Bjorn_ Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Vet att Hjort med flera brukar hävda att på lägre nivåer är Heads up FLT meningslöst för att raken blir så oproprtionerligt stor. Gäller det samma för Heads up FL7CS eller i större eller mindre grad? Heads up FL7CS/8 borde ju vara rena mardrömmen ur rakesynpunkt, har faktiskt undrat en del om inte raken t.o.m. slår för hårt på fullbord i det spelet på låg limit. Blir ju en hel del potter där huvudantagonisterna i princip bara får tillbaka sina bets och slasket (ante + bring in) i princip går till banken. /Bjorn Citera
Hjort Postad 26 September , 2005 Rapport Postad 26 September , 2005 Vet att Hjort med flera brukar hävda att på lägre nivåer är Heads up FLT meningslöst för att raken blir så oproprtionerligt stor. Det tror jag inte att jag brukar hävda, men ofta är nog så fallet. Men låglimit-HU är ju för att tilta av inte för att tjäna pengar. Gäller det samma för Heads up FL7CS eller i större eller mindre grad? Mindre grad tror jag, i FLT är startpotten ginormous vilket leder till att man måste spela en satans massa händer med extremt tunnt EV (som ofta blir negativt pga rake) och dessutom verkligen pumpa upp pottstorleken detsamma gäller inte riktigt i FL7. Dessutom så skulle jag tro att det är betydligt större möjlig spännvidd i skicklighetsdifferens i det spelet. Citera
Bjorn_ Postad 26 September , 2005 Författare Rapport Postad 26 September , 2005 Mindre grad tror jag, i FLT är startpotten ginormous vilket leder till att man måste spela en satans massa händer med extremt tunnt EV (som ofta blir negativt pga rake) och dessutom verkligen pumpa upp pottstorleken detsamma gäller inte riktigt i FL7. Dessutom så skulle jag tro att det är betydligt större möjlig spännvidd i skicklighetsdifferens i det spelet. Satte mig faktiskt och kolla lite på några highstakessnubbar som spelade FL7CS $20/40 heads up och man slogs ju direkt av hur mycket potter som foldades på tredje gatan jämfört med hur få händer som foldas preflop och på floppen i texas. Det är också min erfarenhet från de gånger jag spelat heads up eller på tre att visst blir det mer stjäla och mer gasa på halvtaskiga händer men man behöver i alla fall ha en hand och inte bara blunda och höja som i hold'em. Det faktum att positionen kan bytas från gata till gata tror jag också bidrar till att det blir mer riktig poker då ingen av spelarna får allt för stort handikap från början. /Bjorn Citera
gdaily Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Mmm, spelar man FLT H2H så är ju det normala spelet att knappen höjer i 75+% av gångerna, och big blind synar i 75+%. Knappen höjer för att han har perfekt position och två kort, och big blind synar för att han har två kort och pottodds. På det sättet blir ju potten löjligt stor. H2H 7stud hi/lo mellan kompetenta spelare så går inte spelarna vidare om dom inte har a) Båda har en high-hand (så dom kan bli ensam vinnare) b) Båda har ett bra drag åt båda hållen c) Båda har scarecards dvs man ser sällan någon som försvarar med 8 4 2 regnbåge - ja det finns chans till delning, men som sagt, varför bry sig om att vinna halva potten. Dåliga spelare fortsäter gärna med den handen, så mot dåliga spelare så lär det bli mycket delningar - men då samtidigt bra avkastning när du scoopar en pott. Citera
Recommended Posts