Gå till innehåll

PLO8 - Trn, 18/9, Online, post-game snack!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Åkte ut med värsta lågdraget (A2) och bäst höghand (1 par i 8:or). Sedan kommer 1 dam, jag får 2 par (Q8), sedan en dam till, dvs ingen låghand, och förlorar med AQQQ8 mot AQQQJ. Som tur var blev det en 11:e plats och sista ITM-platsen. Men det hade varit trevligt att dubbla upp där, då hade jag åtminstone haft en liten chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis lfx!

Du förstår att det i priset även ingår chansen att lära upp mig så jag inte åker ut första timmen nästa gång? ;)

iPoden är beställd åt dig och ska vara framme inom 2 veckor.

 

Trevlig kväll och stort tack till alla er som var med!

 

QoS kommer snart att releasa vad nästa veckas extrapris är.

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25/9 PL7CS/8

2/10 €50 NLT - 10.000 marker

9/10 PL SÖKÖ

16/10 FLT

23/10 PL5CD

30/10 NLT

6/11 €75 NLT

 

Gick ju hyfsat det här, trots att man aldrig lirar den här spelformen (kom fyra).

När det gäller nästa söndags turneringen så har jag listat ut att förkortningen står för Pot Limit Seven Card Stud (?)...men vad står /8 för...?

 

/schenker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en trevlig turnering!

Och grattis till lfx!

Detta var första gången jag var med, men kommer bli fler, gillade att man fick starta med hyfsat stor stack, sedan att jag inte är något lejon på PLO är väl sin sak, men ITM i alla fall.

Ser fram emot nästa söndag, även om jag är ännu sämre på SC :(

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PL 7CS/8... sist kom jag ju tvåa i den turneringen. Var faktiskt ett riktigt kul spel.

 

Att jag sedan inte kan spela som stor chipleader är en annan sak - vill minnas att jag slog ut gdaily med A2x mot KKx eller något sådant när vi båda hade 20k i marker (trean hade vid den tidpunkten ca 10k...), men det räckte ändå inte ända fram till seger :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PL 7CS/8... sist kom jag ju tvåa i den turneringen. Var faktiskt ett riktigt kul spel.

 

Att jag sedan inte kan spela som stor chipleader är en annan sak - vill minnas att jag slog ut gdaily med A2x mot KKx eller något sådant när vi båda hade 20k i marker (trean hade vid den tidpunkten ca 10k...), men det räckte ändå inte ända fram till seger :(

 

 

Det enda du ska tänka på är att komma etta nästa vecka.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...