archen Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Sitter UTG och hittar Ad-Kd, se hand historiken nedan från expekt. > Top-J posted small blind (400) > Newby20 posted big blind (800) > Game # 510,931,884 starting. > Dealing Hole Cards > archen raised for 1,600 <- raisar upp, kanske skulle plussat mer? > jonkeroret folded > Kingstonflav folded > rags1829 called for 1,600 > skogisen folded > LenJack folded > Top-J folded > Newby20 folded > Dealing the Flop(7:heart:Q:diamond:5:heart:) > NegreanuRox sits down > archen checked > rags1829 bet for 2,400 > The tournament has entered a rest break. Play will pause at the end of this hand, and will resume in 5:00 minutes from now. > The tournament will continue in 5:00 minute(s) > archen called for 2,400 < kanske borde re-raisat? > Dealing the turn(6:spade:) > archen, you have 10 seconds to respond > archen bet for 5,600 < bettar rakt ut på turn för att representera en stark hand > rags1829 called for 5,600 > Dealing the river(8:spade:) > archen, you have 10 seconds to respond > archen bet for 4,000 > rags1829 folded > archen wins 24,400 var det ren idioti att spela handen så här aggressivt? Öppen för all kritik. * RP - QoS * Citera
Big Less Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 var det ren idioti att spela handen så här aggressivt? Om du tycker att det där är aggressivt undrar jag hur du gör när du spelar en hand passivt. Får hjärtstillestånd? Jag tycker du är fel ute på varje gata. Nu framgår inte stackstorlekarna, men ja, det är nog bra att höja mer före flop. Ja, att checksyna floppen är bedrövligt dålig. Du har två överkort och nötfärgdraget. Du är antagligen favorit i handen, vilket betyder att det inte är någon katastrof om du hamnar all in. Utnyttja det till att sätta rejält med press på fi! Turn: Vad är det du representerar egentligen? Möjligen är sexan ett scarecard om fi sätter dig på stegdraget, men det går inte ihop med preflopspelet. River: En mesbet på en bråkdel av potten, som dessutom är mindre än turnbeten nominellt, stinker svaghet och ger fi fantastiska odds att syna. Att du vann handen får ses som ett smärre mirakel. Fanns det överhuvudtaget någon tanke bakom ditt spel? Det ser ut som du bara sitter och klickar slumpmässigt. Sätt press på fi! Krångla inte till det, utan se till att vinna potterna när du har en stark hand! Citera
archen Postad 24 September , 2005 Författare Rapport Postad 24 September , 2005 Håller helt o hållet med dig, mina bettar hade ingen logik o jag blev skapligt förvånad när han la sig på river.. hur tycker du jag skulle spelat handen rakt igenom? raisat mer på pre-flop o ställt in på floppen? Citera
Big Less Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 hur tycker du jag skulle spelat handen rakt igenom? raisat mer på pre-flop o ställt in på floppen? Det framgår fortfarande inte hur stora stackar ni hade eller vilken read du hade på motståndaren, men det låter som en mycket bra grundidé i mina öron. Citera
derra Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Om det är de korten som kommer som du visar i hand historyn har du ju endast backdoor flush. Tycker du spelade en ganska konstigt, träffar inget på floppen så du väljer att checksyna? Antingen reraise eller fold när han betar. Citera
Big Less Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Om det är de korten som kommer som du visar i hand historyn har du ju endast backdoor flush. Tycker du spelade en ganska konstigt, träffar inget på floppen så du väljer att checksyna? Antingen reraise eller fold när han betar. Jahapp, här sitter man och klagar på andra och så visar det sig att man inte ens är läskunnig. Pinsamt. Att han inte ens har färgdraget gör spelet ännu sämre. Nu blir väl bet/fold det naturliga spelet på floppen, eller check/raise, eller check/fold. Vad som helst utom check/call. Citera
Stoneburg Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Tycker du spelar fel på varje gata. Preflop: Höj mer. Flop: Du höjde preflop, beta. Turn: Wtf... du borde foldat floppen, varför beta nu med "par draget" River: Ja du... hur han kan folda förstår jag inte. Dessutom borde du ha med "detaljer" som stackdjup, tableimage och read när du postar HH. Citera
archen Postad 24 September , 2005 Författare Rapport Postad 24 September , 2005 Tycker du spelar fel på varje gata. Preflop: Höj mer. Flop: Du höjde preflop, beta. Turn: Wtf... du borde foldat floppen, varför beta nu med "par draget" River: Ja du... hur han kan folda förstår jag inte. Dessutom borde du ha med "detaljer" som stackdjup, tableimage och read när du postar HH. tack för tipsen, förstår inte heller hur han kunde folda, riktigt uselt spelat av mig, men jag är nybörjare så får väl lära mig till nästa gång nu =) Citera
Masken81 Postad 24 September , 2005 Rapport Postad 24 September , 2005 Han är väl fi på utg eller?? Citera
vetgirig Postad 25 September , 2005 Rapport Postad 25 September , 2005 Du har tur - motståndaren sitter väl på färgdraget. På floppen bör du göra en bet på halv pott. Får du mothugg sä är det bara och slänga handen. För trots allt så är bara AK inte mer än A hög... Citera
Recommended Posts