Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet

Recommended Posts

Postad
MP har 37/13/1,7 efter 60 händer, inga siffror på CO, knappen har 33/5/1,3 efter 40 händer. Inte så mycket att basera en read på mao. Inga observationer.

Party Poker 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

Preflop: morberg is BB with Q :spade: , Q :club: .

UTG calls, MP raises, CO calls, Button calls, 1 fold, morberg calls, UTG calls.

Limp-mupp UTG, höjning av MP, kallsyn av CO och knappen (härligt bord, va?) och beslut till mig. Jag väljer att bara syna. Tror att jag lugnt kan slänga damerna på A-hög flopp och vill inte mala in för mycket i potten nu. Det är inte normalt spel, men kändes rätt just då. Kan det vara motiverat eller tappar jag värde som inte trebettar?

Flop: (10.33 SB) J :spade: , K :diamond: , K :spade:(5 players)

morberg checks, UTG checks, MP bets, CO calls, Button folds, morberg raises, UTG folds, MP calls, CO calls.

Två K på bordet = osannolikt att någon annan har en. Jag leder nog. Använder min syn före floppen till att studsa ett bet på MP och check-höja. Bättre att beta ut?

Sessionens resultat: +18 BB

Händer spelade: 137

Rulle: 395 BB, kvar till 5/10: 105 BB

(Ändrar händer spelade till att betyda antal händer spelade under sessionen; det blir lite äpplen och päron annars.)

du har stor preflop-edge med dina damer. få ess/kung hos UTG att folda och köp dig outs! döda pengar i potten är alltid trevligt. blir väldigt lustigt postflopspel ur pos utan den extra infon som en reraise ger. och rikitgt stort tappat value i en multiwaypott.

med dubbla backdoors hade jag riskerat rundchecken och checkraisat om jag nu gjort feta missklicken preflop.

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Här är ett exempel på feglir från min sida som också straffar sig.

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

Preflop: morberg is MP with 4h, 4s.

1 fold, morberg raises, CO calls, 1 fold, SB 3-bets, BB caps, morberg calls, CO folds, SB calls.

Först in med mina fyror höjer jag, sen blir det tuffa bananer från SB och BB. Eftersom jag har så pass många med mig synar jag ändå och hoppas träffa set.

Flop: (14 SB) 6h, 8c, Jd (3 players)

SB bets, BB calls, morberg calls.

Men det gör jag inte. Talar sist och tänker att det var ganska billigt att få se ett kort till i en så stor pott. FEL! Här måste jag höja. Ligger jag efter vill jag veta det. Ligger jag före vill jag veta det. Skulle jag ligga efter kan en del mjäkon skrämmas till att ge gratiskort på turn. Visserligen har jag dåliga odds för att träffa mitt set, men jag vet inte att jag är slagen.

Både BB och SB kan ha AQ eller något annat bra ess; de måste inte ha ett högre PP. SB kan ha träffat floppen med AJ, men det är inte säkert.

Turn: (8.50 BB) 8h (3 players)

SB bets, BB calls, morberg folds.

Och nu lägger jag mig eftersom det är för dyrt att dra.

River: (10.50 BB) 2c (2 players)

SB checks, BB checks.

Final Pot: 10.50 BB

Usch. Denna handen är jag inte stolt över, men nu vet ni det.

Jag tycker du måste folda preflopp där både först in och mot 2 bets till. Jag tycker synen är närmare mot 2 bets där än att raisa först in med 44..

Postad
Jag tycker du måste folda preflopp där både först in och mot 2 bets till. Jag tycker synen är närmare mot 2 bets där än att raisa först in med 44..

Snacka om att gräva i gamla synder...

V.g. handen så håller jag med. Numera spelar jag inte 44 från MP. Däremot öppnar jag med den från CO.

Postad
och rikitgt stort tappat value i en multiwaypott.

Jag hör dig och lovar att inte göra om det.

Sessionens resultat: +20 BB

Händer spelade: 376

Rulle: 415 BB, kvar till 5/10: 85 BB

Postad
du har stor preflop-edge med dina damer. få ess/kung hos UTG att folda och köp dig outs! döda pengar i potten är alltid trevligt. blir väldigt lustigt postflopspel ur pos utan den extra infon som en reraise ger. och rikitgt stort tappat value i en multiwaypott.

med dubbla backdoors hade jag riskerat rundchecken och checkraisat om jag nu gjort feta missklicken preflop.

Kollade precis igenom Abduls pre-flopstrategi igen.

Example: You are facing a raise from 77/QJs/AJ or better. What do you do?

QQ - Call, for fear of AA, KK, or losing to something like AK.

(Nu säger jag mina förutsättningar var desamma, men ändå - höjningen med QQ är inte alltid självklar.)

Postad

(Nu säger jag mina förutsättningar var desamma, men ändå - höjningen med QQ är inte alltid självklar.)

Det där känns ju jävligt weak-tight tycker jag. Skriver han verkligen om SH?

Postad
Det där känns ju jävligt weak-tight tycker jag. Skriver han verkligen om SH?

Nej, det är fullring. Weak-tight vete tusan, snarare passivt om något.

Spelade f.ö. lite NL. Hata riggen.

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

SB ($17.02)

BB ($73.98)

UTG ($33.75)

MP ($7.24)

morberg ($43.11)

Button ($23.72)

Preflop: morberg is CO with A :diamond: , 2 :diamond: . SB posts a blind of $0.25.

UTG raises to $1, 1 fold, morberg calls $1, Button calls $1, SB (poster) calls $0.75, 1 fold.

Flop: ($4.50) 8 :diamond: , 9 :diamond: , 7 :diamond:(4 players)

SB checks, UTG bets $6.64, morberg calls $6.64, Button folds, SB folds.

Turn: ($17.78) Q :diamond:(2 players)

UTG checks, morberg bets $10, UTG calls $10.

River: ($37.78) 6 :diamond:(2 players)

UTG bets $16.11 (all-in), morberg calls $16.11.

Final Pot: $53.89

UTG has Td Kd (straight flush, ten high).

morberg has Ad 2d (flush, ace high).

Outcome: UTG wins $53.89.

Efter 76 händer är jag back två inköp på NL. Det får räcka.

Postad

Efter att med växande förvåning observerat Jessicas härjningar kände jag mig modig och provade på 5/10 i några händer även om jag inte hade 500 BB än. 327 händer spelade och riktigt uselt motstånd. Lyckligtvis höll mina händer ofta hela vägen.

Jag låter målet på 500 BB för 5/10 vara kvar mset för att ha något att sikta på, men är inte längre så bunden av hur jag når dit.

Resultatet innefattar -10 BB på NL.

Numera limp-reraisar jag ofta mina AA. Kul.

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

Preflop: morberg is MP with A :diamond: , A :club: .

1 fold, morberg calls, Button raises, SB calls, 1 fold, morberg 3-bets, Button caps, SB calls, morberg calls.

Flop: (13 SB) J :club: , T :diamond: , 6 :diamond:(3 players)

SB checks, morberg bets, Button raises, SB folds, morberg 3-bets, Button calls.

Turn: (9.50 BB) 3 :club:(2 players)

morberg bets, Button calls.

River: (11.50 BB) J :spade:(2 players)

morberg bets, Button folds.

Final Pot: 12.50 BB

Dagens resultat: +17 BB

Händer spelade: 327 på 5/10 + 76 på NL50

Rulle: 432 BB, kvar till 500: 68 BB

Postad
Andra handen vid bordet. Har aldrig sett BB förr.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

Preflop: morberg is SB with J :heart: , K :spade: .

4 folds, morberg raises, BB 3-bets, morberg calls.

Flop: (6 SB) A :heart: , A :spade: , Q :diamond:(2 players)

Vad gör jag nu?

Jag hade synat 1 bet på floppen dock har jag ingen matematisk eller odds förklaring till detta utan tycker potten motiverar en sb syn för hålstege draget

Postad
Jag hade synat 1 bet på floppen dock har jag ingen matematisk eller odds förklaring till detta utan tycker potten motiverar en sb syn för hålstege draget

Han har 10 outs mot 99-, vilket ju blir en rätt trolig hand med tanke på att två ess, en kung, en knekt och en dam är kända.

Postad
Vad gör jag nu?

Rådet här verkar vara check-call. Jag check-raisar och blir trebettad. Synar. Turn visar K:heart:. Vad nu?

Kanske ska förklara mitt resonemang bakom min flopp-CR lite mer. Eftersom två A kommer är det mindre chans att han har ett. Jag hoppas att en CR kan ge mig handen direkt och även om jag ligger efter har jag outs.

Postad
Andra handen vid bordet. Har aldrig sett BB förr.

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

Preflop: morberg is SB with J :heart: , K :spade: .

4 folds, morberg raises, BB 3-bets, morberg calls.

Flop: (6 SB) A :heart: , A :spade: , Q :diamond:(2 players)

Vad gör jag nu?

morberg checks, BB bets, morberg raises, BB 3-bets, morberg calls.

Turn: (6 BB) K :heart:(2 players)

morberg checks, BB bets, morberg calls.

River: (8 BB) A :club:(2 players)

morberg ?

Postad
River: (8 BB) A :club:(2 players)

morberg ?

Betar du här är det ju rätt uppenbart att du har A eller K. Så kan du få en sämre hand att betala av? Har han Q och du tror att han synar ska du väl beta. Men jag tror att checka för att inducera en bluff och spara en bet om han har ett A är bättre.

Han 3-betade preflop och 3-betade på flopen. Så risken finns ju att han har ett A.

Postad

Nu vet jag inte ur vilken sammanhang du har tagit Abduls qoute men du lär vara uppe mot en svagare HD än så samt sitter i en stor multiwaypott. Att inte pumpa för värde som heltok säger är heltokigt enligt mig.

Postad

Medan ni funderar på min KJo-hand kommer här dagens pott jag önskar jag hade vunnit. Variansen ökar rätt ordentligt när man spelar mot superaggron. UTG har 65/45/8 efter knappt hundra händer. Han är helt skogstokig. Lönsamt, men ryckigt.

Party Poker 5/10 Hold'em (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

Preflop: morberg is Button with Q :heart: , K :diamond: .

UTG raises, morberg 3-bets, 1 fold, BB caps, UTG calls, morberg calls.

Flop: (12.40 SB) K :spade: , 7 :club: , K :heart:(3 players)

BB bets, UTG raises, morberg calls, BB calls.

Turn: (9.20 BB) 5 :spade:(3 players)

BB checks, UTG bets, morberg raises, BB calls, UTG 3-bets, morberg caps, BB calls, UTG calls.

River: (21.20 BB) 6 :diamond:(3 players)

BB checks, UTG bets, morberg calls, BB folds.

Final Pot: 23.20 BB

UTG has Kc 5d (full house, kings full of fives).

morberg has Qh Kd (three of a kind, kings).

Outcome: UTG wins 23.20 BB.

BB har gnällt hela sessionen (har 23/7/0,3 i stat) på aggrot och vilken tur han har. Efter denna handen säger han "that's it, I can't take anymore" och loggar av. Jag får QQ i handen därpå och får tillbaks det mesta av "mina" pengar nästan direkt när aggrot cappar pre m. AKo och synar ner oförbättrad samtidigt som en timid historia också är med i potten och släpper sin hand först på river.

Postad
Hur gick testerna med tgb-scripten. Blivit mer och mer sugen på att testa, men latheten i att sätta mig in i det och pröva själv har fram tills nu varit den avgörande faktorn. Dela gärna med dig av utvärdering och tips.

TGB-script är vadå?

Postad
TGB-script är vadå?

Jag gissar på det här, så jag svarar på det.

När jag spelade fyra bord på 2/4 körde jag bara med tangentbord, men det blev ett eller två missklick per session. På 5/10 kör jag bara med mus än så länge, två bord i taget.

Mycket väsen för lite ull sa kvinnan som klippte grisen:

june5-10.png.xs.jpg

Postad
Preflopp kan jag köpa även fast jag antagligen höjt eftersom det är roligare, floppen tror jag är väldigt jämnt mellan fold eller call. Turn är lätt syn och river lätt fold.

I det här fallet bluffade fi, jag synade och vann. Så det händer, men kanske inte så ofta som var sjätte gång.

Postad
TGB-script är vadå?

Jag gissar på det här, så jag svarar på det.

När jag spelade fyra bord på 2/4 körde jag bara med tangentbord, men det blev ett eller två missklick per session. På 5/10 kör jag bara med mus än så länge, två bord i taget.

Mycket väsen för lite ull sa kvinnan som klippte grisen:

june5-10.png.xs.jpg

+ iaf.