Gå till innehåll

Fel spelare börjar vid HU, hur gör man då?

pixel

Recommended Posts

Det jag spelade heads up med en kompis och då var det min tur att satsa, då satsat min kompis 200 i marker, jag säger då det är min tur. Hur ska man göra när detta händer (tror det var vid flopen)

Jag hade rätt bra hand, men satsade fel eftersom jag trodde att han hade en sämre hand. Tror jag satsade 400 vilket jag inte annars hade gjort om han inte börjat (han gjorde ju fel)

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag spelade heads up med en kompis och då var det min tur att satsa, då satsat min kompis 200 i marker, jag säger då det är min tur. Hur ska man göra när detta händer (tror det var vid flopen)

Jag hade rätt bra hand, men satsade fel eftersom jag trodde att han hade en sämre hand. Tror jag satsade 400 vilket jag inte annars hade gjort om han inte börjat (han gjorde ju fel)

????

Länk till kommentar

Det finns lite olika regler kring sånt här, men rätt vanligt är att man gör så här:

Det blir din tur -- om det efter ditt bett/check sedan fortfarande är möjligt för honom att satsa 200 så blir han tvungen att göra det. Annars får han göra vad han vill.

(Läste om en situation i WPT där Juha Helppi gick all-in utom tur, men han fick ändra det till en check efter att motståndaren valt att checka. :shock:)

Länk till kommentar

jo sant det är det ju, men hade jag börjat satsa hade han då varit med eller inte?

Hans 200 ligger i potten, det är din tur att agera.

Om du nu sasar 200, så har han synat.

Om du väljer att satsa 400, så kan han

a) Lägga sig, och överge de 200

b) Syna med 200 till

c) Höja

dvs all fördel är hos dig

Länk till kommentar

jo sant det är det ju, men hade jag börjat satsa hade han då varit med eller inte?

Hans 200 ligger i potten, det är din tur att agera.

Om du nu sasar 200, så har han synat.

Om du väljer att satsa 400, så kan han

a) Lägga sig, och överge de 200

b) Syna med 200 till

c) Höja

dvs all fördel är hos dig

ok tackar för svaret och är det fler än 2 spelare satsar då, hur blir det då samma som ovan, jo det måste det ju bli tack för alla svaren

Länk till kommentar