Gå till innehåll

NLT - Trn, KQs på bb mot limp från UTG

LAB

Recommended Posts

Sitter på finalbordet på b2b.s 60k garanti med 8 kvar. Har just losat ett försök till blindsteal A9 vs A7 och är short. Prisstrukturen ökar ganska kraftigt här från 2k på 8.e till 13k på första.

Har 55000 kvar (efter bb) och sitter på bb på 20000 med KQs

utg limpar (ca 150000 chips) alla foldar

Vad skulle ni gjort?

check eller allin..

Medelstacken ligger på runt 180k

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså 35k kvar efter att ha postat?

Jag hade checkat. Chansen att få lägg är 0% och du har inget stort övertag som måste utnyttjas.

På flop kan man köra in det om man floppar något halvintressant, fast nog checka om man träffar K eller Q.

Eller så bli man jätterädd när UTG limpar och sparar sina sista marker för det mesta.

--- Callahan

Länk till kommentar

Blixtcheck, förutom pp's har jag svårt att tro att UTG limpar något lägre än KQ så du lär knappast vara favorit om du ställer in. Ta en flopp och ställ på eventuella par/drag. Även om floppen kommer rags skulle jag inte vara så pigg på att ställa då UTG mycket väl kan ha limpat in en träff eller t.o.m. synar ner med A high.

Att ge upp handen är inte så illa tycker jag, efter att du lagt sb i nästa hand har du 20K kvar och kan nog räkna med ett ett par personer kommer droppa ur innan det är din tur att anta igen (har visserligen ingen koll på stackstorlekarna, men folk brukar ju vara ganska shorta vid finalbord).

Länk till kommentar

55k kvar efter bb

OK, fortfarande check preflop av samma skäl och degen får nog fortfarande gå in postflop rätt ofta. Vi riskerar mer med 55k men samtidigt är det inte så tilltalande för UTG att slå upp oss med A-högt eller underpar längre.

EDIT: Med "rätt ofta" menar jag i princip med flushdrag, stegdrag eller par i K/Q.

--- Callahan

Länk till kommentar

Håller med Hjort 100%. Du har ingen fold equity preflop men däremot borde du ha hyfsad på floppen. Checka preflop och ställ in oavset vad som kommer. Räkna dock med att åka ut mot AA.

Ställer du in preflop får du syn av alla, t.ex. Ax, om Ax däremot missar floppen totalt kan han tänkas folda när du ställer in. Samma sak gäller ju lägre pockets om det kommer overcards osv.

Länk till kommentar

Jag ställde in...

skyller på negativ adrenalin påverkan av lappen 13000£ som jag tejpat fast på dataskärmen för att hålla mig i toppfocus. Den fick en annan innebörd som shortstacked :)

Jobbigt när man vinner 2k £ ältar och inte blir glad, postade tråden för att få bekräftat att jag verkligen gjorde fel drag. känns bättre nu ;)

Tror dock egentligen inte ens på att ställa in nmw efter floppen i det läget utan försöka hålla sig kvar så länge som möjligt.

Jo, Fi hade AKs och träffa AAA på flopen..

Länk till kommentar