Lasse Kongo Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Släpps 1:a oktober. Verkar handla om NL och FL. Kul med en svensk bok, får väl hoppas att den är bra... http://www.hallgren-fallgren.se/bok1.asp?id=174 /L-K * RP till BOK-tråd - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Trevligt med en svenskbok, kommer garanterat att köpas! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hasselby Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 intressant. Nån som känner till författarna Olle Sundin och Martin Östman? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasse Kongo Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2005 intressant. Nån som känner till författarna Olle Sundin och Martin Östman? http://expressen.se/index.jsp?a=439518 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Den låter helt klart intressant, i synnerhet för det priset. MVH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fulville Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Finns det någonstans man kan förbeställa denna? finns varken på adlibris eller bokus Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Enligt Expressen låter det som ännu en nybörjarbok... men vi får väl se, kan ju i alla fall inte skada med en bok till på marknaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oda10 Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Jag hörde att den går att lägga upp för bevakning på adlibris om nån vill vara säker på att få den så fort som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Torsus Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Det snabbaste sättet att få den verkar vara på bokmässan i Göteborg nu på lördag 1:a oktober. Jag ska i varje fall iväg dit och troligtvis köpa den då... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oda10 Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Här kommer länken också: http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=9173828033 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
derra Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Enligt Expressen låter det som ännu en nybörjarbok...men vi får väl se, kan ju i alla fall inte skada med en bok till på marknaden. Enligt Expressen? Samma expressen som skriver att Linda Rosing har gått till "semifinal" i Aruba, osv... Expressen & Aftonbladet ska läsas med "tvärtomspråket" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjora857 Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 är det nån som har läst den? och är den värd att köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 Beställde den idag, återkommer med synpunkter! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
striker Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Äntligen en svensk bok, mycket trevligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 27 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2005 Blir det någon recension? MVH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ssmhorb Postad 27 November , 2005 Rapport Share Postad 27 November , 2005 är det nån som har läst den? och är den värd att köpa? Jag har läst den, och jag tycker att den var väldigt lärorik. Mycket praktiska grejer om tex. tips hur man lirar mot en loose-passiv spelare, hur man räknar pottodds. Boken är skön att läsa, lättläst. Om jag skulle jämföra denna bok mot "Pokerhandboken" så är det att PHB tar upp mycket teoretiskt, medans denna bok tar upp mycket praktiskt. Helt klart mycket läsvärd, för nybörjare, och vissa amatörer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasse Kongo Postad 28 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 28 November , 2005 Jag har oxå läst den. Tycker den är bra. Den är väl inriktad på de som spelat ett litet tag och vill lära sig lite mer. Är det någon som spelat Texas ett litet tag och känner att man vill köpa en bok för att lära sig mer är detta ett bra alternativ. Skulle rekommendera denna framför Pokerhandboken om det är Texas man är intresserad av. Står dessutom ganska mycket om NL. /L-K Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kamraters Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Jag har också läst boken och gillar den skarpt. Schemat för starthänder i limit är bara att ha framför datorn. Till skillnad från många liknande scheman så tar den med i beräkningarna hur många som synat före dig och om det är en raisad eller oraisad pot osv. Mycket bra grund att utgå i från och att falla tillbaka på när det stormar. Dessutom innehåller boken lättfattliga (för den som har spelat en del) men samtidigt mycket avancerade koncept, som hjälpt mig åtskilligt med mitt NL/PL-spel. Köp den! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gila01 Postad 4 Januari , 2006 Rapport Share Postad 4 Januari , 2006 Boken är OK, men inget för dom avancerade spelarna. Dock finner jag det "roligt" att det i boken ständigt predikas för raise och re-raise, men väldigt många exempel utgår från att man limpat in eller synar en tidigare höjning... I övrigt skriven på ett lättläst sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 4 Januari , 2006 Rapport Share Postad 4 Januari , 2006 boken predikar ständigt för raise och re-raise, men väldigt många exempel utgår från att man limpat in eller synar en tidigare höjning... Humor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjora857 Postad 4 Januari , 2006 Rapport Share Postad 4 Januari , 2006 Boken är OK, men inget för dom avancerade spelarna. Dock finner jag det "roligt" att det i boken ständigt predikas för raise och re-raise, men väldigt många exempel utgår från att man limpat in eller synar en tidigare höjning... Nu vet jag inte om du främst syftar på FL eller NL. Men om man tar NL så tycker jag starthänderna ofta förespråkar limp eller syn av tidigare höjningar. Och det är väl inget fel med det. Med raise och re-raise framför syn menar de väl främst i spelet efter floppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gila01 Postad 4 Januari , 2006 Rapport Share Postad 4 Januari , 2006 Nu vet jag inte om du främst syftar på FL eller NL. Men om man tar NL så tycker jag starthänderna ofta förespråkar limp eller syn av tidigare höjningar. Och det är väl inget fel med det. Med raise och re-raise framför syn menar de väl främst i spelet efter floppen. Vi kanske tolkar saker olika i boken, men selektiv-aggressivitet promotas ständigt i boken. Oavsätt FL eller NL. Detta stödjer jag till 110%. Men jag har små flinat lite när vissa kapitel sammanfattas med exempel som inte stämmer mot den spelar-profilen. Och jag syftar mycket till spelet PRE-FLOP spelet. Men som jag antyder i mitt förra inlägg tycker jag att bokens innehåll helt OK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thomaskrstd Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 En bra bok , bra skriven , bra innehåll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stackbrat Postad 12 Maj , 2006 Rapport Share Postad 12 Maj , 2006 intressant. Nån som känner till författarna Olle Sundin och Martin Östman? http://expressen.se/index.jsp?a=439518 Olle Sundin vet jag mycket väl vem det är, ett år äldre än mig från samma lillhåla Härnösand. Via vänner o bekanta så har man hört rätt mycket om hans pokerkarriär.. Inte helt misslyckad sådan Han har lirat vinnande i 3 år minst och spelar vad jag vet 10-20 på nätet. Nickar zumphen på en del nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts