Gå till innehåll

PLO - Syna rivern med tvåpar?


callen

Recommended Posts

50-50 på cosmopol. Har JT9x i bb. Bra spelare i tidig pos raisar till 200. Flera synar liksom jag.

 

Flopp J :diamond: T :spade: 4 :diamond:

 

Jag bettar ut pott, c:a 1200. Prefloppraisaren synar, resten lägger sig. Både han och jag har över 20K framför oss.

 

Turn 2 :club:

 

Jag betar pott, 3600, prefloppraisaren synar återigen.

 

River 6 :spade:

 

Jag checkar, han betar pott, 10800.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satan vad knepig,

 

Mycket beror på hur han ser på dig där, tror han att du spelar drag på det där sättet både på flop och turn.

 

Om du nut-pendlat vet han att du har en hand och ändå lägger han in en pottbet på sista.

 

Verkar osannolikt att han bara skulle syna turn med en färdig hand.

 

Skulle gissa på att han satt på någon absurd AA53'a eller liknande alternativt att han hade samma tass som dig, dvs top två.

 

Hade nog lagt mig, men som sagt, mycket knepig sits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han antingen slöspelat topset eller nåt annat monster alternativt haft ett fettigt drag som gått in, Hade jag haft rulle till det hela skulle jag nog synat...

 

Ehm.. om du sätter fi på ett topset eller ett annat monster eller ett fettigt drag, är det då lönt att syna honom med ett 2par? Känns som onödigt om du sätter fi på en hand som har dig slagen.

 

Sen till själva frågan så tror jag nog att jag lagt mig där, känns som att toptvå inte håller i det där läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han antingen slöspelat topset eller nåt annat monster alternativt haft ett fettigt drag som gått in, Hade jag haft rulle till det hela skulle jag nog synat...

 

Ehm.. om du sätter fi på ett topset eller ett annat monster eller ett fettigt drag, är det då lönt att syna honom med ett 2par? Känns som onödigt om du sätter fi på en hand som har dig slagen.

 

Sen till själva frågan så tror jag nog att jag lagt mig där, känns som att toptvå inte håller i det där läget.

 

Det var ju inte Djens som spelade handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror han antingen slöspelat topset eller nåt annat monster alternativt haft ett fettigt drag som gått in, Hade jag haft rulle till det hela skulle jag nog synat...

 

Ehm.. om du sätter fi på ett topset eller ett annat monster eller ett fettigt drag, är det då lönt att syna honom med ett 2par? Känns som onödigt om du sätter fi på en hand som har dig slagen.

 

Sen till själva frågan så tror jag nog att jag lagt mig där, känns som att toptvå inte håller i det där läget.

 

Det var ju inte Djens som spelade handen.

 

Nej, det är jag medveten om. Men det var Djens som sa att han skulle synat en hand som han tror sig vara slagen av om han hade rullen till det. Efter att jag frågat Djens det så besvarade jag huvudinlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag verkligen ingen expert på Omaha, men är det verkligen troligt att han bara hade synat flopp och turn med top-set på en sådan där dragvänlig bräda?

Tycker att det är väldigt svårt att sätta honom på en hand här men hade nog synat. Du är ju realistiskt sett bara slagen av ett set och det tycker jag är otroligt för att:

 

1. Han synar ner till river på farlig flopp. Är väl inte omöjligt i Holdem, men känns som ett dumt spel i Omaha.

2. Du har både en J och en T. Alltså måste han ha båda de kvarvarande knektarna/tiorna, alternativt 44 som han antagligen inte höjer UTG (såvida inte AA44ds eller andra monster).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en sådan hand är det lite underligt att han inte slår tidigare under potten... Jag tror som tidigare sagts att vi kan utesluta stegen, och har han toppset, eller ngt annat set för den sakens skull hör han nog av sig tidigare.

 

Kan kanske vara läge att lägga ut ett defensivbet från din sida på river? Han sätter nog inte dig på set iom checken på river, och stegen tror han nog inte heller att du har. Checkar du där så smäller det som regel när han har missat sina drag.

 

Skulle ha synat varje dag, om än något motvilligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan kanske vara läge att lägga ut ett defensivbet från din sida på river? .

 

Vad är det för dumheter? Defensivbet? Jag vill ju att han ska bluffa med ett missat drag! Klart han har en stark draghand, han hade ju hela fältet efter sig på floppen och vill ju ha fler med i potten. på turn är det aldrig lika roligt att slå om med en draghand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag undrar mest varför han inte slår om med en sån sjuk draghand redan på floppen. han har ju 16 outs för stegen + färgouts..

Framgick inte om han hade nötfärdraget,

 

Satt ju gubbar bakom så syn är inte så dåligt spel. Han kanske synade i hopp om att någon annan skulle höja bakom så han kunde panga på en riktig rökare när det kom tillbaka till honom.

 

På turn är ju handen självfallet inte lika värdefull varför syn såklart är helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste korrigera mitt risiga inlägg nyss:)

mirakelstegen verkar förstås osannolik vad e det för hand han höjtpreflop med + synat2 pottbet.

Tycker dock ändå syn inte e helt självklar även om jag skulle gjort det själv.

grejen e att det är ett så himla dåligt bluffläge. Han har spelat hela handen som han har ett bra drag men inte monster. Synen på turn e lite svårförståerlig kanske indikerar ju ändå nån träff + drag AKQJ kanske eller möjligen KQJ + 2 par, eller mitten bottenset med svagt tillägg tex AK, eller slaskar han bara?

men varför beta på river om han har träff , lutar åt bra drag och dålig syn på turn.

 

Bluffläget är ju också extra dåligt av att du borde representera ett värdebet på river om du suttit med monsterdraget och missat. Din check luktar ju en bra hand och kom igen nu försök bluffa mig.

Tycker det hela kommer ned till vad han vet om dig och du om honom.

Tror han dig om så vek så att du skulle ge upp potten om du missat din monster på river. Tycker i så fall han måste ha antagandet att du inte riktigt kan din omaha/är nån man kan bulla hur lätt som helst. Dessutom får han ju inte ha nån träff alls tex AKKQ eller liknande e det väl bara att checka och förhoppningsvis plocka upp potten.

Sen e det upp till dig att gissa om han tänkt såhär eller om han istället tänkt att du e bra och nu ska luras att syna med en svag han då han så uppenbart e på en bluff och så sitter han där med en triss.

Mkt intressant hand att diskutera för övrigt. Poker på en fiiiin nivå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...