Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hittar inget kort jag skulle vilja se på river. Lägger ner.

 

Skulle du avsky en tia eller ett ess?

 

Om jag är uppe mot ett triss eller en stege är inget av de korten särskilt vackra. Men om knappen har tvåpar är det såklart trevliga kort.

 

Dock kan jag inte förespråka cap på flop.

 

Du menar att det skulle vara bättre att bara syna 3-betten från en överaggro UTG? Vad är syftet med detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår mig inte heller på cappen på flop såvida inte UTG är en maniac. När han trebettar dig efter att både button och BB callat två kallt känns inte din hand så het längre. Om han inte är helt vild här så är ju det sämsta han har ett färg- eller stegdrag. Lägg sen till möjligheten att button eller BB sitter på ett överpar men blivit skrämd av all action alternativt slowplayar något. Om du nu tror att du har den bästa handen ändå, så skulle jag vänta med att höja till en ofarlig turn istället.

 

När potten är så stor som den är räcker det nästan med bara 2 outs för att calla höjningen på turn, vilket jag tror att du har. Om river inte hjälper till så ska man nog folda men jag har inte den disciplinen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades hålla igång fyra bord hyfsat under dagens session och det får man väl vara nöjd med. Dagens hand. SB har 70/17/1,52 efter knappt 50 händer (dvs. inte många).

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is BB with Kh, 8s.

2 folds, Button raises, SB calls, morberg calls.

 

Flop: (6 SB) 5d, 8d, 6c (3 players)

SB checks, morberg checks, Button bets, SB calls, morberg raises, Button calls, SB calls.

 

Turn: (6 BB) Qh (3 players)

SB checks, morberg bets, Button calls, SB calls.

 

River: (9 BB) Ac (3 players)

SB bets, morberg ? (och varför?)

 

Bonusen på Party klar. Det gick ganska snabbt.

 

Händer kvar till resultatrapport: 1.081

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten snabbis bara, är detta för tight spelat? Blindstrukturen på Party är $1/$3 vilket borde ha viss betydelse.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed)

 

Preflop: morberg is SB with 9d, 9s.

UTG raises, 2 folds, Button 3-bets, morberg folds, BB folds, UTG calls.

 

(Missa inte den lite svårare (?) handen sist på förra sidan.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner inte att jag har jättemycket att tillföra, men jag är ändå nyfiken på vad du skulle gjort med niorna om du valt att spela dem. Inte bara syna väl?

 

Nej, då får man nog höja för att åtminstone försöka få loss UTG. Skulle jag tro. Nu slapp jag ta ställning till det valet i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K8 handen. Svårt läge. Dina händer på SB säger väl inte så mycket men helt passiv är han ju inte. Båda överkorten som kom är farliga och knappen som höjde preflopp är fortfarande med och potten är inte så stor heller. Tror inte en folda är helt fel här. Ibland lär nog knappen höja på river med om han drog in tvåprate med esset på river efter att ha höjt typ A5 eller A6 preflopp.

Vet faktiskt inte vad jag hade gjort. Skulle antagligen synat av bara farten och hoppas båda två satt på missade färgdrag, hatar när jag lägger bäst hand :)

 

Jag känner inte att jag har jättemycket att tillföra, men jag är ändå nyfiken på vad du skulle gjort med niorna om du valt att spela dem. Inte bara syna väl?

 

Nej, då får man nog höja för att åtminstone försöka få loss UTG. Skulle jag tro. Nu slapp jag ta ställning till det valet i alla fall.

 

Jag hade synat med 99 om det inte varit passiva spelare som hade höjt. En capp gör bara potten onödigt stor och du får knappast ut några överkort med ett bett på floppen sen. Efter en syn så har du perfekt läga att check-raisa efter att knappen autobettar på floppen om den gynnar dig.

Tveksam till om UTG hade lagt sig för en capp preflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

K8 handen. ... Tror inte en fold är helt fel här.

 

Eftersom jag hade en person efter mig trodde jag mig vara slagen av åtminstone en av motståndarna och lade ner.

 

Jag hade synat med 99 om det inte varit passiva spelare som hade höjt. En capp gör bara potten onödigt stor och du får knappast ut några överkort med ett bett på floppen sen. Efter en syn så har du perfekt läga att check-raisa efter att knappen autobettar på floppen om den gynnar dig.

Tveksam till om UTG hade lagt sig för en capp preflopp.

 

Hm, värt att fundera på. Handen utspelade sig f.ö. ganska kul (vilket naturligtvis inte ska påverka bedömningen av om synen PF är korrekt eller ej). UTG hade AK och knappen TT. Floppen kommer:

 

9TA

 

med kanonläge för mig att bli av med pengar. Turn A vilket gjorde UTG lycklig (ack vad han bedrog sig) och river den sista 9. Tänk vad kul det hade varit att klonka sin en-outare på river efter att ha trott sig leda hela vägen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter mig alltid med $150 på borden och kokade idag torrt på två bord. Blä. Även om man inte ska fokusera på resultat var tilten ganska nära. Började med fyra bord, men brydde mig inte om att starta något nytt när jag nästan nollat det första.

 

Något mer glädjande var att jag tänkte ta en kik på Eurobets nya klient (den var inte något vidare) och hittade $400 som jag fått i rakeback tidigare -- jag har inte redovisat dem i mitt Excelark innan så det var en glad överraskning.

 

Har tidigare tänkt kravla mig upp över $5000 innan jag försöker mig på $5/$10 och nu hamnade jag där direkt -- trots dagens mindre lyckade session.

 

Kommer att spela klart till 15k händer på 3/6 först och om det inte blir några katastrofala resultat på vägen blir det nog till att försöka på 5/10 sen.

 

Händer kvar till redovisning: 816

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte du kommer ha några problem på 5/10, gäller bara att man inte börjat med att dippa 50 BB, då blir det tungt.

 

Jo, det känns som om jag har provat det en gång redan. Förra skottet på 5/10 (full) slutade efter 640 händer och -40BB, dvs. dryg -6BB/100. Säkert en streak, men det var inte mindre jobbigt för det.

 

Av vissa randiga skäl och rutiga orsaker blir det kanske ändå inget försök på 5/10 trots allt (just nu). Skulle flytta över pengar från Eurobet, men då fanns inte NETeller. Valde istället att ta ut allt till bankkonto, och då blev rullen helt plötsligt lite liten för 5/10. Blir till att grinda upp lite till först med andra ord.

 

Dagens "ibland undrar man hur folk är funtade". Jag trodde mig vara uppe mot :Kc: varför jag saktar ner.

 

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 3 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is BB with :Qc:, :7s:.

Button calls, 1 fold, morberg checks.

 

Flop: (2.33 SB) :Ac:, :4c:, :Tc:(2 players)

morberg checks, Button checks.

 

Turn: (1.16 BB) :3c:(2 players)

morberg checks, Button bets, morberg raises, Button 3-bets, morberg calls.

 

River: (7.16 BB) :4d:(2 players)

morberg checks, Button bets, morberg calls.

 

Final Pot: 9.16 BB

 

morberg has :Qc::7s: (flush, ace high).

Button has :3d::9d: (two pair, fours and threes)

 

Händer kvar till rapport: 634

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var check-raise på G på floppen va?

 

Är det inte bättra att betta ut? Killen synar från knappen först in vilket inte direkt kan klassas som det mest aggresiva spelet, vad är det som säger att han ska betta ut så ofta på denna floppen? Rundcheck skulle inte jag vilja ha om jag satt i BB.

 

EDIT: Hur fick du fram de sesiga kortsymbolerna morberg? Pillat det manuellt eller finns det nån inställning i converten som fixar det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, jag hade föredragit att betta ut men jag tycker mig ana en dragning till att check-raisea flopp hos Morberg, så jag ville bara kolla om det stämde.

 

Jo, jag gör gärna det. I detta fallet tänkte jag dock check-syna. Jag försöker anstränga mig att inte vara för aggro på floppen och hitta lägen att syna ett bet istället för att höja. Detta kändes som ett sådant läge.

 

Är det inte bättra att betta ut? Killen synar från knappen först in vilket inte direkt kan klassas som det mest aggresiva spelet, vad är det som säger att han ska betta ut så ofta på denna floppen? Rundcheck skulle inte jag vilja ha om jag satt i BB.

 

Nu när det har blivit HU handlar det mycket om hur motspelaren spelar och det lilla jag hade sett var att han var hyfsat aggro och nästan aldrig släppte en hand. Med andra ord behöver jag ha någonting att visa upp innan jag börjar banka på honom.

 

Hur fick du fram de sesiga kortsymbolerna morberg? Pillat det manuellt eller finns det nån inställning i converten som fixar det?

 

Manuellt pill, framöver blir det nog standardinställningen för FTR istället. För att få in symbolerna skriver du t.ex. :Ah: för :Ah: men det visste du kanske redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min värsta förlustsession någonsin, allt bara rasade. Det kändes som om hela sittningen var händer som denna:

 

River: (10 BB) 8:spade: (4 players)

SB bets, morberg calls, Button folds.

 

Final Pot: 12 BB

 

SB has Kd 8h (two pair, kings and eights).

morberg has As Ah (one pair, aces).

Outcome: SB wins 12 BB.

 

Händer till resultatrapportering: 238

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lästips: video på en 5/10 SH-session och efterföljande diskussion på 2+2.

 

Min första reflektion efter att ha sett videon: 5/10 verkar inte svårare än 3/6. Min andra var att killen som postade videon inte försökte isolera tillräckligt. Bl.a. såg (eller åtminstone tyckte mig se) jag att han slängde A7o mot en lös PF-limpare. Där hade jag nog höjt för att försöka komma HU med fisken. Stämmer mitt minne? Är min slutsats rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, ska kolla in filmen och tråden när jag fåt tid.

 

Det lilla jag han känna på av 5/10 (1000 händer typ) var att det ungefär att samma spelarstandard på de dåliga spelarna som på 3/6 med den skillnaden är det finns lite fler, och lite bättre, TAGs att slåss om fiskarna med.

Slår man 3/6 slår man nog 5/10 med, fast det gäller att kunna leva med en större varians.

 

Min plan är att ta 50-100BB skott på 5/10 när jag har 1000BB på 3/6 tills en skottningen går bra nog för att försöka fastna på 5/10 för en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig orkat titta på en video förut men det var ju riktigt intressant. Skönt att veta att man kan hitta bord med FYRA personer med vp$ip på över 50 även på 5/10...

 

Missade förstås A7-handen, men kan blindsen ha varit lite väl lösa för att isoleringen skulle funkat? Reagerade mest på ett 3-b av ATs i BB för ett UTG-raise + en cold caller. Han raisade 77 i BB med 5 limpers också, vad tycker ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han raisade 77 i BB med 5 limpers också, vad tycker ni om det?

 

Just det fallet diskuterades i en separat tråd (länkad från tråden jag länkade till) på 2+2. Det kändes som om "experterna" tyckte att det var korrekt, men jag kommer inte riktigt ihåg varför. Har för mig att de tyckte att det var EV-neutralt pre-flopp, men att man tjänade igen det post-flopp om man träffade sitt set då fler jagade sina drag eftersom potten var så stor.

 

Nu tror ni kanske att folk gör rätt som jagar eftersom de har odds. Det stämmer, men problemet är att de gör ett större misstag PF som synar höjningen. Skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min plan är att ta 50-100BB skott på 5/10 när jag har 1000BB på 3/6 tills en skottningen går bra nog för att försöka fastna på 5/10 för en längre tid.

 

Låter som en bra plan. Jag hade tänkt mig något liknande, fast med lite mindre än 1kBB på 3/6. Säg 650 eller nåt. Ett tag kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...