Gå till innehåll

NLT - SnG, när gå upp i nivå, min plan?


Vertical Mind

Recommended Posts

Jaha, det verkar som om S&G:s är min grej, plusar mer på dessa än motsvarande Cashgames, en S&G-grinder skulle man kanske kunna kalla mig.

 

Min fråga är: vad ha ni andra som spelar mycket låglimit S&G för BR krav? Jag började på allvar att föra statestik över mitt spel för lite drygt en vecka sedan och hade då en rulle på 200 dollar. Den är nu uppe i ca 330 dollar efter 29 5+05 S&G (10-man). Min plan är att bygga på 5+05 nivån till 400 dollar, flytta upp till 10+1 upp till 800 dollar, därefter 20+2 till 1600 dollar osv osv. Förlorar jag mer än 1/4 av rullen på en given nivå flyttar jag ner ett steg igen och "börjar om".

Hur ser denna plan ut för er som varit/är där jag är just nu? Är min plan realistisk eller bör jag modda den på något vis?

 

Lite staiskik: efter en vecka på 5+05

ITM: 48%

Varav #1 43%

#2 28%

#3 29%

ROI: 52%

 

Tilläggas bör att en del av rullen även kommer ifrån en del grindande på NL10, så siffrorna för totalrullen stämmer inte exakt med S&G statten.

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du tar det här med bankrullekrav lite bakvänt. Ju lägre nivå ju liberalare kan du vara. Den största faktorn här är ju hur lätta pengarna är att ersätta, har du en månadsinkomst på 7000 eller så ser jag ingen direkt anledning till att inte hoppa på elvorna direkt. Torskar du så får du ju nya pengar och kan fortsätta igen nästa månad.

 

I övrigt så ser jag ingen anledning att bestämma sig för att "X är min grej just nu". Ta det lugnt och lira lite olika spel så får du se vad som passar bäst och vad du tjänar mest på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att ersätta är det dummaste man kan tänka tycker jag. Jag har en släkting som jobbar inom säljar yrket och är mycket framgångsrik han drar väl in strax under 50k i månaden, han har en BR kring 100$ som och vägrar att förlora dom, han spelar för att bli bättre och säger att det skönaste han vet är när han riktigt spelar ut dom, han skiter väl i pengarna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att ersätta är det dummaste man kan tänka tycker jag.

Hur menar du då?

 

Om man lätt kan ersätta pengarna är huvudkriteriet om man är lönsam eller inte. Om man inte kan ersätta pengarna så blir förmågan att överleva negativa svängningar en väldigt stark faktor. Detta under förutsättning att man försöker maxa sin förväntade långsiktiga vinst.

 

Jag har en släkting som jobbar inom säljar yrket och är mycket framgångsrik han drar väl in strax under 50k i månaden, han har en BR kring 100$ som och vägrar att förlora dom, han spelar för att bli bättre och säger att det skönaste han vet är när han riktigt spelar ut dom, han skiter väl i pengarna ;)

Så kan man ju göra, men det är ju en helt fiktiv begränsning som saknar rationell grund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att ersätta är det dummaste man kan tänka tycker jag. Jag har en släkting som jobbar inom säljar yrket och är mycket framgångsrik han drar väl in strax under 50k i månaden, han har en BR kring 100$ som och vägrar att förlora dom, han spelar för att bli bättre och säger att det skönaste han vet är när han riktigt spelar ut dom, han skiter väl i pengarna ;)

Alltså går han heller inte in för att göra vinst på pokern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, för att klargöra lite; jag VILL inte behöva ersätta de pengar jag har på pokerkontot, har spelat upp dem från typ 30 dollar o tanken är att jag ska kunna ta ut en modest "lön" varje månad inom en inte allt för avlägsen framtid. Därav mitt strävande mot de högre nivåerna. Pokerns rolighetsfaktor finns ju även på de lägre, men inte pengarna... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att ersätta är det dummaste man kan tänka tycker jag. Jag har en släkting som jobbar inom säljar yrket och är mycket framgångsrik han drar väl in strax under 50k i månaden, han har en BR kring 100$ som och vägrar att förlora dom, han spelar för att bli bättre och säger att det skönaste han vet är när han riktigt spelar ut dom, han skiter väl i pengarna ;)

 

Jag tjänar väl inte riktigt så mycket men ligger väl mellan 30' och 35' iaf. Jag började lågt ändå och tyckte det var tungt när jag förlorade i början. Spelar fortfarande väldigt lågt (upp till NL/PL100 holdem/Omaha) trots att jag just nu har en BR på dryg 30 tusen. (har tagit ut 45 tusen också)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag passar på och kapar tråden lite...

 

Kan man säga något om nivå på SnG kontra cashgames?

 

En 10+1 SnG motsvarar vad? NL25?

NL400 motsvarar SnG..ja vadå?

 

Jag har börjat fuska lite med SnG:er men har svårt att avgöra vilken nivå man ska lägga sig på. Motståndet kändes svagt även för en nybörjare upp till typ 55$ så då är det väl där man ska lägga sig kanske men jag bara undrar rent allmänt.

Om man kollar på party så har dem CG upp till NL$2000 och SnG upp till 215$, då känns SnG $215 som ett mycket lägre spel men det kanske bara är jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktigt bra (7% RoI) 215 spelare har ungefär lika mycket i timlön som en riktigt bra (6ptBB/100) 6-max nl400 spelare givet att 215 spelaren 8-tablar och nl400 4-tablar. Så cashgamen går mycket högre än SnG spelet på party. Det finns ju steps sen då förståss fast bara på Party där man inte kan få rakeback men en bra spelare kan säkert slå dem för en fin förtjänst ändå. Jag tycker personligen att SnGs är mycket lättare att slå än cashgame fast cashgame är roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktigt bra (7% RoI) 215 spelare har ungefär lika mycket i timlön som en riktigt bra (6ptBB/100)

De där siffrorna ser lite knasiga ut.

 

För det första så tycker jag inte dina definitioner av "riktigt bra" känns korrekt. Skattningen för cashgame känns väldigt generös jämfört med den för stt-spel. Ger man 12bb/100 händer till en bra cashspelare (på fyra bord dessutom) så får man nog ge 12% eller så till stt-nissen iallafall, spontant skulle jag säga mer.

 

För det andra så tar ju en SnG runt 40 minuter i snitt, så då får man ju öka timlönen med 1,5.

 

I övrigt så håller jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag passar på och kapar tråden lite...

 

Kan man säga något om nivå på SnG kontra cashgames?

 

En 10+1 SnG motsvarar vad? NL25?

NL400 motsvarar SnG..ja vadå?

 

Jag har börjat fuska lite med SnG:er men har svårt att avgöra vilken nivå man ska lägga sig på. Motståndet kändes svagt även för en nybörjare upp till typ 55$ så då är det väl där man ska lägga sig kanske men jag bara undrar rent allmänt.

Om man kollar på party så har dem CG upp till NL$2000 och SnG upp till 215$, då känns SnG $215 som ett mycket lägre spel men det kanske bara är jag.

 

Det är helt korrekt att en mycket duktig NL-spelare (eller limitspelare för den delen) har högre intjäningspotential än SnG-spelare.

 

Party har iofs steps som är SnGs med inköp från $400-$5000. De allra högsta går inte så regelbundet att 8 bord samtidigt är realistiskt (förmodligen inte heller önskvärt då ABC-poker inte är tillräckligt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...