Gå till innehåll

24hPoker behöver era åsikter!


sostlind

Recommended Posts

Vi arbetar idag med ett projekt på 24hPoker som har till syfte att förbättra kommunikationen och relationen mellan 24hPoker och er kunder. Ett led i analysarbetet är få veta vad 24hPokers befintliga kunder tycker om hur kommunikationen i stort fungerar.

 

Intressanta punkter kan vara t ex:

 

24hpoker.com, klienten och cashier – All den information du får om uppdateringar på hemsidan, klienten och cashier.

 

Aktiviteter & Event – Hur tycker du 24hPoker informerar om diverse aktiviteter och speciella events, t ex satelliter till EPT eller andra liveturneringar?

 

Support – Om du har erfarenhet av supporten, hur tycker du det fungerade?

 

Konkurrenterna – Vad är 24hPoker bättre/sämre på i jämförelse med konkurrenterna när det gäller utgående informationen till er kunder?

 

Det är med andra ord fritt fram att vädra era åsikter om vad som fungerar bra, eller mindre bra med 24hPokers kommunikation. Självklart uppskattas konstruktiv kritik som kan användas av 24hPoker för att bli en ännu bättre aktör på marknaden.

 

Har du åsikter och/eller tips till 24hPoker som du inte vill dela med dig av i forumet är du välkommen att skicka ett mail till oss på marketing@24hpoker.com.

 

Mvh,

 

24hPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Jag har en idé som forumet gärna får kommentera.

 

Man skulle kunna anordna en tävling där t.ex. de 100-500 spelarna som har spelat flest antal händer/dragit in mest rake får tillgång till en turnering där man spelar om en viss summa pengar.

 

En sorts lojalitets turnering, som naturligvis bör återkomma varje månad.

 

Gärna en listning på hur det går, vad status är, som man kan följa på 24hpoker.com

 

Tanken är att det inte bara ska finnas en vinnare, utan att många ska kunna vara med och spela om den.

 

Detta finns ju idag i olika former och jag saknar detta på 24h.

 

Självklart skall high-limit spelarna premieras, men det bör lösas så att även småborden har "en chans" att komma med i turneringen.

 

Det kanske ska vara så att förstapris i själva turneringen inte ger mer än 10 %, då tanken är att så många som möjligt ska vinna, med priser till rentav top 25% av deltagarna.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några små grejer bara..

 

24hpoker till EU. Det ryktas om Malta? Något sånt skulle gynna det stora antalet svenska kunder ni har, med tanke på skattesituationen. Försök snabba på den processen.

 

En mer direkt form av rakesubvention till lojala spelare. Det kostar mycket att spela poker hos er. Egentligen är det sjuka summor det kostar att spela. I början hade ni en bra idé då ni profilerade er som en sajt med något lägre rake. Det tycker ni inte är intressant längre.

 

Raken/rakestrukturen har nu dessutom försämrats. Det blir ännu dyrare. Om man fick betala all sin rake månadvis i en klumpsumma, i form av en räkning, då skulle man inte välja det dyraste alternativet, inte heller skulle man välja det som förutom att vara dyrast också ger minst pengar tillbaka i form av lojalitetsförmåner, ex. det ord som är förbjudet att diskutera.

 

Spännande sammanträffande att det är det enda ämnet på pf.nu som det är förbjudet att diskutera kring. (Edit: Menade ett av få ämnen.)

 

Ni erbjuder folk lite pengar tillbaka om de omsätter sina vip-poänger i sng's, men det är småsummor i jämförelse med den totala rake man har betalat. Sänk raken direkt för lojala spelare istället. Mycket enklare. Annars riskerar ni att förlora den spelaren när denne blir lojal någon annanstans istället..

 

Money in play, den funktion som fanns i förra cashiern, där man hela tiden kunde se hur man mycket man hade totalt ute på borden, är nu borta. Det är kasst. Den funktionen borde ni återinföra direkt till den nya cashiern. Det måste gå att klämma in det på något sätt.

 

Table transactions visar bara det senaste 50 transactionerna mellan bord och cashier. Det borde vara de 5000 senaste, tycker man. Många fler i alla fall. Det är viktigt vid statistikföring.

 

Utloggningstiden i cashiern är för lågt satt. Höj den. Man vill slippa behöva logga in för ofta.

 

Fixa era servrar!

 

/Kraxe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande sammanträffande att det är det enda ämnet på pf.nu som det är förbjudet att diskutera kring.

 

Det är mycket man inte får diskutera i QoS vardagsrum. Förutom ovanstående sp exempelvis inte piratkopierat material som program eller filmer.

 

Jag har bara en grej jag vill ändra på 24h - sänk raken. Som det är nu så såelar jag inte. Helt fel att betala $4 i rake när jag betalar $3 på andra ställen. Jag har slutat spela på 24h av denna anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte börja premiera de kunder som spelar direkt på 24hPoker?!

 

Nu är det mest Unibet och skins som kör exklusiva turneringar och olika typer av VIP-bonusar men från 24H är det tyst mest hela tiden.

 

Är inte 24h och Unibet samma?

 

Nej de är helt olika företag som är med i samma pokernätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till:

 

Den nya dealerchatten, som numera visar alla actions spelarna gjort, den borde gå att välja bort. Man ser ju tydligt på bordet hur spelarna agerat, vad det gäller satsande och checkande. Det gäller inte när det handlar om byten i 5CD, eftersom det försvinner ganska snabbt när det visats på en spelare. Då har man stor nytta av dealerchatten. Men den har blivit sämre nu när en massa annan info har adderats, info som är mycket mer lättöverskådlig på bordet.

 

Den förra fåordiga dealerchatten var mer lämpad för 5CD, eftersom man då kunde se hur många kort motspelarna bytt, utan att behöva scrolla uppåt. Spelar man många bord vill man snabbt kunna få en överblick.

 

Så gör det möjligt att välja mellan detailed dealer chat och normal dealer chat (den gamla).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer några synpunkter:

 

Högsta raken bland olika bolag!

 

Dålig support!

 

Avgifter på insättningar(detta är helt sjukt)

 

Lite turenringar.

 

Se på ladbroke och Expect och lär av dem!!

 

Det är 24hpoker vi pratar om och inte Unibet. Mig veterligen har 24hpoker inga avgifter på insättningar, däremot på uttag men det är enbart om man tar ut mer än en gång i månaden.

 

Som några andra har skrivit så skulle jag också vilja att man fick tillbaka lite mer för all den rake man betalar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyligen börjat köra java-klienten. Funkar bra på linux och MacOS X... men mina intryck så här långt:

 

- Raken är för hög

- Strukturen på turneringarna är ett skämt. 1000 i startmarker och börja på 15/25 är ett rent lotteri och har ingenting med poker att göra. Man kan lika gärna köpa några skraplotter för pengarna.

På pokernetwork (PokerRoom/Betsson m.fl) är det 1500 som jag tycker är ett absolut minimum. (Egentligen är det åt h-e för lite också...)

- Web-sidorna är gravt IE-beroende (antar jag). Nu när det går att spela från alla OS lär ni se till att web-sidorna funkar i olika läsare också. Det funkar hjälpligt i Safari, utom att Cashier-sidans siffror inte uppdateras. I en äldre Mozilla-version på linux ser det rent för j-gt ut... (men man hittar länken för att starta klienten som tur är).

- I klienten saknar jag några saker:

-- Möjlighet att få siffror vid bet-högarna på bordet. Ett måste när man spelar NL. Nu är det rätt svårt att hänga med på vem som höjde hur mycket. (Att slå på Detailed Dealer Chat hjälper lite, men man vill hellre ha det på bordet.)

-- Funktionstangenter för fold, check, bet m.m.

-- När man ska agera så ska fokus sättas på fältet för betstorleken så att man direkt kan knappa in siffror. Nu måste man TAB:a eller klicka först.

-- Ovan nämnda kontroller för bet är för små.

-- Om man scrollar upp i dealer chat för att se vad som hände så ska den stanna där, och inte hoppa ner till slutet så fort något händer. Som det är nu är scrollen oanvändbar.

 

Som icke-windows-användare tänkte jag "äntligen!" när det kom ett alternativ till konkurrenten som hittills varit den enda med OS-oberoende klient... men jag måste erkänna att det nog inte blir så mycket spel här. Jag spelar nästa uteslutande turneringar numera (mest SnG, men även en del annat), och bara sporadiskt cash, men för att det ska löna sig krävs en struktur som preimierar skicklighet lite mer... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kraxe har många bra åsitkter och jag håller egentligen med om dom allihop.

 

Viktigast för mig:

1, Raken, maxraken på 3€ är för hög!

2, 24h till EU, viktigt för alla svenskar.

3, Blindsstruturen i turneringarna, spelar alltid turneringar på andra nätverk som har bättre struktur. Se och lär...

 

Som det är nu måste man ju fråga sig varför man ska spela hos 24hpoker. Jag har har som många andra möjlighet att spela på en EU-baserad site inom partynätverket och där få 30% rakeback. Berätta gärna för mig varför ska jag spela på 24hpoker, varför ska jag betala så mycket mer för att spela hos er i stället för hos någon av era konkurrenter?

 

Nu trivs jag så bra med clienten och motståndet att jag ändå spelar hos er en del dagtid (då USA sover). Skulle motståndet bli bättre finns ingen anledling att fortsätta hos er, det är helt enkelt för dyrt.

 

Min poäng är alltså den att jag gärna skulle spela mer hos er men som det är nu går det inte. Synd tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den förra fåordiga dealerchatten var mer lämpad för 5CD, eftersom man då kunde se hur många kort motspelarna bytt, utan att behöva scrolla uppåt. Spelar man många bord vill man snabbt kunna få en överblick.

 

Så gör det möjligt att välja mellan detailed dealer chat och normal dealer chat (den gamla).

 

Helt rätt, dealerchatten är verkligen EJ lämpad för 5CD som det ser ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kanske bara e på min dator som scrollen på musen inte funkar i lobbyn

ganska irriterande.

 

Markören direkt i bet rutan så man slipper klicka dit

 

Summan som varje spelare har bettat bredvid dom.

 

Raken är inte ekonomiskt försvarbar

 

Visa upp händerna innan nästa kort kommer när det är all-in

 

I princip upprepningar av föregående talare

 

*edit*

 

Är mycket nöjd me den kontakten jag har haft med supporten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vill börja med att tacka för att ni tar er tid och hjälper oss bli en bättre aktör. Det är väldigt intressant att läsa vad ni skriver och jag kan lova att vi tar åt oss av era förslag.

 

Skulle vara intressant att lite mer konkret höra vad ni tycker om just "kommunikationen" mot er kunder. Hur tycker ni vi förmedlar våra budskap? Ska vi t ex börja skicka fler e-post när det är en stor turnering, eller vill ni ha någon information på hemsidan som inte finns idag? osv osv.. fortsätt komma med förslag!

 

Mvh,

 

24hPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vore nöjd om supporten svarade på mail. Jag har aldrig nånsin fått ett svar från eran support. Jag har skickat ett antal mail. Nu senast idag faktiskt. Jag förväntar mig knappast svar den här gången heller men överraska mig gärna.

 

Vi har en genomsnittlig svarstid på 12 minuter. De flesta gånger nån har problem med mailen så handlar det om att de har för hårt spamfilter på. Det tar dessutom längre tid om man vill ha svar på svenska då vi inte har svenkstalande personal annat än på kontorstid.

 

I de fall det handlar om support till våra partners kan det ibland ligga utanför vår supportavdelnings kontroll. Detta gäller i de fall då siterna genomför kampanjer som inte ligger i de generella erbjudandena eller bristfälliga texter på deras siter. I de fallen är vi tvungna att förlita oss på tredje person.

 

Själva har vi haft lite problem med en mailbox som en hel del saker blivit vidarebefordrade till och våra rutiner missade lite grann. Detta är nu åtgärdat.

 

För att förbättra supporten till pf.nu medlemmar har vi en speciell gräddfil som ni kan maila till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att lite mer konkret höra vad ni tycker om just "kommunikationen" mot er kunder. Hur tycker ni vi förmedlar våra budskap? Ska vi t ex börja skicka fler e-post när det är en stor turnering, eller vill ni ha någon information på hemsidan som inte finns idag? osv osv.. fortsätt komma med förslag!

 

Jag tror jag har fått två mail från 24h under hela sommaren/hösten (om EPT sat och häromdagen om nya webclienten). Är det mycke eller lite? well händer det inte mer så vill jag inte ha fler mail, det finns siter som skickar ut minst ett mail i veckan, ibland för att påminna mig om att de finns ibland för att det kan vara av intresse (reload, speciella turneringar, nya features, added money på någon turnering osv).

 

Har ni inget att kommunicera så vill ja inte att ni ökar spammandet, det kan man vara utan. Som kund vet jag redan vad ni erbjuder, har ni något nytt/förändring eller utöver det vanliga vill jag få reda på det.

 

Tex kan ni förbättra lobbyn (när ni gjort de vill jag att ni kommunicerar ut det), förbättrar lagring av hhs (när ni gjort det vill ja att ni kommunicerar ut det), ha fler reloads (när ni har det säg till), sänker maxraken (säg till när), förbättrar strukturern på turneringarna (säg till när ni har gjort det) osv osv, ni har massa saker att kommunicera om NÄR NI HAR FIXAT ERAN CLIENT

 

På er sida, skulle kanske kunna komma upp något där om ni har något på gång, men har ni inget på gång så finns det inget att kommunicera om...(ny webclient ok, hurra, helt ointressant för mig personligen)... Det är ju uppenbart iaf om man kollar på http://www.24hpoker.com att det inte händer något... ingen turneringar på g, inga sateliter, inget utöver det vanliga. bisnis as usual dvs talar inte alls till gamblinggenen i spelarna överhuvudtaget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vill börja med att tacka för att ni tar er tid och hjälper oss bli en bättre aktör. Det är väldigt intressant att läsa vad ni skriver och jag kan lova att vi tar åt oss av era förslag.

 

Skulle vara intressant att lite mer konkret höra vad ni tycker om just "kommunikationen" mot er kunder. Hur tycker ni vi förmedlar våra budskap? Ska vi t ex börja skicka fler e-post när det är en stor turnering, eller vill ni ha någon information på hemsidan som inte finns idag? osv osv.. fortsätt komma med förslag!

 

Mvh,

 

24hPoker

 

Ja, det är inte alltid man orkar gå igenom turneringsdelen i lobbyn. Är det någon ny EPT eller stor turnering på gång är det absolut på sin plats med ett mail. Eftersom jag inte brukar använda hemsidan så mycket kommer det ofta som en överraskning att det är en ny EPT-turnering på inkommande. Även mail som har med VIP-poäng (rebuy och bonusar) kan vara idé att skicka ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...