Gå till innehåll

Vad värderar ni högst på er pokersajt?


Odman

Recommended Posts

Vet du Odman, det är ju inte som att jag genomfört en komplett marknadsundersökning och sitter inne med alla svar. Men jag har fakisikt läst en halvseriös sådan och den låg ungefär i linje med det som intiutionen säger och vad som gäller för alla saker där transaktioner med pengar sker OL.

 

Rätt självklart egentligen men de viktigaste bitarna..

 

* Känt varunamn och mycket reklam/ alt smart PR.

* Givetvis marknadsförd på det egna språket.

* kundtjänst på det egna språket.

 

Rent allmänt litar människor över hela världen mycket mer på inhemska företag än på utländska, så det är nog nästan en förutsättning att man försöker bygga upp en lokal prägel. Få företaget att verka "svenskt" eller "Tyskt" etc.

 

* Smidig och trevlig kundsupport

Inte många fastnar för ett ställe med mycket krångel och otrevligt bemötande eller brottas med en support som bara tuggar stark cockney-engelska.

 

* Lättorienterad webplats

Det ska inte vara att man behöver leta sig fram och skicka mail till kundtjänst stup i kvarten.

 

Sen måste det såklart finnas spelare också, och bra bonusar/belöningssytem för att hålla kvar spelare när de blir medvetna är nog också ett måste.

 

Jaja, ska glida iväg nu, hoppas det hjälpte lite iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Varför jag stannar kvar där jag spelar

 

Jag hoppar runt mycket. Men de som jag gillar och till viss del håller fast vid har följane egenskaper.

 

 

* Inger förtroende (fungerande in och utbetalningar via Neteller, stabil klient och inget schabbel från supporten)

* lönsamhet (mkt fisk och bra bonus)

* Snabba spel (kort betänketid, snabb kortutdelning)

 

 

2. Vad var det som gjorde att du började spela på just den här sidan ?

 

Svar: Löpande bonusmöjligheter och mkt fisk.

 

 

3. Vad saknar du / kan förbättras på den sidan du spelar nu ?

 

Svar: Inget som de andra inte har. Men det jag ser fram emot är när 3D slår igenom. Kolla in ex.vis demon på http://www.stackspoker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag har denna frågan på Twoplustwo forumet också för att se lite vad våra amerikanska kollegor värderar högst. Det som hitills verkar vara avgörande är signupbonus , reload bonus och sedan rakeback.

 

En sak som jag tänker på bara är vet fisken om rakeback deals? Det känns bara som att spelarn som vill tjäna lite extra på poker tänker på detta. Majoriteten av spelare ser det som ett nöje och räknar inte med att vinna, dessa spelare bryr sig knappast om rakeback?

 

Rakeback är värdelöst jämfört med bonusar på de lite lägre nivåerna.

 

Funderade faktiskt på rakeback på eurobet för att spela PL50 och PL100 Omaha high. Men nu kom ju multipoker med sin 20x upp till $1500 i bonus och det borde ju vara mer värt, även om jag inte räknat på det. Och fler än 30,000 rejkade händer lär jag ju inte fixa på en månad. (sen kommer det ju de vanliga reloadsen på Party och Empire också..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vilka är de tre viktigaste aspekterna för att just du stannar kvar på sidan du spelar? Skriv gärna svaren i rangordning efter hur viktiga de är för dig.

1.

-Registrerad inom EU området.

-Utbetalning till bankkonto.

-Mycket spelare.

 

2. Tre ovanstående.

 

3. Trevligare support hade vart fint, att man inte blir mer lr mindre anklagad för bedrägeri när dom slarvar bort ens pengar. Något i stil med lojalitets bonus, dock inte pengar. Kanske att dom skickar en på live turneringar lr liknande (genererar ju ändå tusentals dollar i rake i månaden så något hade vart kul)

Högre limitar hade vart kul oxå (spelar på partynätverket) och dom kunde gott ha några nl5000 bord i vart fall tycker man.

 

Hur är det med skatten? Själv skiter jag högaktningsfullt i var jag spelar. Jag använder ändå Neteller och slussar sen pengarna till mitt bankkonto via Expekt. (spelar där ibland också så att de inte tröttnar på mig. :D)

 

Jag spelar gärna på Party, Stars och Paradise. Har lite svårare för Prima och B2B. Har testat det mesta med bra signup bonus så jag har spelat i princip överallt utom Ultimate Bet, Full Tilt och några andra ställen med långsamma bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakeback är värdelöst jämfört med bonusar på de lite lägre nivåerna.

 

Nu finns det ju olika rb-deals för alla klienter etc. som kan göra det lönsamt även om man spelar på en låg nivå. Jag tycker emellertid att ett argument för rb gentemot att jaga bonusar är att man slipper ränna runt mellan olika klienter/nätverk så fort en bonus är avklarad. Det finns mycket positivt med att stanna hos en klient förutsatt att man uppskattar denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...