Gå till innehåll

FL7CS - Litet tvåpar frång bring in


Bjorn_

Recommended Posts

Anta att man spelar en hand typ (66)3 eller liknande från bring in när ingen höjer och sedan parar man sitt dörrkort på fjärde och har då altså ett mycket litet tvåpar.

 

Hur ska man spela detta i en flervägspott? Känns ju väldigt vekt att bara slänga men samtidigt så är det ju rätt feta reverse implied på att ta ett svagt tvåpar till showdown.

 

Någon som har något förslag?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänga orkar jag nog inte göra alls för ett bet, station som jag är. Däremot så känns det ju som ett läge där en isoleringshöjning verkligen är på sin plats om det kan tänkas gå.

 

Om det oundvikligen blir en flervägspott så har man ju ändå 4 kort på sig att klonka kåk eller få in ett större tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast agerar man ju dock först i och med att man har ett öppet par. Har någon annan ett öppet par är det ju per definition högre än ens par och då kan jag kanske tänkas folda.

 

Bettar du ut då eller checkar du med avsikt att höja? Ofta ligger det ju bara runt tre SB i potten och man har ju option att betta (eller höja) en dubbelbet.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sätt så vill du knocka ut spelare. I första hand kan du börja med att beta ut på fjärde och sen får du spela efter vad som händer. Om det är många med i potten eller bet inte kan få ut andra par så kan du checkhöja (här eller på femte). Då representerar du triss och kan få massvis med farliga händer att ge upp.

 

Om någon höjer dig så får du ofta släppa handen. Likaså får du lägga för det mesta om någon annan parar dörrkort.

 

Sammanfattningsvis: Spela aggressivt och var beredd att släppa handen om du möter hårt motstånd.

 

--- Callahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...