rincewind Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Detta är en hand jag spelar sjukt dåligt och vekt om man ska vara efterklok. Men hur ska jag igentligen tänka? Har inga reads då jag just satt mig vid bordet (det är kanske där problemet ligger?). ** Game ID 497969572 starting - 2005-09-14 16:05:08 ** Blackheath [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money - naden sitting in seat 1 with $11.10 - Gobbe sitting in seat 2 with $4.70 - RIOJARON sitting in seat 3 with $10.15 - Speer sitting in seat 4 with $12.55 [Dealer] - skipper3 sitting in seat 5 with $10.95 - Mathiassoder sitting in seat 6 with $9.90 skipper3 posted the small blind - $0.05 Mathiassoder posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to Mathiassoder: 10 , King naden raised - $0.20 Gobbe folded RIOJARON called - $0.20 Speer called - $0.20 skipper3 called - $0.20 Mathiassoder called - $0.20 Miniraise. Vad kan det betyda. Har en riktig skräphand men efter som alla synar så synar jag också och försöker träffa hårt. ** Dealing the flop: 2 , 3 , 10 En hyffsad träff. Högsta synliga par med en bra kicker. Tror att jag leder här så jag slänger ut en bet för att se hur jag ligger till (för liten?). skipper3 checked Mathiassoder bet - $0.40 naden raised - $2.40 RIOJARON folded Speer folded skipper3 folded Mathiassoder called - $2.40 Får rejält mothugg av miniraisaren. Jag resonerar att han vill beta ut mig ur potten eftersom beten var så pass stor alternativt skydda sin hand. Jag bestämmer mig för att han vill beta ut mig och synar för att se nästa kort. I efterhand är ju detta ett riktigt ruttet spel, kanske är fold eller re-raise som gäller? ** Dealing the turn: 8 Mathiassoder checked naden went all-in - $8.50 Mathiassoder went all-in - $7.40 Känns ju onekligen som att han inte vill ha en syn här. Jag tror att jag leder och synar. Hur skulle jag ha spelat denna hand? * Lite RP - QoS * Citera
Adapa Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Fold preflop. Möjligen syn om du är bra på att spela postflop,men det är du tydligen inte. Callen på floppen är fiskig som fan, sen vet jag inte vad du pysslar med på turn. Det enda du kan hoppas på är att han panikbettar AK som missat Citera
Djens Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 överpar/set känns väldigt nära till hands. Citera
PalsHaMMaR Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Nej du Mathiassoder, du misstolkar allt som han gör känns det som. Det känns som att du söker efter andledningar att calla i ditt resonemang. Lura inte dig själv på det viset, alla vill innerst inne calla hellre än folda, vi satte ju oss ner för att spela eller hur? Mitt tips är att tills du blir bättre spelar händer som gör beslutem lättare, antingen träffar du liksom eller så missar du. Undvik att hamna alla in med toppair! Citera
parre Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Utan reads kan du gott folda floppen, däremot är det autosyn preflop i mitt tycke. Du kan inte folda KTo vid ett shorthandedbord mot miniraise och ett gäng syner. Däremot ska du inte stoppa in degen med enbart topparet... Preflop har du alla odds i världen för att syna och hoppas träffa tvåpar, stegdrag, stege, triss i tior o.s.v. Även om du är 100% säker på att han har AA ska du syna här preflop. Men du måste kunna lägga handen efter floppen när du inte köper ut. Men när han re-raisar dig rätt rejält för att vara på så här låg nivå på floppen är det läge att folda. Som sagt preflop spelar du helt rätt sedan postflop committar du dig själv med en för dålig hand, med fullt inköp mot någon utan reads som betar vill man inte spela för hela sin stack. Tycker också att ditt flopbet är för svagt, beta runt 80-100 cent istället. Citera
rincewind Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Postad 15 September , 2005 Tack för all skäll, jag förtjänar den Har inte för vana att spela på detta sätt och är för det mesta en vinnande spelare på dessa nivår (dock säger det inte det så mycket). Jag borde inse, som ni säger, att jag är slagen vid reraisen på floppen och lägga mig där. Problemet är ju att jag inte tror att han har en hand. Resultat: ** Dealing the turn: Mathiassoder checked naden went all-in - $8.50 Mathiassoder went all-in - $7.40 naden shows: , ** Dealing the river: naden wins $20.30 from the main pot Citera
PaisanoDay Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 Tycker som Parre att det är autosyn preflop. När du sedan faktiskt träffar något skulle jag betat åtminstone pott. vad säger egentligen din 0,40 bet? Om fi callar eller rentav reraisar kan du börja ana ugglor och check folda på turn alternativt folda efter reraisen på flop. My 0.02 cents Citera
Recommended Posts