Gå till innehåll

Vilket parti om det var riksdagsval idag?


Zoogin

Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?  

144 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?



Recommended Posts

 

Sen måste jag tillägga att man blir orolig då Junilistan kommer ut och säger att de är emot abort, man kan ju undra. Jag ändrar min röst till ett frågetecken än så länge.

 

Kan man förvänta sig något annat av ett parti som sammarbetar med bl a Lega Nord och Mouvement Pour la France i europaparlamentet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många äldre som sätter sin röst på rött har inte alltid tillgång till internet eller kunskapen att komma in på aftonbladet för att rösta.

 

Sen måste jag tillägga att man blir orolig då Junilistan kommer ut och säger att de är emot abort, man kan ju undra. Jag ändrar min röst till ett frågetecken än så länge.

 

Junilistan är inte emot abort.

 

http://www.junilistan.se/view.asp?id=588

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen måste jag tillägga att man blir orolig då Junilistan kommer ut och säger att de är emot abort, man kan ju undra. Jag ändrar min röst till ett frågetecken än så länge.

 

Kan man förvänta sig något annat av ett parti som sammarbetar med bl a Lega Nord och Mouvement Pour la France i europaparlamentet?

 

Du menar från det där landet där statsministern uttryckte sin stora beundran över hur diktaturen i Kina styrs ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många äldre som sätter sin röst på rött har inte alltid tillgång till internet eller kunskapen att komma in på aftonbladet för att rösta.

 

Så du menar alltså att om några år när de äldre har dött ut så kommer de borgliga att styra Sverige med en bekväm majoritet!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir moderaterna. Skönt att se de blåa nyanserna i forumet =) jag tror banne mig på en ny regering. Dagens regering har bara tabbat sig för mkt för att de ska hålla...

En annan sak som hade varit bra vore om fjantpartiet MP hade lämnat RD.. KD får me gärna hamna under 4%, blir alldeles för mkt dalltande me såna små partier. Det känns ju bra att MP just nu sitter som vågmästare och därmed kan avögra många frågor i sverige. MP, ett litet fjuttparti med knapp 4%, bestämmer! Vafan..

Tycker mijlöpartister och de övriga på vänsterfallangen är hycklare.

Feministiskt initiativ ska vi inte tala om, de är ett stort skämt och om de kommer in i RD ska jag äta min strumpor.

 

Junilistan vet jag inte så mkt om, känns med som ett jävligt löst parti..vad vill de egentligen?

 

Nej, jag hoppas o betar på att M+FP+C+KD bildar regering o att S+VPK får skämmas och att MP åker ut. Kan sträcka mig till att även KD åker ut o junilistan backar upp de andra borergliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det e intressant att se hur vi svenskar underskattar den sittande makten. Infor varje val ser det antingen jamt ut, alternativt borgerliga blocket leder. Dock sa ar valdagen en annan historia. Da gar propaganda-apparaten igang ordentligt o "vanligt" folk dras ut ur sina lagenheter for att rosta. O vad rostar man pa om man ar totalt ointresserad av politik?

 

Ni gissade ratt, socialdemokraterna! For de har alltid styrt Sverige, nu under sa pass lang tid att de ar lika med statsmakten. Bara det faktum att sossarna (eller om det e SSU) ager stora otterier sager ju det mesta, storre hyckleri far man leta efter. O ja, jag idkar ett intensivt hat mot ALLA som rostar vanster, for det ar de manniskor som en gang bidragit till den varsta folksjukdomen i Sverige; avundsjukan.

 

Apropa ingenting rekommenderar jag att spela pa vanster-seger i valet nu, oddsen ar just nu riktigt fina.

 

Sist men inte minst vill jag foresla att vi ska infora ett "demokrati-test" i Sverige. Man ska ha de mest banala grundlaggade kunskaperna om ekonomi o vad de olika partierna star for att fa rostratt.

 

Vad jag rostar pa? Befinner mig just nu i Amerika for studier o kommer att vara har over valet o savida jag inte far tummen ur o postrostar behover jag inte bekymra mig om att valja ett specifikt parti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt för v&mp samt kd och m.. vad ska man då rösta på?

 

Du tycker inte att du själv bör bilda dig en uppfattning om vilket parti du bör rösta på? Det är liksom det som är grejen med demokrati.

 

Ok, nu skrev jag kanske dumt, men jag är iaf socialliberal i mina värderingar. Tyvärr finns det inget rent socialliberaltparti utan de finns i s,c och fp. Men poängen med det jag skrev är att jag hellre skulle kunna tänka mig se en mittenregering av de partier jag kan tänka mig rösta på. Men jag är rätt så ensam om att tycka så för folk kan bara se höger eller vänster hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär bli M alternativt FP, tyvärr finns inget parti som känns helt bra dock.

 

Skulle gärna se ett parti som går tillbaks till den gamla goda tiden och framförallt förespråkar adeln och alla dess forna privilegier (ge tillbaka deras goda och gårdar som en gång togs ifrån dem, låt dem ta in skatt istället för att betala, giv dem rätten att äga en personlig armé o.s.v.). Det feodala samhället fungerade väl och bör tas efter, dessutom ska kungen och kyrkan få tillbaka den makt de en gång hade.

 

Vidare har jag studerat hinduismens kastsystem, något jag personlig tror skulle ge en rejäl knuff i rätt riktning för dagens nedbrytande samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna se ett parti som går tillbaks till den gamla goda tiden och framförallt förespråkar adeln och alla dess forna privilegier (ge tillbaka deras goda och gårdar som en gång togs ifrån dem, låt dem ta in skatt istället för att betala, giv dem rätten att äga en personlig armé o.s.v.). Det feodala samhället fungerade väl och bör tas efter, dessutom ska kungen och kyrkan få tillbaka den makt de en gång hade.

 

Vidare har jag studerat hinduismens kastsystem, något jag personlig tror skulle ge en rejäl knuff i rätt riktning för dagens nedbrytande samhälle.

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...