Trolldeg Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 ***** Hand History for Game 2738113164 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Monday, September 19, 07:30:51 EDT 2005 Table Table 56308 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 6 Seat 3: MikeMcDermot ( $1269.45 ) Seat 5: FRICKE9876 ( $476.02 ) Seat 6: riggat ( $1770.50 ) Seat 4: rilleg ( $1082 ) Seat 1: Viet_Chick ( $1136 ) Seat 2: SunPoker3D ( $183.75 ) MikeMcDermot posts small blind [$5]. rilleg posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to riggat [ 9 9 ] FRICKE9876 raises [$30]. riggat calls [$30]. Här ska vi jaga set! Hejja hejja! Viet_Chick calls [$30]. SunPoker3D folds. MikeMcDermot folds. rilleg calls [$20]. ** Dealing Flop ** [ A , 6 , 7 ] rilleg checks. FRICKE9876 checks. riggat checks. Viet_Chick checks. ** Dealing Turn ** [ 9 ] rilleg checks. FRICKE9876 checks. riggat bets [$85]. Viet_Chick raises [$170]. rilleg folds. FRICKE9876 calls [$170]. Den här synen bryr jag mig inte så mycket om. Han har antagligen ett A med skaplig kicker. Read på viet_chick: 17.88% VP$IP 4.04% PF Raise 20% Went to showdown 53% Won $ at showdown Dessa PT stats är från 600 händer. Dock sett ett antal helt sjuka spel från viet_chick som tex synat ner en oförbättrad AK för $1500 ur position. Fricke har ~$270 och kommer att syna om han har träff på sitt A eller ett tvåpar. Stegen känns väldigt långsökt från just Fricke. Viet_chick har $938 kvar i stacken. Hur spelar ni den här handen härifrån och varför? Citera
Fido Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 Svårt... gäller ju att få max värde här. Jag tror som du att du har klart bäst hand just nu, plus, väldigt osannolikt att du blir utragen här. Största risken är väl om någon av de andra sitter på AK . Jag tror - med gråt i halsen om det kommer en - att det borde ge mest värde att syna och sedan check-raisa på river utan . Speciellt om Viet_chick sitter på AK och det kommer en K på river, då bör du kunna plocka honom på en hel del pengar. Risken är ju som sagt att synen ger dem "gratischans" att dra ut dig. Vore ju mindre kul om det kommer ett eller att K-J kommer och ett högre PP klonkar..... .... men frågan är om någon av dem synar om du reraisar här? (med hand som du slår) Citera
rilleg Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 aha det e du som e riggat.... har lirat mot dig som konjakrolf.. men rilleg i denna handen e min stake polare..men viet e en plusande spelare men alskar att gora stora bluffar pa slutet... svart Citera
Azaroth Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Jag skulle raisat rejält, finns många jobbiga riverkort. Citera
Barf Postad 22 September , 2005 Rapport Postad 22 September , 2005 Tycker mycket tyder på att Viet håller en hand liknande 78 alternativt JT . Inte riktigt mina nivåer det här men det känns inte som att killen checkar Ax i sista position. Om nu Viet gillar att köra stora bluffar på rivern torde detta vara ett bra läge att kapitalisera på det beteendet utan att du själv riskererar att förlora en massa pengar. Å andra sidan kanske han inte är lika villig att köra en stor bluff på riverna med tanke på att pf-raisern synade turn och verkar sugen på showdown. Hade nog tryckt tillbaka på turn för att låta Viet betala de ggr han är på drag just med tanke på att hans bluffvärde kraftigt minskat iom att ST'n synat med ett A på brädan. Slutligen en fråga; hur kommer det sig att du sätter FRICKE på ett A skaplig kicker alternativt tvåpar? Hade han inte bettat ut på floppen/turn med tanke på att han betta preflop och det rundcheckades på flop? Personligen hade jag varit lite orolig för att killen skulle kunna sitta med AA såsom handen utspelas. Svårt att se vilka andra händer han kan checka två ggr samt kallsyna ett saftigt reraise på turn ... Men som sagt, du har säkerligen mött killen tidigare och har bra mycket bättre koll än jag. My 2 cents ... Citera
Recommended Posts