Albert Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Silver var ett spel som jag spelade mycket i yngre år men som jag nu inte kan få tag i. Finns det någon affär som säljer gamla spel eller finns det ens att få tag i? Citera
ades_va Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Detta var ett spel som jag spelade mycket i yngre år men som jag nu inte kan få tag i. Finns det någon affär som säljer gamla spel eller finns det ens att få tag i? Hmm, det var ett RPG med rätt häftig kontrollering va? Borde finnas att beställa på typ tradition, cdon eller liknande. Citera
zagwer Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Snor tråden lite: Jag skulle vilja ha tag i det gamla spelet Atlantis. Citera
freeman Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 jag dunkade in starcraft igår med b-net access Citera
devalanteriel Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Jag har Silver till både PC och DC... oerhört bra grejer i båda fallen även om de dras med några irriterande buggar. Till PC borde vara väldigt lätt att hitta på ex. Tradera eller eBay. Kom ihåg bara att det funkar halvbra (som bäst) under XP om man inte patchar och härjar först! Citera
flibben Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 jag dunkade in starcraft igår med b-net access Ett så härligt spel, värt att spelas om och om igen mot/med polare Citera
Krissan Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Klassiker: Wolfenstein 3D Doom I & II (på skolans nätverk såklart) Policce Quest-serien Citera
Papa Kubo Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Ännu mer klassiker: Stunts. Citera
Loveless Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Sök på abandonware, har du tur så är det gratis att ladda ner (och lagligt). Pratar man klassiker får man inte glömma civilization. Citera
lfx Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Bästa spelet någonsin: Monkey Island 2. Någon som vet var man kan köpa orginalbox? Citera
devalanteriel Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 http://cgw.1up.com/do/feature?cId=3137482 http://www.liberatedgames.com/gamelisting.php http://www.gameogre.com/freemmorpgs.htm Tre bra listor med gratisspel. Citera
ades_va Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Ännu mer klassiker: Stunts. Haha, det har du rätt i. Ruskigt skönt spel. En annan gammal klassiker är ju annars (är väldigt osäker på namnet) Hot Rod. Ska vara ett väldigt gammalt spel då man typ köper bil och mekkar med den för att sen raca. Du köper bilen och alla delar i en tidning och så måste du typ skruva loss delarna själv när du ska byta ut något ;D Kanske 256-färgers spel - minns ej. Citera
emf Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Bästa spelet någonsin: Monkey Island 2. Någon som vet var man kan köpa orginalbox? Jag har alla monkey island, inklusive remaken, på orginal Köpte en Lucasartbox med MI förrut. Citera
Svinto Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 En annan gammal klassiker är ju annars (är väldigt osäker på namnet) Hot Rod. Street rod kanske? Minns inte riktigt heller vad det hette, men det var jävligt coolt. Mecka och trimma och greja och sen rejsa om "pink slips" eller pengar. Och Elvis var med och hade den bästa bilen Måste leta upp det och testa lite... Hittade det här och det verkar funka och allt. Citera
ForzaHonken Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Moonstoone till Amiga eller CM 97/98 är dom spelen jag håller högst. Kanske även Oil imperium skulle vara vem där. Citera
Suppe Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Giana sisters, Boulder Dash, Commando, Rick Dangerous, Bouble Bouble. Det va spel det. Edit:: Lite mer spel, Ice Climbers var det gamla "fyllespelet" polare imellan. Sencible Soccer, ojojoj. Citera
devalanteriel Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Giana sisters, Boulder Dash, Commando, Rick Dangerous, Bouble Bouble.Det va spel det. Edit:: Lite mer spel, Ice Climbers var det gamla "fyllespelet" polare imellan. Sencible Soccer, ojojoj. Mmm... Instant Remedy-remixar... mmm... Spelade faktiskt igenom Giana Sisters igen för ett tag sedan. Det är fortfarande lika kul. Citera
Zoogin Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Zelda-serien! Måste vara bästa dator/TV-spelsserien alla kategorier. And still going strong. Citera
Staahla Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Jag får feta nostalgikänslor när jag tänker på mina gamla Amigaspel. Wings of Fury, Oil Imperium, Necromancer, Nitro, Cruise for a corpse, Nuclear War och de två första Monkey Island-spelen osv. Ojojoj... Läge att dra igång emulatorn igen märker jag. Citera
Stahl Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Rick Dangerous Rick Dangerous var dåtidens mix av mcgyver, tintin, indiana jones och sully från DrQuinn.. all rolled into one! Lysande spel. Citera
Sactodian Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Ports of Call... spelar det fortfarande ibland.. Citera
ades_va Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 En annan gammal klassiker är ju annars (är väldigt osäker på namnet) Hot Rod. Street rod kanske? Minns inte riktigt heller vad det hette, men det var jävligt coolt. Mecka och trimma och greja och sen rejsa om "pink slips" eller pengar. Och Elvis var med och hade den bästa bilen Måste leta upp det och testa lite... Hittade det här och det verkar funka och allt. Haha helt rätt spel ;D Klockrent, inte sant? Citera
Suppe Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 The last Ninja, vilket lir! Och musiken i spelet h0h0, man hör den ibland i olika "key-generators" och minnena flödar. Citera
Staahla Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Ojojoj... Jag instämmer! Jag måste leta upp någon gammal C64-emulator asap. Citera
chig Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Space Quest-serien, Kings Quest-serien, Beneath a Steel Sky... Yes, jag är en adventure-junkie. Citera
Recommended Posts