Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Situationen är så bisarr och uppkommer så sällan att den knappast är värd att diskutera. :P

Nej, jag håller med att det inte är någon särskilt stor lucka om man gör fel på river i denna handen eftersom det är en så ovanlig situtation.

 

Jag tror att det jag ville illustrera med händerna var att jag kunde spela som jag gjorde tack vare att jag hade varit noga med att observera motståndarna då jag inte hade någon statistik på dem.

 

Såna här aggromongon (lånar hjorts underbara benämning) kan ju ha vad som helst jag hade 3 bettat rivern som bonus så kan man ju få in en cap på alla gator viket händer alldeles för sällan....Om det är rätt- who knows men det är kul.

Den poängen är inte oväsentlig, det är klart jag skulle trebettat.

 

Han visade f.ö. upp KK, utan någon :diamond:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här är ett pre-floppbeslut som jag hade svårt för. Statistiken på folket är följande: MP 38/4/1,8/68, CO 37/21/1/104 och bordets donator SB med 74/16/0,8/31.

 

Preflop: morberg is Button with A:club:, 9:diamond:.

1 fold, MP calls, CO calls, morberg ?

 

A9o är ju inte sådär superhet i en flervägspott, även om motståndarna är rätt lösa. Vad göra? Limpa efter och hoppas på träff? Höja för att jag vill ha en bra hand? Lägga ner? Dessa ständiga beslut.

 

Händer spelade: 7.257

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökte bland mina kompisar och hittade en på ett 3/6-bord. Tänkte att det skulle få finansiera mina äventyr på 5/10, men det smög sig. Jag hade ett 5/10 och ett 3/6 igång samtidigt och tog väldigt lätt på spelet på 3/6. Spelade hyfsat, men jag kunde rycka på axlarna när jag blev utdragen.

 

Med andra ord känner jag mig fortfarande inte riktigt bekväm på 5/10, även om jag har intalat mig det tidigare. Detta då efter drygt 7k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gyres kommentar om värdet av att fundera på VPIP i kombination med Agg. fick mig att fundera lite på PA HUDs Aggression Frequency. Är det någon som använder den i stället för den normala aggressionen?

 

Händer spelade: 7.413

Jag vet faktiskt inte riktigt hur det värdet ska avläsas om jag ska vara ärlig så jag har inte brytt mig om det.

 

Här är ett pre-floppbeslut som jag hade svårt för. Statistiken på folket är följande: MP 38/4/1,8/68, CO 37/21/1/104 och bordets donator SB med 74/16/0,8/31.

 

Preflop: morberg is Button with A:club:, 9:diamond:.

1 fold, MP calls, CO calls, morberg ?

 

A9o är ju inte sådär superhet i en flervägspott, även om motståndarna är rätt lösa. Vad göra? Limpa efter och hoppas på träff? Höja för att jag vill ha en bra hand? Lägga ner? Dessa ständiga beslut.

 

Händer spelade: 7.257

Har funderat lite på denna situationen.

 

Lite snabbt ihophaffsade HD's som MP och CO limpar med ger A9o runt 40% equity här, vilket är väldigt mycket. Oftast får du mig dig SB i potten här också eftersom han är en sån tomte vilket borde ge dig runt 30-33% hot-n-cold equtiy vilket i en fyrvägspott är en jäkla massa. Nu är det givetvis inte bara ens equtiy som avgör vad som är bästa draget men jag tror vi lungt kan anta att du har en hyffsat stor edge här med den handen + att du sitter på knappen vilket också bidrar en del. Summa sumairum = jag hade höjt.

Vad man sedan hittar på för kul på floppen är lite klurigare men jag hade inte varit glad för att betta in i 3 pers UI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A9o är ju inte sådär superhet i en flervägspott, även om motståndarna är rätt lösa. Vad göra? Limpa efter och hoppas på träff? Höja för att jag vill försöka få en hyfsad hand HU? Lägga ner? Dessa ständiga beslut.

Summa sumairum = jag hade höjt.

Själv tyckte jag att handen skulle bli så svårspelad efter floppen att jag lade ner, men det är möjligt att du har rätt. Jag får nog fundera ett varv till på den handen. (Ändrade mitt ursprungsinlägg så att det verkar något vettigare än från början.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett pre-floppbeslut som jag hade svårt för. Statistiken på folket är följande: MP 38/4/1,8/68, CO 37/21/1/104 och bordets donator SB med 74/16/0,8/31.

 

Preflop: morberg is Button with A:club:, 9:diamond:.

1 fold, MP calls, CO calls, morberg ?

 

A9o är ju inte sådär superhet i en flervägspott, även om motståndarna är rätt lösa. Vad göra? Limpa efter och hoppas på träff? Höja för att jag vill ha en bra hand? Lägga ner? Dessa ständiga beslut.

 

Händer spelade: 7.257

 

Raise. :twisted: Det är coolt att vara aggro. Dessutom har du position och handen är lättspelad postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså jag är inte så säker på att Won$SD är en speciellt viktig stat att studera isolerat. Sedan tycker jag inte att 49% är speciellt lågt givet att du (om jag förstått rätt) har haft kalla kort stor del av de dryga 8000 händer vi snackar om.

 

Sedan är det väl en funktion av spelstil också, det borde ju vara så att en rejält aggresiv spelare som jag själv är och som du verkar vara kommer ha en lägre Won$SD men också dels vinna fler potter utan showdown och dels vinna större potter de gånger man verkligen har en stark hand som vinner showdown.

 

Enda solklara grejen jag kan komma på som direkt borde skjuta upp won$SD ett par procentenheter är att få heta kort men det vill man ju alltid ha men det kan man ju inte göra något åt.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså jag är inte så säker på att Won$SD är en speciellt viktig stat att studera isolerat.

Nej, man behöver kolla på den tillsammans med WtSD för att det ska vara någorlunda relevant. Där har jag 36,6%.

 

Sedan är det väl en funktion av spelstil också, det borde ju vara så att en rejält aggresiv spelare som jag själv är och som du verkar vara kommer ha en lägre Won$SD men också dels vinna fler potter utan showdown och dels vinna större potter de gånger man verkligen har en stark hand som vinner showdown.

Det hade jag inte tänkt på tidigare. Bra synpunkt.

 

Enda solklara grejen jag kan komma på som direkt borde skjuta upp won$SD ett par procentenheter är att få heta kort men det vill man ju alltid ha men det kan man ju inte göra något åt.

Det var lite det jag försökte komma åt med mitt inlägg - jag vill ha bättre kort :).

 

För att ge mig själv lite perspektiv tittade jag på en totalgraf över alla mina spelade händer och då hittade jag en period på 16k händer där jag spelat breakeven. På den tiden spelade jag alltid mot bonusar, så det syntes inte på sista linjen på samma sätt som nu när jag spelar utan skyddsnät.

 

Frustrationen över den tröga perioden på 5/10 har släppt en aning nu (även om det resultatmässigt fortfarande ser trist ut) och jag är mentalt inställd på att bara spela på tills mina 100 BB är slut. Går det så går det, annars får jag samla krafter och pengar på 3/6 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte menat att jag ska klara av 5/10 denna gången. Den sista handen är ganska illustrativ. Knappen är en mupp:

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

Preflop: morberg is BB with J:spade:, A:club:.

UTG calls, MP calls, 1 fold, Button calls, 1 fold, morberg checks.

 

Flop: (4.40 SB) 5:club:, K:club:, 4:club: (4 players)

morberg bets, UTG folds, MP folds, Button calls.

 

Turn: (3.20 BB) A:diamond: (2 players)

morberg bets, Button raises, morberg 3-bets, Button calls.

 

River: (9.20 BB) 2:heart: (2 players)

morberg bets, Button raises, morberg calls.

 

Final Pot: 13.20 BB

 

morberg has Js Ac (one pair, aces).

Button has As 3s (straight, five high).

Outcome: Button wins 13.20 BB.

 

Jag har 5 BB kvar av mina skottningspengar, men de tar jag med mig tillbaks till 3/6. Jag provar igen när jag känner mig redo; jag ska åtminstone skrapa ihop $1000 på 3/6, förmodligen något mer.

 

Händer spelade på 5/10: 8.235

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du inte han komma ur denna streaken du vekar ha haft och hoppas du inte behöver spendera allt för lång tid på 3/6 då jag vet att du kan bättre än så!

 

Hoppas på att få återse dig på 5/10 snart igen och hoppas du kan få tillbaks lite av spelglädjen på 3/6 som det vekar som du tappade på 5/10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du inte han komma ur denna streaken du vekar ha haft och hoppas du inte behöver spendera allt för lång tid på 3/6 då jag vet att du kan bättre än så!

Jag kände egentligen inte att jag spelade dåligt, men det höll helt enkelt inte med den begränsade insats jag hade satt av till skottet.

 

Hoppas på att få återse dig på 5/10 snart igen och hoppas du kan få tillbaks lite av spelglädjen på 3/6 som det vekar som du tappade på 5/10?

Jo, det har varit rätt tungt på 5/10. Tyvärr är det nog så enkelt att för mig är det roligt när det går bra och tråkigt när det inte gör det. Har svårt att glädjas åt mina Sklansky-dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur man får upp sin Won$SD? Jag har knappt 49% efter 8.171 händer och skulle vilja ha upp den en hel del.

 

En konkret grej kan ju vara att undvika spel som detta som jag hittade när jag mina egna HHs från igår. (Hade visserligen en read på fi som vek men ändå lite väl aggro kanske?)

 

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

10 players

Converter

 

Pre-flop: (10 players) Hero is BB with T:diamond: 6:club:

UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Button folds, SB calls, Hero checks.

 

Flop: 8:heart: 3:diamond: 2:spade: (5SB, 5 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, MP2 checks, CO bets, SB folds, Hero raises, 2 folds, CO calls.

 

Turn: J:club: (4.5BB, 2 players)

Hero bets, CO calls.

 

River: K:diamond: (6.5BB, 2 players)

Hero bets

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet hur man får upp sin Won$SD? Jag har knappt 49% efter 8.171 händer och skulle vilja ha upp den en hel del.

 

En konkret grej kan ju vara att undvika spel som detta som jag hittade när jag mina egna HHs från igår. (Hade visserligen en read på fi som vek men ändå lite väl aggro kanske?)

 

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

10 players

Converter

 

Pre-flop: (10 players) Hero is BB with T:diamond: 6:club:

UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Button folds, SB calls, Hero checks.

 

Flop: 8:heart: 3:diamond: 2:spade: (5SB, 5 players)

SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, MP2 checks, CO bets, SB folds, Hero raises, 2 folds, CO calls.

 

Turn: J:club: (4.5BB, 2 players)

Hero bets, CO calls.

 

River: K:diamond: (6.5BB, 2 players)

Hero bets

 

/Bjorn

 

varför spelar du T6 sådär på microlimit när du i princip blir synad ner av A hög hela vägen där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är rätt så stor skillnad mellan nätverken också, att bli nersynad av esshög hela vägen här det händer definitivt inte ofta om ens någonsin på crypto.

 

Hade antagligen alldrig gjort spelet på t.ex. Party där spelarna är helt annorlunda.

 

Plus som sagt, hade read på CO i handen.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...