Gå till innehåll

FLT - Värdebeta femhög flush?

parre

Recommended Posts

Här en pott jag spelade riktigt kasst. FLT 100/200 på Cosmopol.

På turn ligger tre hjärter ute och jag trasslar in mig och lyckas syna ett bet med hjärter fem och irrelevant andrakort (eller så betade jag på en bluff). Ligger runt 7-8BB i potten om jag minns rätt.

På rivern kommer fjärde hjärtret. Jag betar för värde.

Fel? Rätt? Jag antar att jag kommer åka på raise/call av bättre flushar, men samtidigt tror jag en hel del tvåpar, toppar och liknande synar. Spelet var löspassivt. Fi verkade kunna syna en del och jag tror som sagt att jag ofta får syn av sämre händer.

Spelar jag jättefel på rivern?

Att jag sedan inte borde varit kvar på rivern är en annan sak - men nu råkade jag trassla mig in i denna situation så jag undrar om värdebet är rätt i det läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvarr foldade han inte sin 8-hoga flush. Han synade med 88 med hjarter 8. Hade han foldat handen sa hade spelet varit genialiskt, efter synen utspelar sig foljande:

Jag utbrister stolt hjarter FEM (med eftertryck). Bordet stirrar lite konstigt pa mig, nagan smaskrattar. Jag kollar ner pa mina kort och marker att det var ruter fem jag hade pa handen tillsammans med ett svart ess...

Var sa saker pa att jag hade 5h sa det ar sjukt... Sa tiltat att inte komma ihag sin hand ratt, kostadae mig 2-3 big bets i onodan! :)

Länk till kommentar

Att jag sedan inte borde varit kvar på rivern är en annan sak - men nu råkade jag trassla mig in i denna situation så jag undrar om värdebet är rätt i det läget?

Du gör det här väldigt ofta, du spelar fundamentalt fel handen igenom men vill inte tala om det utan hur du ska spela någon sjuk situation som inte är relevant om du inte envisas med att spela knasigt. De här HH:erna går i stort sett ut på hur man minimerar förluster som redan växt sig mycket större än de någonsin borde gjort.

Hur mycket skulle du uppskatta dig att det kostar dig i timmen att sitta och spela så här?

P.S. Tror du att du får syn av sämre händer mot passiva motståndare är bet-folden glasklar.

Länk till kommentar

Jag utbrister stolt hjarter FEM (med eftertryck). Bordet stirrar lite konstigt pa mig, nagan smaskrattar. Jag kollar ner pa mina kort och marker att det var ruter fem jag hade pa handen tillsammans med ett svart ess...

Hahaha!! :lol:

Samma sak såg vi ju på sviten då du lirade din h2h match då du var SÄKER på att du hade typ 10,5 och visade stolt upp 8,6 typ ;)

Länk till kommentar

Hahaha!! :lol:

Samma sak såg vi ju på sviten då du lirade din h2h match då du var SÄKER på att du hade typ 10,5 och visade stolt upp 8,6 typ ;)

http://www.synsam.se betsäll bra linser på nätet ;)

Länk till kommentar

Parre, du borde inte spela poker

Det har misstaget kostade ju bara nagra hundra. Da var det ju varre nar jag stoppade in med 'kak' pa rivern i PLO mot Stefan pa Klubben for strax over en lax och fick syn av stegen. Nar jag stolt proklamerade 'kak' for hela bordet sa visade det sig att jag sett fel pa en sexa och nia...

vad hoppas du kunna åstadkomma med 5 hög flsuh med 4 suited på bordet, jag menar hur många gånger är du slagen om du får en call?

Om jag bara far call tror jag inte att jag ar slagen sa himla ofta faktiskt. En hog flush raisar ju rimligtvis for varde, syna gor ju smafargerna och tvaparen och sa vidare.

btw spela inte A5o alls

Det har du helt ratt i...

Du gör det här väldigt ofta, du spelar fundamentalt fel handen igenom men vill inte tala om det utan hur du ska spela någon sjuk situation som inte är relevant om du inte envisas med att spela knasigt.

Jassa? Jag har svart att dra mig till minne att jag postat alltfor manga HH's som den har. Om jag minns ratt sa var mina senaste poster hander fran livepokern dar jag fragade om jag gjort ratt i div. situationer som jag ar osaker pa, sarskilt i pokerformer som jag inte ar nagon stjarna i. Ar ju inte nagot vidare vass pa turneringspoker (spelar det ocksa sallan) och detta var forsta gangen jag lirade FL pa sakert ett ar.

De senaste HH's jag postat som jag drar mig till minne ar:

FLT - vardebeta river med 77 med check till mig (den spelar jag visst fundamentalt fel genom att inte beta turnen)

denna hand

PLO - ska jag syna med flush+setdrag for pottbet pa turn utan implicta?

Tva turneringshander fran livepokern (resteal med A9, KQ-handen)

En hand dar jag synar pre med 76s och pa flop och far in all deg nar vi har 400BB-stackar mot tvapar nar jag kloinkar.

Jag tycker sjalv att denna ar den enda jag spelar fundamentalt fel hela vagen. Varfor jag postade denna var ju endast for att ta reda pa om min instinkt att bet-fold ar bast pa rivern stammer - jag vet ju att FL handlar om vardebetar, darfor ville jag veta om jag ska beta. Att jag spelade handen kasst i ovrigt, jovisst.

Men du far garna ge exempel pa hander jag spelat fundamentalt fel hela vagen, fran borjan till slut, jag blir ju knappast samre av att identifiera diverse lackor.

De här HH:erna går i stort sett ut på hur man minimerar förluster som redan växt sig mycket större än de någonsin borde gjort.

De hander jag postar pa detta forum ar de jag av nagon anledning vill veta andras asikter over samt som jag anser vara relativt intressanta pa en eller en annan gata, ibland pa alla. Eftersom jag oftast spelar live sa blir HH'n ratt knapphandiga ibland utom pa just situationen jag kommer ihag och vill ha tips over. Sitter inte med anteckningsblock utan tar bara fritt ur minnet hander jag funderar over. Tycker sjalv iaf inte att mina HH's oftast handlar om att minimera forluster - men du far garna komma med bevis for att det ar sa!

Hur mycket skulle du uppskatta dig att det kostar dig i timmen att sitta och spela så här?

Som jag spelade pa CC denna session sa ca 1500-2000 SEK/h. Det var iaf min winrate. Spelar jag sa kasst som jag gjorde har jag inget dar att gora. Har inte raknat pa winrates pa Sviten de senaste gangerna, men jag har ju plussat 5/6 senaste sessionerna dar. Har inte gjort nagra storre fel och plussat pa 20%are heller. Det ar bara det att fa av handerna ar varda att posta. Typ jag synar pott pre med A976ds, traffar fargdrag, synar pottbet och re-raisar allin nar jag traffar fargen pa turn och far betalt. Ingen mening att posta sana.

Samma sak såg vi ju på sviten då du lirade din h2h match då du var SÄKER på att du hade typ 10,5 och visade stolt upp 8,6 typ

Haha, justfan. Den hade jag glomt :)

Sadana misstag hander mig for ofta. Darfor jag gillar dealers choice, da far man ju alltid typ fem kort i handen sa man maste kolla vad man har efter varje gata :)

Länk till kommentar

Det hela är förstås bara mitt intryck och tas väl rimligen med en nypa salt.

Jassa? Jag har svart att dra mig till minne att jag postat alltfor manga HH's som den har.

En snabb sökning ger fem stycken som jag tycker är rätt lika.

Jag förstår att du postar HH:er som är knepiga och att det därför blir en snedvriden representation av hur du spelar på riktigt. Men väldigt ofta ser det ut som du fokuserar på fel på problem (eg hur man spelar en hand på rivern som man inte borde spelat). Detta kopplat med dina självrapporterade resultat* får mig att tro att dina största läckor är saker som du inte tror är läckor.

Men du far garna ge exempel pa hander jag spelat fundamentalt fel hela vagen, fran borjan till slut, jag blir ju knappast samre av att identifiera diverse lackor.

Hela vägen är att ta i, men jag tycker du över lag hittar alldeles för många ursäkter att inte folda.

Tycker sjalv iaf inte att mina HH's oftast handlar om att minimera forluster - men du far garna komma med bevis for att det ar sa!

Du gör bra handbeskrivningar, men ofta ligger fokus på ett helt märkligt ställe i handen.

*De får mig att tro att du har rätt stora läckor.

Länk till kommentar

En snabb sökning ger fem stycken som jag tycker är rätt lika.

Okej, du kan inte gå in mer specifikt på vilka? Jag är själv rätt intresserad... Antar att handen där jag bluffar hela vägen med 85o är en av dessa :)

Hur i helv-te ser en femhög flush ut???

Ungefär som Alice Bah i underkläder.

Dessutom skulle väl trådförfattaren sluta spela enligt vad jag läst i andra trådar på detta forum?

Bra jobbat att dra upp något som var aktuellt för ett halvår sedan. Sluta dra upp saker du inte vet något om.

Länk till kommentar