Ladda ner en "säkerhets kopia" igår för att testa om min laptop klarar av att köra Civ 4. Vill ju inte gärna köpa spelet för att sedan märka att det inte funkar. Tyvärr så blev laptopen varm efter bara ett par rundor. Som den nörd jag är så har jag en extern kylanordning (två fläktar som kyler undersidan) till min laptop. Så jag får testa det ikväll. Annars får det bli en ny dator till jul Men Civ 4 ska jag köpa och spela på ett eller annat sätt Citera
Henkeman Postad 5 November , 2005 Rapport Postad 5 November , 2005 Hittade en klockren film, måste ses! http://www.civanon.org/movies/trailer.mov Citera
Trolldeg Postad 6 November , 2005 Författare Rapport Postad 6 November , 2005 Hittade en klockren film, måste ses!http://www.civanon.org/movies/trailer.mov One more turn... One more turn. Citera
cheunce Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Ladda ner en "säkerhets kopia" igår för att testa om min laptop klarar av att köra Civ 4. Vill ju inte gärna köpa spelet för att sedan märka att det inte funkar. Tyvärr så blev laptopen varm efter bara ett par rundor. Som den nörd jag är så har jag en extern kylanordning (två fläktar som kyler undersidan) till min laptop. Så jag får testa det ikväll. Annars får det bli en ny dator till jul Men Civ 4 ska jag köpa och spela på ett eller annat sätt Denna lycka. Min laptop cooler gör så att civ 4 rullar utan problem, så igpr blev det ett inköp av en legal version. Frågan är om man som van civ spelare orkar kolla i den medföljande boken där det står om hur allt funkar. Den är ju hur stor som helst Citera
DanielN Postad 6 November , 2005 Rapport Postad 6 November , 2005 Frågan är om man som van civ spelare orkar kolla i den medföljande boken där det står om hur allt funkar. Den är ju hur stor som helst Men den är ju halva nöjet. Citera
Recommended Posts