Gå till innehåll

NLT - Checkraisad på floppen med träff


yenn

Recommended Posts

Är lite osäker på hur jag borde spelat den här handen. Har ingen vidare read på någon av spelarna i potten.

 

Hold'em No Limit ($0.25/$0.50)

 

Table 'Cloelia' Seat #3 is the button

Seat 1: glider15 ($63.45 in chips)

Seat 2: CEprimebeef ($5.50 in chips)

Seat 3: G E Man ($145.60 in chips)

Seat 4: Technobabble ($15.25 in chips)

Seat 5: Gambloor37 ($26.20 in chips)

Seat 6: davlem ($100.45 in chips)

Seat 7: ChrisoS ($55.80 in chips)

Seat 8: BlueSWE ($52.60 in chips)

Seat 9: TI2xGER 27 ($26.10 in chips)

Technobabble: posts small blind $0.25

Gambloor37: posts big blind $0.50

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to glider15 [K :heart: A :diamond: ]

davlem: folds

ChrisoS: folds

BlueSWE: calls $0.50

TI2xGER 27: folds

glider15: raises $1.50 to $2

CEprimebeef: folds

G E Man: folds

Technobabble: folds

Gambloor37: calls $1.50

BlueSWE: calls $1.50

 

*** FLOP *** [2 :club: 5 :diamond: A :heart: ]

Gambloor37: checks

BlueSWE: checks

glider15: bets $4

Gambloor37: calls $4

BlueSWE: raises $4 to $8

 

Träffar alltså TP men får mothugg. Vad borde jag göra här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med juan, framförallt när han check_mini_raisar dig.

Är det en "bra" spelare som vet att du också kan spela så kan han ju dock göra så med skit för han vet att du kan lägga dig (med rädsla för settet).

 

Eftersom du har position på honom så kan du ju slå om igen för att kolla hur han reagerar (och vara bredd på att vara klar med handen). Han kan ju faktiskt spela ett AXs / oträffat pp så.

Jag gillar inte att bara syna eftersom du då ger fi kommandot i handen och han måste ju i de allra flesta fall betta ut någonstans mellan 1/2-1/1 pot och då blir det ju sjukt mycket svårare för dig att komma ifrån handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där spelet känner jag igen..

Limp, du höjer, han synar igen.. (luktar lågt pp) > check-raise..

I och med att han bara minraisar tillbaka så blir det alltid lockande att se en turn.

Samt att din AK är väldigt svår att lägga där.

För mig luktar det 22/55 så här utan read. Men jag måste säg att jag själv är väldigt dålig på att slänga handen där, jag höjer hellre tillbaka för att sedan lägga den på turn om jag får mothugg.

Syna ner känns inte allt för aktuellt, visserligen har han förstaposition på kommande gator också, vilket är tur i oturen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot bra spelare är det nog alldeles för vekt att lägga sig här men utan read på låg/mellannivåerna är det nog det bästa. Om han inte kör tricky moves med drag/sätter dig på PP etc så kan han i princip inte ha nånting...Om han är villig att checkraisa ett sämre A än AK på flop hade han väl höjt med den först in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn eller reraise. Gillar reraise, ofta brukar checkraisare sitta med nån dynga som t.ex. A9-AJ i detta läget och då är det bättre att raisa och göra det dyrare för han när han valde det dyraste sättet att ta reda på hur han stod. Reraisen behöver inte vara särskilt kraftig eftersom det inte ligger drag ute. Slår han om all-in så är det fold eller syn beroende på read och situation. Svårt att folda på NL50 bara, är inte så ofta någon träffar set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...