Gå till innehåll

NLT - Rätt att folda set mot trestege?


bennolenno

Recommended Posts

Ingen aning om hur man gör sådana här fina HH med kortsymboler och sånt. Men försöker göra mitt bästa.

 

NL 0.25-50. Kommer inte i håg positionerna..Men men..

 

Jag och 2 killar till callar. Jag har pocket 5.

 

FLOPPEN: 8,10,Q (alla möjliga färger)

 

alla checkar.

 

TURN: 5 (fortfarande inga färgchanser)

 

Kille 1 bettar 4 dollar

Kille 2 foldar

Jag raisar 8 dollar

Kille 1 reraisar 24 dollar.

 

Jag tvekar, tvekar å tvekar lite till. Men FOLDAR till slut, om han stegen. Kan inte säga nåt om hur killen spelat tidigare, var bland dom första händerna. ´

Behöver få en 8,10,Q eller 5 för att vara säker på att slå honom om han har stege. Å andra sidan är väl inte chansen så stor att han har stege? Å andra sidan kostade det honom bara 1 bb att se floppen så han kan väl kanske suttit med J,9? Ja, jag vet inte. Folda eller inte är frågan. Framförallt i längden kanske?

 

Passar på direkt att säga att jag är amatör, både vad gäller spelet och att skriva sofistikerade HH. Så var sparsamma i er kritik :roll:

 

* Rubrikpill - Johan*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Kille 1 är den som talar först är hans check intressant. Den betyder förmodligen att han antingen sitter med skräp och vill se hur ni övriga agerar, eller att han har något riktigt bra och vill checkhöja.

 

Agerandet på turn följer i samma spår. Hade han skräp försöker han med en bluff, och gör det riktigt bra eftersom han verkar totalt orädd för din höjning. Hade han istället riktigt bra kort bettar han naturligtvis för att bygga upp potten.

 

Tänk på att du i det här läget inte bara får stryk av en stege, utan också av högre tretal. Att motståndaren sitter med exempelvis QQ på handen är fullt möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL 0.25-50. Kommer inte i håg positionerna..Men men..

Positionerna är minst sagt rätt viktiga. Du säger inte heller hur mycket pengar som finns kvar att beta så det går helt enkelt inte att komma med vettiga svar här. Om det bara var $16 kvar för dig att syna all-in på turn så tycker jag att du gjorde ett stort misstag som la dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur mycket pengar jag hade kvar vid bordet har betydelse för om jag borde synat eller inte? Jag hade mer än 16 dollar kvar. Snarare kring 25.

 

EDIT: Kom på lite andra funderingar jag kanske kan ta med i samma.. Om man ska räkna outs på en sådan här hand. Då måste väl räkna det som att jag behöver kåken för att vinna? I sådana fall har jag 10 outs ( 3 åttor, 3 damer, 3 tior, 1 femma. Det blir i runda slängar 20% chans att jag får den? Medans jag om jag synar honom står för i runda slängar 45% av potten? Eller det kanske inte är så man tänker räknar?

Brukar inte riktigt använda mig at outs så koncentrat egentligen, men tänkte passa på att fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste väl räkna det som att jag behöver kåken för att vinna? I sådana fall har jag 10 outs (3 åttor, 3 damer, 3 tior, 1 femma.)

Räknar du på det där sättet är risken stor att du drar dött, vilket betyder att du får in din hand men någon annan får en bättre. Anta till exempel att det kommer en dam på turn eller river. Du får då din kåk, men om någon har QQ på handen kommer det bli mycket kostsamt. Vill du vara säker på att vinna har du i princip bara en enda out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror givetvis på bordet och vem som spelar och en massa annat, men om någon av dem haft QQ hade jag förväntat mig en raise innan flop eller ett bet på flop.

Beror naturligtvis på motståndarna. Jag har sett spelare som limpat in med AA. Om spelaren i första position har QQ och floppen ser ut sådär borde han vara rätt säker på att ha den bästa handen, och då är en checkhöjning inte alls att utesluta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...