Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet

morberg

Recommended Posts

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

På de bord jag spelar brukar jag vara kall 4 av 5 gånger i liknande lägen!

varians =)

Vi snackar NL100 då gör ess högt drag samt set denna typ av spel. Vibben är att nötflush inte degar här på ett passivt bord utan försöker smeka in morberg i potten.

Vad hade åsnan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ handen är helt ok, check på floppen är fint ibland. Du kan inte vara för rädd för färgdraget i en reraisad pott. Jag skulle kanske vilja slå om på turn men jag tror nog att du väljer den bästa linjen.

T8 handen är ett äckligt läge och jag är inte alls säker på att jag skulle vilja raisa turn, spec inte i en oraisad pott preflop. Som spelad tror jag du kan syna men det är väldigt marginellt. Fold är inte fel på turn.

Länk till kommentar

Tycker inte om att spela dåliga färgdrag i oraisade potter just pga att det är sällan man får betalt när man träffar och de omvända implicita oddsen är höga.

I detta fall så hade jag tagit intiativet i potten genom att leda ut på floppen och leda turnen. Får jag motstånd så skulle jag syna det för att utvärdera rivern. Bet fold på rivern skulle kanske vara att föredra men jag skulle antagligen check syna då jag än så länge är en fisk.

Som spelat så skulle jag syna första raisen på turnen för att sedan check syna rivern.

Länk till kommentar

AQ handen är helt ok, check på floppen är fint ibland. Du kan inte vara för rädd för färgdraget i en reraisad pott. Jag skulle kanske vilja slå om på turn men jag tror nog att du väljer den bästa linjen.

Kul att höra.

T8 handen är ett äckligt läge och jag är inte alls säker på att jag skulle vilja raisa turn, spec inte i en oraisad pott preflop. Som spelad tror jag du kan syna men det är väldigt marginellt. Fold är inte fel på turn.

Check-höjningen på flop känns ok, eller?

Länk till kommentar

All in med AK mot K4 pre och förlorat mot triss i fyror? Jajamensan! (Min fria pokertolkning av "Foten i kläm? Jajamensan!"-bilden. Eftersom jag bara ska tänka goda tankar.)

NL50 nu, jag behöver samla mig lite. Liten misstänkt lucka: jag spelar för löst preflopp. Stor misstänkt lucka: jag överspelar halvdana händer, typ TPTK och överpar. Ska jobba på att försöka spela tightare några sessioner och se om det hjälper.

Fi i handen är ordentligt tight pre (9/7) och rätt passiv post (1,5).

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $57.80

UTG+1: $45.70

morberg: $80.35

Button: $50

SB: $49.50

BB: $21.20

Pre-flop: (6 players) morberg is CO with K :diamond: K :spade:

UTG calls, UTG+1 raises to $2, morberg raises to $7.25, 4 folds, UTG+1 calls.

Gissar på ett pocketpar lägre än QQ och neråt eller AK.

Flop: 4 :heart: 3 :spade: 4 :spade: ($15.75, 2 players)

UTG+1 checks, morberg bets $12, UTG+1 calls.

Rätt bra flopp, det är bara 33 och AA som leder mot mig (bortsett från 44) och AA hade han sannolikt fyrbettat med pre.

Turn: 7 :spade: ($39.75, 2 players)

UTG+1 checks, morberg bets $27, UTG+1 calls all-in $26.45.

Uncalled bets: $0.55 returned to morberg.

Jaha. Tror inte att han har färgen och jag har drag till nästnötfärgen om han nu skulle ha den.

River: 9 :heart: ($92.65, 1 player + 1 all-in - Main pot: $92.65)

Results:

Final pot: $92.65

Skulle det varit bättre att köra linjen att checka bakom på turn för att sedan utvärdera river, eller är det bra såhär? Vad gör jag om han ställer mig AI på river sen i så fall?

Länk till kommentar

Mitt tips (fick den idag):

20031213-powerball.jpg

För er som är nyfikna finns mer info på http://www.powerballs.com/

Det är alltså ett gyro som du använder för att träna upp dina handleder. Jag har varianten med inbyggd räknare så att du kan jobba på att slå dina egna (och andras) rekord. Har strax över 10k rpm som toppnotering.

Kul pryl och jobbigare än man tror. Åtminstone för en skrivbordsriddare som jag.

Länk till kommentar

- Lite i lösaste laget kanske? Vilka händer spelar du från UTG?

- Du är medveten om vikten av position (blir tydligt mer aggro ju senare pos)

- Höj alltid först in (du är 17.46/13.95 UTG, vilka händer limpar du där?)

- Aggressiv när det gäller blindsstölder, I like :), men kanske lite för aggro?

- För lös ur BB mot steals (Folded BB to steal bör ligga närmre 80 än 70 iaf)

- Won $ at SD är lite låg (bör ligga runt 51-52 eller nåt), men det är svårt att säga något specifikt ang vad du gör "fel" från den här siffran tycker jag. Överspelar medelstarka händer på river (betar dem för ofta när du inte kan få syn av sämre hand) eller viker lite för lite postflop kanske (troligen inte det senare eftersom Went to SD ser helt ok ut)? Bluffar för lite? Någon annan som har mer koll på hur man ska tolka just den här siffran får gärna chima in lite.

- Liiiite för aggro på floppen? Är lite för stor kontrast mellan flop AF och turn och river AF.

Pokey har en fin liten guide på 2+2 där du kanske kan hitta lite mer roliga grejer att titta efter.

Länk till kommentar

All in med AK mot K4 pre och förlorat mot triss i fyror? Jajamensan! (Min fria pokertolkning av "Foten i kläm? Jajamensan!"-bilden. Eftersom jag bara ska tänka goda tankar.)

NL50 nu, jag behöver samla mig lite. Liten misstänkt lucka: jag spelar för löst preflopp. Stor misstänkt lucka: jag överspelar halvdana händer, typ TPTK och överpar. Ska jobba på att försöka spela tightare några sessioner och se om det hjälper.

Fi i handen är ordentligt tight pre (9/7) och rätt passiv post (1,5).

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.25/$0.50

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $57.80

UTG+1: $45.70

morberg: $80.35

Button: $50

SB: $49.50

BB: $21.20

Pre-flop: (6 players) morberg is CO with K :diamond: K :spade:

UTG calls, UTG+1 raises to $2, morberg raises to $7.25, 4 folds, UTG+1 calls.

Gissar på ett pocketpar lägre än QQ och neråt eller AK.

Flop: 4 :heart: 3 :spade: 4 :spade: ($15.75, 2 players)

UTG+1 checks, morberg bets $12, UTG+1 calls.

Rätt bra flopp, det är bara 33 och AA som leder mot mig (bortsett från 44) och AA hade han sannolikt fyrbettat med pre.

Turn: 7 :spade: ($39.75, 2 players)

UTG+1 checks, morberg bets $27, UTG+1 calls all-in $26.45.

Uncalled bets: $0.55 returned to morberg.

Jaha. Tror inte att han har färgen och jag har drag till nästnötfärgen om han nu skulle ha den.

River: 9 :heart: ($92.65, 1 player + 1 all-in - Main pot: $92.65)

Results:

Final pot: $92.65

Skulle det varit bättre att köra linjen att checka bakom på turn för att sedan utvärdera river, eller är det bra såhär? Vad gör jag om han ställer mig AI på river sen i så fall?

Känns helt klart som han sitter på TT-AA och det känns som spader kortet hjälper dig då han kan sätta dig på t.ex. A-spader Kx och syna med TT-KK... Känns rätt och pusha men räkna med att han har dig slagen ibland...

Funkar dock bra att ta det lugnt och checka bakom eftersom han inte lär betta med många händer som du har slagna på rivern, men man tappar lite helt klart lite värde här..

Länk till kommentar

Lättdiagnostiserat. Släpp sargen och kom in i matchen. Dvs. Släpp fegNL och börja spela riktig poker igen så ska du se att winraten blir som den ska igen (plus att det då finns nåt att kommentera).

Diagnosen må vara enkel, men din rekommendation är det inte. Vad, lite mer exakt, föreslår du att jag ska ändra på i mitt spel?

Länk till kommentar