Pelle70 Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 NLT 100 på pacific, så jag får försöka göra en bra handhistory. SEAT 1 MOONCHES($91,45) SEAT 2 FI($260,27) <---------Read på FI, TAG för nivån, inte direkt någon fisk. SEAT 4 pkrNinja($76,55) SEAT 6 criztal(sitting out) SEAT 7 Deepwoo($63,70) SEAT 8 jewells($78,45) SEAT 9 Pelle70($258,35) SEAT 10 tenkoo($130,85) SB MOONCHES BB FI Dealt to Pelle70 9 9 pkrNinja call 1 Deepwoo fold jewells fold Pelle70 raise to 4 tenkoo fold MOONCHES fold FI call pkrNinja fold Flop: 7 4 9 En relativt bra flopp, där jag för tillfället har nöten, men möjligheten till öppna stegdrag finns där. FI check Pelle70 bet 7 FI raise to 21 Här sätter jag FI på öppet stegdrag, lägre set, överpar eller tvåpar ??Hur göra nu?? "trapp" syna, eller höja? Hur inverkar att vi båda har ca 250bb på beslutet??? Citera
Stoneburg Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 Är han verkligen TAG bör han ha ett lägre set eller ett överpar, absolut inte tvåpar och sannolikt inte stegedraget. Är han en bra spelare kommer du inte få så mycket mer betalt av typ TT-QQ medan du i stort sett är garanterad att stcka honom om han har 44/77, jag skulle höja igen, kanske till och med all-in, och hoppas på syn. Förhoppningsvis har han inte read på dig som TAG utan betalar av med en sämre hand. Citera
Pelle70 Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Postad 21 September , 2005 Hej Och tack för era snabba svar. Stoneburg: Är det verkligen löst att syna 4bb med 56sc, eller 810sc, 79sc från BB. Får nog i sådana fall se mig själv som lös . Om man nu skulle våga sätta FI på den hd du satt honom på (med mindre sannorlikhet på stegdrag), vore inte det bästa spelet att bara syna, för att hoppas på att FI skjuter igen på turn ?? (Vilket han gör med 44, 77 men kanske även 1010-QQ) Självklart kan ju ett scarecard typ 10-A komma på turn, men FI har ju bara två outs till ett bättre set, så den risken är kanske värd att ta??? Citera
Stoneburg Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 Har han lägre set är det i stort set skit samma vad du gör. Har han ett överpar så KAN han få för sig att syna om du trycker in nu, men om du bara synar och sen check/raisar turn LÄR han lägga sig om han inte är helt spånig... och är han så spånig så lär han syna en push på floppen också. Saken är den att det kan komma en massa scarecards för HONOM. Har han t.ex. JJ lär han ju inte peta in så mycket mer om turn är ett A. Och inte fan är du tight om du synar en raise med T8. Vad ska du då syna med för att vara loose? Ax? 52? Jag kan syna en raise med 65s OM jag har position OCH bra read på raisaren OCH en synare till. Sitter han och synar en riktig höjning HU ur position med NÅGOT annat än pp eller AK är han inte tight. Citera
Morbo Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 Syna, höj rimligt på turn, stoppa in på river. Han kommer förmodligen inte orka släppa överpar då, om det inte kommer alltför läskiga kort. Citera
Kenny_Roger Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 Syna, höj rimligt på turn, stoppa in på river. Han kommer förmodligen inte orka släppa överpar då, om det inte kommer alltför läskiga kort. Förstår inte varför han nödvändigtvis ska ha överpar? Han synade bara preflop och hade troligen re-raisat med AA-QQ, och mycket möjligt även med JJ/TT. De troligaste överparen är alltså TT/JJ och om han bara synar finns det många scare cards som kan få honom att sakta ner. Över huvud taget är det bra att ge action på flop mot förmodade överpar då de är som klart starkast då. I det här fallet är det nog smartast att re-raisa då stackarna är ganska djupa och det dessutom finns möjliga drag ute. I många fall kommer du nog få mer action om du höjer direkt och potten måste börja byggas i tid. Citera
Morbo Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 de här stackarna är perfekta för att bygga potten lagom stor för att stoppa in på sista, alltså finns det ingen anledning att bygga potten ännu mer. att slå om här skriker ju set så om han inte själv har set kommer han ju passa. har han lägre set får han ingen chans att mot förmodan lyckas släppa, och du kan få ut ett till bet av JJ/TT iaf. Citera
Stoneburg Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 de här stackarna är perfekta för att bygga potten lagom stor för att stoppa in på sista, alltså finns det ingen anledning att bygga potten ännu mer. att slå om här skriker ju set så om han inte själv har set kommer han ju passa. har han lägre set får han ingen chans att mot förmodan lyckas släppa, och du kan få ut ett till bet av JJ/TT iaf. Tycker inte alls att det skriker set utan snarare överpar eftersom minst 95% av alla spelare alltid ska slowplaya set. Citera
richardd Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 de här stackarna är perfekta för att bygga potten lagom stor för att stoppa in på sista, alltså finns det ingen anledning att bygga potten ännu mer. att slå om här skriker ju set så om han inte själv har set kommer han ju passa. har han lägre set får han ingen chans att mot förmodan lyckas släppa, och du kan få ut ett till bet av JJ/TT iaf. Tycker inte alls att det skriker set utan snarare överpar eftersom minst 95% av alla spelare alltid ska slowplaya set. Jo precis därför kommer han ju folda TT JJ och ev QQ medans han kanske bettar turnen med dom annars, speciellt om han har QQ. Vad skriker mest AA/KK att stoppa in eller att syna? Har han set så åker ju pengarna in lättare om han är pott commitad. Citera
Stoneburg Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Har han set så är det skit samma. Tror inte du kan hitta en enda spelare på Pacific som foldar ett set utan att det ligger en uppenbar färg eller stege på bordet... JAG foldar inte ett set utan uppenbar stege eller fårg på bordet! På floppen foldar jag inte ens då... Citera
Barf Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 de här stackarna är perfekta för att bygga potten lagom stor för att stoppa in på sista, alltså finns det ingen anledning att bygga potten ännu mer. att slå om här skriker ju set så om han inte själv har set kommer han ju passa. har han lägre set får han ingen chans att mot förmodan lyckas släppa, och du kan få ut ett till bet av JJ/TT iaf. Tycker den sekvensen är mer genomskinlig och signalerar en starkare hand än ett raise på floppen i det här fallet. En kompetent motståndare kan säkerligen lägga mellan- och bottenset om hero börjar ge action på turn efter att ha endast synat höjningen på floppen. Själv hade jag spelat handen som om jag satt på AA och att min hand var odödlig (dvs ställt in)! Ge han något att fundera med eventuella set/tvåpar/överpar ... Har inte koll på hur du spelar är det möjligt att han drar en syn med överpar eller bottentvå i bästa pacific-anda! Citera
Pelle70 Postad 21 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Jag kan ju berätta vad som hände iallafall. Jag reraisade, tror det var till $60, och efter att ha stekt länge slängde fi handen. Kan lägga till en eventuell read fi kunnat ha på mig som jag fick reda på några dagar senare av pkrNinja, som satt vid samma bord under kvällen. Vid tillfället ansåg han nog att jag var mer LAG än TAG (eller åtminstonde något vild). Får kanske inordna mig i det facket, då mina starthandskrav är väldigt lika de som fanns i plantskolan? Jag har även ovanan att "alltid" betta på en flopp som jag preflophöjt. /Pär Citera
busen Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Jag har även ovanan att "alltid" betta på en flopp som jag preflophöjt. Jag tycker inte det är en "ovana". Såvida Du inte gör det dåligt (ex. mini-bet eller för passivt spel) är en continuationbet bra. Mkt därför du har "AG" skulle jag tro och så plockar Du väl hem potten ganska ofta om fi missat flopp, eller? Citera
kundvagn Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Du skall inte vara rädd för att en TAG sitter på en draghand där. Syna, och försök check-raise:a på turn. Checkar han bara turn så beta rejäljt på river. Citera
kundvagn Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Jag har även ovanan att "alltid" betta på en flopp som jag preflophöjt. Jag tycker inte det är en "ovana". Såvida Du inte gör det dåligt (ex. mini-bet eller för passivt spel) är en continuationbet bra. Mkt därför du har "AG" skulle jag tro och så plockar Du väl hem potten ganska ofta om fi missat flopp, eller? Jo, men om man gör det varje gång är det ganska genomskinligt. Då är det bara att check-raisa dig. Citera
busen Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Jag har även ovanan att "alltid" betta på en flopp som jag preflophöjt. Jag tycker inte det är en "ovana". Såvida Du inte gör det dåligt (ex. mini-bet eller för passivt spel) är en continuationbet bra. Mkt därför du har "AG" skulle jag tro och så plockar Du väl hem potten ganska ofta om fi missat flopp, eller? Jo, men om man gör det varje gång är det ganska genomskinligt. Då är det bara att check-raisa dig. Såvida Du inte gör det dåligt (kan tolkas som att man aldrig byter tempo, betar likadant hela tiden etc. Jag var inte så tydlig..) Citera
Pelle70 Postad 21 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Du skall inte vara rädd för att en TAG sitter på en draghand där. Syna, och försök check-raise:a på turn. Checkar han bara turn så beta rejäljt på river. Jo jag har nog en förmåga att läsa sönder flopparna ibland. Angående mitt continuationbet så bettar jag oftast någonstans mellan en halv och drygt pott, och kan även slå om ett check-raise utan stålet ibland, men vill ju helst ha någon form av drag iallafall (eller en bra read). Det största problemet med mitt ofta förekommande continuationbet som jag ser det är ibland att veta styrkan på min hand. Har vid ett tillfälle slängt pocket AA då den var den bästa handen, detta då jag möttes av ett raise och ett reraise allin på floppen (en raisade mitt bett och en annan reraisade allin). /Pär Citera
SirEklund Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Du skall inte vara rädd för att en TAG sitter på en draghand där. Syna, och försök check-raise:a på turn. Checkar han bara turn så beta rejäljt på river. Fattar ingenting har du läst fel eller? Edit: agerar inte FI först på turn och om han checkar blir det väll check-raise i vilket fall. Menar du att han ska checka efter om FI checkar turn? Citera
LAB Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Skulle bara syna, tror inte Fi sitter på ngt överpar utan bara bluffar en dålig flop som han tror du troligtvis missat. Han kan ju ha träffat en 7.a eller liknande så känns dumt att skrämma bort honom med en jätte raise som han säkert tolkar som AA KK hos dig. Citera
Pelle70 Postad 21 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Skulle bara syna, tror inte Fi sitter på ngt överpar utan bara bluffar en dålig flop som han tror du troligtvis missat. Han kan ju ha träffat en 7.a eller liknande så känns dumt att skrämma bort honom med en jätte raise som han säkert tolkar som AA KK hos dig. Kan vara så. Dock så ringde det en liten varningsklocka för mig här, eftersom jag själv skulle spelat ett öppet stegdrag på liknande sätt som fi spelar (kanske inte ur pos, men det har hänt). Detta just för att sakta ner fi och få honom att "trappa" medans jag får dra ganska billigt alternativt att jag kan ta potten direkt. Men som sagt jag har en förmåga att ibland läsa sönder floppen.... Hur skulle ni gjort på turn om det kom ett möjligt stegkort? /Pär Citera
kundvagn Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Postad 21 Oktober , 2005 Du skall inte vara rädd för att en TAG sitter på en draghand där. Syna, och försök check-raise:a på turn. Checkar han bara turn så beta rejäljt på river. Fattar ingenting har du läst fel eller? Edit: agerar inte FI först på turn och om han checkar blir det väll check-raise i vilket fall. Menar du att han ska checka efter om FI checkar turn? Jupp, jag läste fel om vem som agerar först sorry Citera
Recommended Posts