Nickefik Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Behöver tips för att förbättra mitt spel, så här kommer en till PHH. Jag har haft legitima händer när jag gått till showdown. Dock så har jag haft missflyt och blivit utdragen ett par händer och fått ta in mer pengar. Så frågan är vilken respekt jag egentligen har på bordet. Min motståndare i det här fallet, Torak, är inte så vass. Bara det borde i och för sig tala emot det här spelet, vilket jag är medveten om. Game # 134652988 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Vadstena" Game ended 2005-09-26 23:40:07 GMT+01:00 Players: berra86 (EUR 97,25 in seat 2) The_Clone (EUR 24,61 in seat 4) KassaSkap (EUR 37,60 in seat 5) Torak (EUR 69,13 in seat 6) Dealer: Torak Small Blind: berra86 (0,25) Big Blind: The_Clone (0,50) The_Clone was dealt: Ad - Td KassaSkap Fold Torak Call (0,50) berra86 Fold The_Clone Raise (3,00) <-- jag gör min standardhöjning. Torak Call (3,00) <-- att Torak synar är ingen nyhet och han kan ha vad som helst. Flop 8c - Jh - 7s The_Clone Check <-- Jag brukar vanligtvis göra en continuance bet när jag höjt före floppen. Torak Bet (3,50) The_Clone Raise (7,00) <-- Han kan sitta på ett drag, ett par eller ingenting. Jag väljer nu att göra ett blufförsök och minihöjer för att visa att jag vill ha in mer pengar i potten med min starka hand. Torak Call (3,50) Turn 8c - Jh - 7s - 3s <-- Floppen hjälper inte mig, men definitivt inte honom. The_Clone All-In (14,11) <-- Jag följer upp mitt blufförsök och ställer in. Jag räknar med att han ska lägga sig eftersom jag uppenbart visat styrka med min mini check/raise. Får jag syn så har jag några outs. Fyra 9:or för stegen, tre A för paret och eventuellt tre T för ett mellan par. Det kan också räcka räknar jag med. En kommentar som jag själv kan fälla om det här spelet är att mitt all in bet inte blir lika avskräckande eftersom jag är shortstacked. Kommentarer tack! * RP - QoS * Citera
Vedis Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Du skriver att floppen definitivt inte träffade honom samtidigt som du skrev att han kan ha i princip vadsomhelst? Hur kan du vara säker på det? När han synar din re-raise så kanske man ska överväga att satsa på en annan hand. Citera
baloobas Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Om du nu verkligen vill göra en bluff som kan fungera så kanske det hade varit bättre att CR Allin på floppen. Som du gör nu så callar han ju med vilket par som helst. Hade du stoppat in all deg på floppen så kanske han hade foldat toppair tom. Annars tycker jag att bluff oftast är ett dåligt alternativ. Att betta på floppen däremot när man visat styrka preflop funkar ju ofta som en bluff/valuebett. För ofta har du den bästa handen på floppen även med en oförbättrad AT. Men en miniraise är det inte många som foldar emot. Citera
Djens Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Varför inte bara syna floppen? Som jag ser det har du ett gutshot drag och minst ett överkort. Med andra ord ganska schyssta odds om man adderar lkite implicita. Citera
Nidson Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Jag tycker att du spelar på tok för fancy. Du möter en svag motståndare på 0.25/0.50, att fejka tokstyrka med mincheckraise osv är att kasta pärlor för svin. Vänta på en bra hand istället då du möter sämre spelare. Klyschigt? Visst, men det är ju så det funkar. Citera
Animaniac Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Jag tycker att du spelar på tok för fancy. Du möter en svag motståndare på 0.25/0.50, att fejka tokstyrka med mincheckraise osv är att kasta pärlor för svin. Vänta på en bra hand istället då du möter sämre spelare. Klyschigt? Visst, men det är ju så det funkar. Så sant, så sant, ett misstag många gör på låga nivåer, mig inkluderat. Keep it simple, de flesta spelare på den här nivån har inte vett att uppskatta dina fancy moves ändå Citera
Nickefik Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Postad 27 September , 2005 Du skriver att floppen definitivt inte träffade honom samtidigt som du skrev att han kan ha i princip vadsomhelst? Hur kan du vara säker på det? När han synar din re-raise så kanske man ska överväga att satsa på en annan hand. Han hade tidigare under kvällen synat höjningar med i princip vad som helst. Självklar så kan han ha en legitim hand här. Anledningen med min minihöjning var att visa på styrka. För inte gör man en check-raise som bluff och bara höjer mini? Alltså borde det skrika ut STARK HAND. Min tanke var sedan att ställa in på turn vilket jag också gjorde. Men egentligen har jag ju inget i den här potten att göra, utan försöker göra ett "fancy"-spel mot en motståndare som antagligen inte förstår det. Citera
gnurfen Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Håller med föregående skrivare, att försöka sig på fancymoves på 0.25/0.50 är inte så bra, eftersom motspelarna inte fattar de signaler du vill sända ut. Nästa nackdel när man bluffar är ju att motståndarna mycket väl kan syna med mellanpar o halvkass kicker. Bra när man har nåt, men uselt när man bluffar. Nu har du ju iofs kanske fyra outs på hålstege, o kanske tre outs på ess. Håller med Djens, ska du försöka bluffa är det väl lika bra att göra det på floppen, då kanske han blir skrämd. Det bästa är att vänta på bra händer, motståndarna betalar ju faktiskt ganska ofta. Jag gissar på att han synade med tvåpar, o slog dig. Citera
Nickefik Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Postad 27 September , 2005 Jag tycker att du spelar på tok för fancy. Hann inte läsa ditt svar innan jag skrev mitt förra inlägg. Du har alldeles rätt så klart. Citera
scouserandy Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Förmodligen synar han med Jx men du drar ut honom när en nia dyker upp på river till din stege. Grattis, skönt å dra ut tomtarna ibland också... Citera
Nickefik Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Postad 27 September , 2005 Förmodligen synar han med Jx men du drar ut honom när en nia dyker upp på river till din stege. Grattis, skönt å dra ut tomtarna ibland också... Du har alldeles rätt i din förmodan. Kul att själv får vara den som drar ut. Men handen visar hur fel det går att spela. Det går inte att göra ett fancy-move mot vilka spelare som helst. Tacksamt att misstaget inte blev kostsamt. The_Clone All-In (14,11) Torak Call (14,11) River 8c - Jh - 7s - 3s - 9c The_Clone shows: Ad - Td (a straight, jack high) Torak shows: 4d - Jd (a pair of jacks) The_Clone wins: EUR 47,47 (with a straight, jack high) Rake: EUR 2,00 Citera
Sommar Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Förmodligen synar han med Jx men du drar ut honom när en nia dyker upp på river till din stege. Grattis, skönt å dra ut tomtarna ibland också... Du har alldeles rätt i din förmodan. Kul att själv får vara den som drar ut. Men handen visar hur fel det går att spela. Det går inte att göra ett fancy-move mot vilka spelare som helst. Tacksamt att misstaget inte blev kostsamt. The_Clone All-In (14,11) Torak Call (14,11) River 8c - Jh - 7s - 3s - 9c The_Clone shows: Ad - Td (a straight, jack high) Torak shows: 4d - Jd (a pair of jacks) The_Clone wins: EUR 47,47 (with a straight, jack high) Rake: EUR 2,00 Jag hoppas inte det var ditt normala spel annars är jag benägen att kalla dig tomte också Citera
Nickefik Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Postad 27 September , 2005 Jag hoppas inte det var ditt normala spel annars är jag benägen att kalla dig tomte också Igår spelade jag definitivt som en tomte, så kalla mig det. Men ett normalt spel, nej. Spelar dåligt just nu? Ja. Citera
Recommended Posts