sacer Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Stämning på bordet: Relativt tight.. BHZ har varit lite väl aggro och försökt sno en del potter innan pga sin djupa stack. Players: BHZ (EUR 132,70 in seat 1) Damian4 (EUR 11,72 in seat 2) Zynapsis (EUR 30,40 in seat 3) HERO (EUR 48,75 in seat 5) Diamond82 (EUR 87,50 in seat 6) Dealer: Diamond82 Small Blind: BHZ (0,25) Big Blind: Damian4 (0,50) HERO was dealt: Ah - Jd -- yes please! Zynapsis Fold HERO Raise (1,80) -- drar en cirkus 3x bb raise Diamond82 Fold BHZ Call (1,55) Damian4 Call (1,30) Flop 8s - 9s - Jh -- Hmm.. toppar men möjligt stegdrag och färgdrag ute. BHZ Bet (2,75) -- Han bettar ut Damian4 Fold HERO Raise (8,25)-- Sjävklart vill jag veta vad jag står så drar en fin liten reraise för att veta var jag står i handen BHZ Call (5,50) -- Sätter honom på antingen stegdrag eller färgdrag. Turn 8s - 9s - Jh - Js -- Hmm.. där kom färgen men samtidigt min triss.. BHZ Check HERO Check -- Vad ska jag göra här? Är det värt att checka? Om jag drar ett bet så känner jag att jag måste folda mot omslag , eller? River 8s - 9s - Jh - Js - 5h -- Obetydligt kort så det kan inte ha hjälpt honom. BHZ Bet (5,25) -- Nu bettar han ut men om han hade satt sin färg på turn hade han verkligen vågat checka den då bordet para sig? Nu blev jag lite osäker att han sitter på färgen.. vad tycker ni att jag ska göra här? Resultat kommer senare! Tacksam för alla åsikter och tips osv! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Blixtsyn. Det är väl rätt troligt att du är slagen, men till de oddsen är det bara att syna ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kgl Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 HERO was dealt: Ah - Jd -- yes please! Väldigt marginellt yes please. I alla fall när jag tolkar "yes please!" som att du hittat drömhanden Kanske att du ska beta turn, finns väl fler händer än färgdraget som han synar din reraise med som du har slagen på turn. JT, eller ett annat par med stegdraget (9Ts, 8Ts) är väl inte omöjliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sacer Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2005 Haha Var ju lite halvt ironisk med "yes please!" Hade inte gått så bra innan och det var typ första bra handen jag fick den dagen Hm.. det är sant. Frågan är om han kommer slå om? Känns ju bättre med gratiskort för kåkdraget om han nu skulle sitta på färgen, vilket jag dock inte satt honom på efter turn. Mer synpunkter tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts