Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Jag är inne i precis samma skit nu, back 100BB senaste 2.5k händerna på 5/10.

Ok, bara för att vara värst: glöm inte att jag ligger 100BB back på mina senaste händer på 5/10 också. Mao befinner jag mig just nu i en nersving på (minst) 200 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har typ 3BB/100 på mina senaste 10k händer, så nu vet ni var er tur tog vägen. :)

 

Du har uppenbarligen absorberat hela PF.nus skara av FL-spelares sammanlagda tur den sista tiden. Finns det någon annan som vinner just nu? Hjort har riggat skiten.

 

Preflop: morberg is CO with 7, 7.

2 folds, morberg raises, Button calls, 1 fold, BB calls.

 

Flop: (6.33 SB) 7, K, J (3 players)

BB checks, morberg bets, Button calls, BB calls.

 

Turn: (4.66 BB) A (3 players)

BB checks, morberg bets, Button calls, BB calls.

 

River: (7.66 BB) K (3 players)

BB checks, morberg bets, Button raises, BB 3-bets, morberg ?

 

Hm... Caps. Med AK hade de slagit om preflop och med KJ mkt troligt på floppen, garanterat på turn. Ser inte hur de bara kan syna med ett floppat tvåpar på en flushflop. Weird att båda ryter till på rivern men jag vågar sätta mina pengar på att du ändå ligger före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon annan som vinner just nu?

Ruterkung hade en äcklig rusch innan, men det har nog tagit slut nu.

Hm... Caps. Med AK hade de slagit om preflop och med KJ mkt troligt på floppen, garanterat på turn. Ser inte hur de bara kan syna med ett floppat tvåpar på en flushflop. Weird att båda ryter till på rivern men jag vågar sätta mina pengar på att du ändå ligger före.

Bra analys av både dig och rambler. Jag trodde att jag var slagen, men kände mig tvungen att syna. Knappen synar bakom med Kxo och BB visar upp 42 i spader...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inne i precis samma skit nu, back 100BB senaste 2.5k händerna på 5/10.

Ok, bara för att vara värst: glöm inte att jag ligger 100BB back på mina senaste händer på 5/10 också. Mao befinner jag mig just nu i en nersving på (minst) 200 BB.

 

Lungt, du vinner. Tycker vi riktar vår ilska mot Hjort som uppenbarligen ligger bakom allt det här.

 

Jag har typ 3BB/100 på mina senaste 10k händer, så nu vet ni var er tur tog vägen. :)

 

Får man fråga vilken/vilka limits detta gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några smakprov (det finns betydligt fler): AQs mot K9o, flop AKx, turn K. JJ mot K2s. Flop AA8. Turn A och han checkhöjer mig, varpå jag synar ner. River A.

 

Det som inte kändes som en bad beat idag var när mina AA fick stryk av TT som floppade triss och fick in fyrtal på turn. Jag måste hitta på något annat, det här funkar inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några smakprov (det finns betydligt fler): AQs mot K9o, flop AKx, turn K. JJ mot K2s. Flop AA8. Turn A och han checkhöjer mig, varpå jag synar ner. River A.

 

Det som inte kändes som en bad beat idag var när mina AA fick stryk av TT som floppade triss och fick in fyrtal på turn. Jag måste hitta på något annat, det här funkar inte längre.

 

Ta en paus helt från pokerspel ett tag? Eller försök läga dig någon annan spelform eller något tills du känner att du vill hämnas på alla muppar på 3/6 och 5/10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller försök läga dig någon annan spelform eller något tills du känner att du vill hämnas på alla muppar på 3/6 och 5/10?

Jo, kanske. Fast jag tycker verkligen inte att jag spelar dåligt och någon mer motivation att piska mupparna behöver jag inte direkt.

 

Tänkte gå ner till 2/4 och bygga lite självförtroende där. Funkar inte det får det bli 1/2 istället. Jag behöver få tillbaks känslan över hur kul det är att vinna i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte gå ner till 2/4 och bygga lite självförtroende där. Funkar inte det får det bli 1/2 istället. Jag behöver få tillbaks känslan över hur kul det är att vinna i poker.

 

2/4SH på Party känns sällsynt mjukt just nu sen dom började med SH-bord. Mycket "ojnuärdetshorthandedsådåfårjagspelaallahänderhelavägentillrivern"-spel. Kan nog vara bra för självförtroendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inne i precis samma skit nu, back 100BB senaste 2.5k händerna på 5/10.

Ok, bara för att vara värst: glöm inte att jag ligger 100BB back på mina senaste händer på 5/10 också. Mao befinner jag mig just nu i en nersving på (minst) 200 BB.

 

Det finns kyla och så finns det kyla. Jag lyckades nyligen med konststycket att tappa 225 BB i ett session 5/10 6 max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst allt, men vad jag förstår har du det tungt nu och du funderar på att gå ner på lägre nivåer? Låter sunt tycker jag. Men, vad sägs om att byta nätverk? Funkar för mig. Tungt på b2b -> Pokerstars. Tungt på Pokerstars -> byte til Party... osv.

Byta nätverk ett tag är inget du överväger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byta nätverk ett tag är inget du överväger?

Jo, jag har funderat lite på det, inte för att komma undan riggen utan mest för att passa på att spela in en bonus eller lite RB. Samtidigt är det så enkelt att hitta sopiga spelare på Party och jag gillar klienten så jag har inte riktigt kommit mig för att byta.

 

Finns det några bra low-limit FL SH alternativ till Party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det några bra low-limit FL SH alternativ till Party?

 

PokerStars? De har ju även en rätt vettig shop där man faktiskt kan spela till sig lite saker utan att behöva spela 7 miljoner händer.

 

B2B har väl inte den bästa trafiken på FL men där finns ju både shoppar och VIP-cashback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du är inne i en riktigt tung period nu Moberg.

 

Jag misstänker att det är första gången du droppat mera än 200bb och då 100 av dom är på en lite högre nivå än din vanliga så motsvarar det ju nästan 300 bb på 3/6 och det suger ju enormt inte minst psykisk.

 

Precis som flera andra redan sagt så händer det ALLA endel har "tur" och får bara vänta litelängre.

 

Tänk tillbaka på hur det kändes första gången du torskade 100bb,du tyckte säkert då att du var den mest otursamma personen av alla som spelar poker + att siten var mega riggad-Nu kan du bara skratta åt dom tankarna-men då var det precis så det kändes.

 

Nu är situationen värre men det är ju bara logiskt egentligen, ju fler händer man spelar dessto mera får man uppleva av sannolikhetens sjuka ytterligheter.

 

Jag vet (precis som alla andra) hur det känns att inte kunna logga 1 vinnande session under en tid man är nästan nöjd om man bara torskar 10bb.

 

Man floppar nötstegen och något mongo träffar runner/runner 4 flushen på river med sina tvåunderkort (kl6 + hj3) som är hans tur hand och som han gladeligen upplyser om när han skopar "din" pott.

 

Man tittar in i KK pre flop och första tanken är hur mkt torskar jag denna gång alt hoppas jag har tur och att esset kommer på floppen och inte på river som i dom senaste 7 ggr man haft KK så jag kan folda snabbt.

 

Finns det någon som inte känner igen sig....

 

Sen rätt var det är så är man så het att det inte är sant man sätter allt gör klockrena folds och fi foldar mot alla semibluffar man kan helt enkelt inte göra fel.

Då känns poker så lätt och roligt igen.

 

Gå ner till 2/4 och grinda in flytet om det känns tungt för rullen att nöta mera 3/6 just nu

 

Försök att inte spela småtiltad-spela tight

 

Börjar en session dåligt sluta snabbt, tilten kommer snabbt om man har haft det riktigt tungt ett tag.

 

Spela inte för många bord när man inte har flyt/spelar sitt A-game.

 

Jag liksom alla andra vet att du är en vinnare

och vinnare kommer alltid igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...