Gå till innehåll

FL7CS - (TT)2 från bring-in


Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($0.50/$1.00), Ante $0.05, Bring-In $0.25 (hand converter)

Pokerstars, inga reads

 

3rd Street - (0.80 SB)

 

Hero: T:diamond: T:club: 2:spade: ___brings-in___calls

Seat 4: xx xx 9:spade: ___folds

Seat 5: xx xx Q:diamond: ___folds

Seat 6: xx xx 4:diamond: ___folds

Seat 7: xx xx 5:spade: ___folds

Seat 8: xx xx 5:diamond: ___calls___calls

Seat 1: xx xx 6:club: ___raises

Seat 2: xx xx J:club: ___folds

 

Tycker att det är ganska själklart att se fjärde med dolt par i tior och "halva inne". Men det kanske är fel?

 

 

4th Street - (3.80 SB)

 

Hero: T:diamond: T:club: 2:spade: A:spade: ___bets

Seat 8: xx xx 5:diamond: J:spade: ___folds

Seat 1: xx xx 6:club: J:heart: ___calls

 

Knektarna lär ju vara riktiga bricks här för båda fi, bettar ut för att kolla in läget och för att försvåra för fi att läsa mig. Normalt sett så är väl ett högre par vs ett lägre par med ett överkort ungefär 60-40 men här så är ju jag helt live samtidigt som båda hans uppkort är delvis döda vilka borde förskjuta det närmre even money.

 

Känner i alla fall att det är för mesigt att checka här.

 

 

 

5th Street - (2.90 BB)

 

Hero: T:diamond: T:club: 2:spade: A:spade: 3:diamond: ___checks

Seat 1: xx xx 6:club: J:heart: 2:club: ___checks

 

I och med att han synade på fjärde så får man väl rimligtvis anta att han har ett högt par men lägre än ess troligtvis kungar eller damer. Väljer att checka och hoppas på det bästa.

 

 

6th Street - (2.90 BB)

 

Hero: T:diamond: T:club: 2:spade: A:spade: 3:diamond: 4:spade: ___checks

Seat 1: xx xx 6:club: J:heart: 2:club: Q:heart: ___checks

 

Checkar återigen, borde jag semibluffat här och försökt representera färgen istället? Tveksamt om jag kan syna en bet om han bettar här...

 

 

River - (2.90 BB)

 

Hero: T:diamond: T:club: 2:spade: A:spade: 3:diamond: 4:spade: T:spade: ___bets

Seat 1: xx xx 6:club: J:heart: 2:club: Q:heart: xx___folds

 

Träffar trissen och värdebettar, möjligtvis kan man prova att inducera bluff istället men rimligtvis borde han väl syna ned med ett stort par här ibland för att försöka fånga mina eventuella bluffar?

 

Total pot: (2.90 BB)

 

Vad tycker ni om handen. Är ju lite passivitetsvarning men jag känner mig inte direkt trygg att trycka på i det här läget med bara ett par i tior.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant känns det som att du övervärderar hans hand, jag hade bettat ut på femte i tron om att han har par i sexor eller nåt annat i stil med trefärg/trestege. Sen undrar jag om det är helt åt skogen att raisa tredje gatan då seat 1 har höjt. Har han ofta bättre än par i tior? Eller är det nåt mystiskt slöspel det handlar om då man synar?

 

Berätta nu hur fel jag tänker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant känns det som att du övervärderar hans hand, jag hade bettat ut på femte i tron om att han har par i sexor eller nåt annat i stil med trefärg/trestege. Sen undrar jag om det är helt åt skogen att raisa tredje gatan då seat 1 har höjt. Har han ofta bättre än par i tior? Eller är det nåt mystiskt slöspel det handlar om då man synar?

 

Mot en väldigt aggresiv motståndare skulle man kanske kunna återhöja. Problemet är att man är en rätt rejäl underdog om han har ett högre par samtidigt som man bara är marginell favorit mot andra möjliga höjningshänder typ (A6)6 eller (AQ)6s eller liknande. Dessutom har man antagligen rätt så svåra omvända implicerade odds att tampas med.

 

Däremot är det mycket möjligt att man skall betta femte eller i varje fall sjätte gatan trotts endast ett par i tior. Får man motjuck är det ju inte som att man har ett svårt beslut att ta...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du resonerar ganska klokt IMHO, men jag upplever att du kommer till väldigt veka slutsatser.

 

3:e: Lägg här vore vidrigt. Även mot ganska tight motstånd måste du ha bättre än 1/3 pottandel här, och du kan inte var långt efter 6:club: i medel. Motsatt implicita är en liten faktor, men du har ju själv lite implicita odds i möjligheten till mystery trips.

 

4:e: Du tog ett stort kliv framåt här, inte bara för att du jagade ifatt ett eventuellt överpar lite, men din bräda ger dig nya möjligheter att vinna potten tidigt samtidigt som de andra fick kort som de lika gärna kan riva direkt. Bra bet.

 

5:e: Beta igen. Du blir oftast inte höjd av en bättre hand, men en sämre checkar bakom.

 

6:e: Beta ditt stålbord. Du ser ju ut att ha klonkat flurren, och visserligen är två femmor till hjulet döda men det kommer han nog inte ihåg. Även om han har ett högt par, vilket han nog inte har, så får du ofta lägg här. Mer troligt är par i sexor eller något drag och du leder stort mot båda. Julafton för fi att få gratiskort med sin mögbräda.

 

--- Callahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...