Gyre Postad 15 September , 2005 Rapport Share Postad 15 September , 2005 En hand där jag är osäker på hur jag ska agera efter att min check-raise på floppen blir 3-bettad av killen efter mig som tydligen hade samma plan som jag, ingen read på någon som är till hjälp tyvärr. 1/2 6max på party. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ Jc As ] oki51381 calls [$1]. harveyw raises [$2]. bushay22 folds. Tenacious__1 calls [$2]. Hero calls [$1.50]. Laton666 calls [$1]. oki51381 calls [$1]. ** Dealing Flop ** [ Jd, 3c, 6d ] Hero checks. Laton666 checks. oki51381 bets [$1]. harveyw folds. Tenacious__1 folds. Hero raises [$2]. Laton666 raises [$3]. oki51381 folds. Hero ... Potten är på 15 SB när den kommer till mig och vi är heads up. Spontant känns det som att jag ska syna ner här, men jag är osäker. Cappa och lägga sig om han höjer mitt turn-bet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 15 September , 2005 Rapport Share Postad 15 September , 2005 Han har antingen set/2 par eller färgdrag imo. syna sen så CR du turn om 3-färgen ej kommer och om du möter 3-bet fold (du är slagen då). Det kostar dig lika mkt som att syna ner och är slagen men om han var på färgdrag så tjänar du 1BB om vi bortser ifrån att han skulle försöka bluffa rivern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 15 September , 2005 Rapport Share Postad 15 September , 2005 Checkraise. CheckraisE. Checkraise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 15 September , 2005 Rapport Share Postad 15 September , 2005 Han har antingen set/2 par eller färgdrag imo. syna sen så CR du turn om 3-färgen ej kommer Varför ge ett ev. färgdrag gratiskort på turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 16 September , 2005 Rapport Share Postad 16 September , 2005 Kanske kan du välja den senare varianten men det är en farlig väg eftersom du måste vara mer än 85% säker på att han har dig. Förutom risken att lägga bäst hand så kan de andra ta notis och börja spela mer utmanande mot dig (=dåligt för dig). Med detta sagt så måste jag säga att du nog oftast är slagen på flop, även om han mycket väl kan ha KJ eller något ovanligt spelat drag. Check-syn hela vägen är ett enkelt sätt att slippa spela expertpoker här. En sund strategi kan vara att syna på flop och sen beta ut på de flesta kort på turn (alla icke-ruter och kanske en del ruter också) och sen lägga på höjning om turnkortet ser giftigt ut (ruter eller K/Q och kanske annat). Du borde för övrigt nog lagt preflop eftersom du är ur position, ofta är dominerad och är i en multivägspott med en headsuphand. --- Callahan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
esco Postad 16 September , 2005 Rapport Share Postad 16 September , 2005 Det stora felet är att du inte trebetar eller foldar preflop. Beror givetvis på hue tight fi är men kallsyna aldrig i den positionen, böttre att folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 16 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 16 September , 2005 Hoppsan, glömde visst bort den lilla detaljen om att det är 6max Antar att det lutar åt 3-bet preflopp då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hristo Postad 16 September , 2005 Rapport Share Postad 16 September , 2005 Hoppsan, glömde visst bort den lilla detaljen om att det är 6max Antar att det lutar åt 3-bet preflopp då? Du kan inte lägga AJ preflop 6-handed. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 16 September , 2005 Rapport Share Postad 16 September , 2005 Det stora felet är att du inte trebetar eller foldar preflop. Beror givetvis på hue tight fi är men kallsyna aldrig i den positionen, böttre att folda. Vad är det som gör en raise så mycket bättre än en syn (och en fold bättre än en syn) då? 1) Att man lyckas få in extrabet mot HD:ar där man ofta har bästa handen? (Känns otroligt, särskilt som du fortfarande rankar fold över syn) 2) Att man tvingar ut bb? Nyttan med det är ju mycket mindre än i en HU-pott eftersom den döda bb:n nu måste delas mellan fyra personer istället för två. Och positionsmässigt ligger man allra sämst till för att kapa åt sig sin del. 3) Att man får info om pfr:s HD? Problemet är att den info ofta leder till en pott på 16sb så då blir man inte så hjälpt av motståndarens tightare HD eftersom man ofta kommer få bortåt 19:1 på floppen och ändå måste försöka dra ut. 4) Det får motståndarna att övervärdera ens HD och folda för mycket/raisa för litet postflopp. Du kan inte lägga AJ preflop 6-handed. Klart man kan, det är bara att trycka på "fold". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts