Gå till innehåll

FLT - AA på dragvänlig bräda


Zoogin

Recommended Posts

Har nyligen återupptagit FL. Roligare än jag kommer ihåg :)

 

Till handen:

(Fick pilla ihop den för hand. :( Bara jag som har problem med bison's handconverter?)

 

$3/$6 Texas Hold'em 8 handed

Ganska tight förutom två tomtar (MP2 & Button). Alla som ser floppen har pengar för att cappa alla gator.

 

SB posts small blind [$1].

HERO posts big blind [$3].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ A:heart: A:club: ]

UTG folds.

UTG+1 folds.

MP1 folds.

MP2 calls [$3]. Lös, passiv.

CO calls [$3]. Tight, hyfsat aggresiv.

BU folds.

SB calls [$2]. Hyfsat tight, aggresiv.

HERO raises [$3].

MP2 calls [$3].

CO calls [$3].

SB calls [$3].

 

Trivialt preflopspel.

 

Pott 8 Small Bets

** Dealing Flop ** [ Q:diamond:, K:diamond:, 5:club: ]

 

En lite jobbig bräda. Både färg- och stegdrag. Jag hade också varit gladare om det bara var ett klätt kort.

 

SB checks.

HERO bets [$3]. Här vet jag inte om jag ska satsa på en cr istället för att försöka skydda potten? Men det vore ju katastrofalt att ge gratiskort på en sån här bräda, så jag valde att beta.

MP2 folds.

CO raises [$6].

SB folds.

HERO calls [$3]. Skönt med bara en spelare kvar på denna brädan, men det känns omöjligt att sätta han på en hand. Färgdrag? Stegdrag? Par? Eller har han mig slagen? Allt känns lika troligt. Jag väljer att syna med tanken att beta ut på turn. Anledningen att jag väljer att syna är att om jag skulle höja och få ytterligare en återhöjning så vet jag fortfarande inte var jag står i handen. Jag skulle kanske kunna utesluta par isf, men med position kan han mycket väl cappa floppen med ett drag för att köpa gratiskort. En annan ide är kanske att gå på reraise och sen beta ut turn, vare sig han cappat eller inte på floppen, och lägga mig vid omslag där?

 

Pott 6 Big Bets

** Dealing Turn ** [ 9:club: ]

 

Inget :diamond: iaf, men nu finns det ju en möjlighet att han sitter med stegen.

 

HERO bets [$6]. Följer upp min plan. Kan inte låta mig skrämmas av 9:an.

CO raises [$12].

HERO calls [$6]. Hmm, nu känner jag mig slagen. Tänker syna ner med obehagskänslor.

 

Pott 10 Big Bets

** Dealing River ** [ 4:diamond: ]

 

HERO checks.

CO bets [$6].

HERO calls [$6]. Gråtsynar, både färg och stegmöjligheter finns, men det är ju inte helt omöjligt att han sitter med tex en K och oparad kicker på handen (så dåligt passivt(?) som jag spelat handen).

CO shows [ Kommer så småningom ]

 

Intresserad av synpunkter på hela handen postflop. Tycker alltid det är svårt att spela AA när man får motstånd. Den är ju inte lätt att dra sig ur med direkt.

 

När jag tittar på handen igen tycker jag att det ser rätt passivt och klent ut, speciellt att jag vågar för lite på floppen. Men anledningen är ju, som jag sa, att jag inte kan få ut så mycket information på att återhöja. Men jag kanske ska köra så hårt som möjligt på floppen i tron om att jag leder handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det här är helt OK spelat, även om 3-bet på flopp kan vara bättre som standardspel.

 

Att syna höjning på flopp och sedan beta ut är ett spel som du ofta vill använda med händer som är svagare än AA på dragvänliga bord och med dessa händer är det ofta med intentionen att lägga på höjning. Då känns det helt logiskt och konsekvent att ofta använda samma sekvens med händer som du sedan syner ner (eller 3-betar) med.

 

Om du 3-betar flopp så får du in en extra liten bet mot tex KJ. Men om du synar och betar ut så höjer ofta samma hand, och ibland blir du höjd av sämre händer och drag för att du visat mindre styrka.

 

När du blir höjd på turn är du ofta slagen. Det går att 3-beta här kanske men att syna ner känns naturligt, särskilt om du är hyfsat säker på att han kommer att beta river igen med händer du slår.

 

På river, om du är helt säker på att han inte höjer utan att ha dig slagen, så ska du beta rätt ut. Anledningen är att du tänker syna om du checkar och eftersom alla drag gick in så får du inte så ofta bet från en sämre hand, men han gråtsynar nog med par i kungar.

 

--- Callahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkterna.

 

Att beta på river som Callahan sa är ju en möjlighet jag faktiskt inte tänkte på. Vet inte om jag har tillräckligt bra read på honom för det dock, har inte koll på hans bluffbenägenhet.

 

Men att höja rivern som Jessica sa kan jag inte hålla med om. Dom troliga händerna jag slår är ju KJ och KT. Och dom kanske jag inte ens får betalt av om jag höjer på rivern, då bordet ser väldigt farlig ut för någon med dom händerna.

 

En annan trolig hand som han kan ha, förutom dom du räknade upp Jessica, är 55. Kanske även K9, men förmodligen inte någon färg iaf, fast det går inte att utesluta helt. Försöker skriva som om jag inte visste vad han verkligen hade.

 

Svårigheten med hela handen tycker jag är att få bra betalt av just KJ och KT, vilka är troliga, men samtidgt skulle jag ju vilja dra mig ur om jag kan se att jag är slagen.

 

Glad för fler synpunkter om någon har några innan jag kommer med upplösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...