Nhily Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Tror ni man förkortar sitt liv genom att spela poker. En pokerspelare liv måste innefattar mkt mkt bad beats. Det kan inte vara bra för hälsan. Jag som är lugn som en "buddha" i normala fall blir vansinnigt när jag spelar poker och får bad beats. Finns inget annat spel som man kan bli så frustrerat och vansinnigt på som poker. Ett djävulsk spel!!!!! Citera
parre Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Oj vilket avancerat sätt att klaga över bad beats på. Få en hjärtinfarkt (stavas med K på slutet) och dö istället. Citera
rickie Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Magsår o annat kanske oxå borde förekomma bland stressade pokerspelare. Citera
Nhily Postad 14 September , 2005 Författare Rapport Postad 14 September , 2005 Jag klagar inte. Bad beats är en del av spelet. Men det påverkar definitivt hälsan negativt. Citera
rickie Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Jag klagar inte. Bad beats är en del av spelet. Men det påverkardefinitivt hälsan negativt. Varierar väl person till person. T.ex så spelar ju en del för en väldigt låg % av sin BR, dom blir kanske inte så känslosamma när dom spelar. Citera
VicDamone Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Oj vilket avancerat sätt att klaga över bad beats på. Få en hjärtinfarkt (stavas med K på slutet) och dö istället. varför stavar du då med ett T på slutet? Citera
Staahla Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Med det resonemanget så skulle jag förkorta mitt liv varje gång jag spelar innebandy, fotboll eller hockeybockey med polarna. Jag gapar och skriker och klubborna viner så fort motståndarlaget lyckas ha flyt och ta ledningen. Citera
Nhily Postad 14 September , 2005 Författare Rapport Postad 14 September , 2005 haha vill att parre ska anmärka det. Men du hann före. edit: haha förstår nu vad du menar. Citera
Nhily Postad 14 September , 2005 Författare Rapport Postad 14 September , 2005 Ja men när du idrottar så är du uppe i varv. Men när man spelar poker så sitter man lugnt och fint tills en oväntat bad beats dyker upp som en hjärtinfarkt. Citera
parre Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Oj vilket avancerat sätt att klaga över bad beats på. Få en hjärtinfarkt (stavas med K på slutet) och dö istället. varför stavar du då med ett T på slutet? För att det är kul. Och för att jag stavar som en kratta. Citera
Krissan Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Doyle Brunson skrev väl i Super System II att han har sett två personer falla döda ner vid pokerbordet? Tror att den ene fick nötterna i någon Lowball-variant och blev så chockad att hjärtat klappade ihop... Citera
Filip Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Jag tror inte jag ligger i farozonen för jag brukar få ett pissande näsblod istället, antar att kroppen reglerar blodtrycket så. Om jag tar ballongen i WCOOP #13 så får vi se om min teori stämmer. Citera
Komodo Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Bra fråga. Många storspelare har ju dött väldigt unga, men jag tror inte pokerspelet i sig, utan en massa vanor som spelet ibland medför som är risker, tex att sitta alldeles för långa perioder, sitta uppe på nätterna, för lite motion och panikätning mellan händerna. Citera
eloge38 Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Såg en dokumentär på discovery för någon vecka sedan där det kom fram att folk som ofta utsätts för stress får mer rynkor och åldras snabbare rent allmänt. Så vill ni undvika rynkor och grått hår så lägg av ned pokern. Edit: Efter att ha kollat på pulsmätarna i programmet Poker så kan man nog konstatera att poker innehåller mycket stress. Citera
TjockisBagarn Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 roligt ämne, aldrig tänkt på det, kom på tanken att göra en sådan undersökning som projektarbete i gymnasiet... undrar om det skulle fungera, vad tror ni? Citera
Nhily Postad 14 September , 2005 Författare Rapport Postad 14 September , 2005 Vore skitkul att läsa i så fall. Gör det och posta projektarbetet här på forumet . Citera
TjockisBagarn Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Vore skitkul att läsa i så fall. Gör det och posta projektarbetet här på forumet . Gör jag ett projektarbete om poker så är det klart att jag postar det här så att alla kan skratta åt det Men jag går nu i 2an och ska börja med arbetet vid jul, och vara klar till slutet av 3an, därför blir det nästan 2 år tills jag postar arbetet men men... alla här har väl diciplin nog att vänta Frågan e bara hur jag ska undersöka det, funderar på att rigga typ 10 "testpersoner" med pulsmätare o kolla hur det ser ut när de spelar, live och online. Vad mer för tester finns det som man kan göra? EDIT: Ja det säger jag då. KÖR INTE BIL NÄR DU ÄR PÅ TILT. Var nära och kroka tre gånger. Shet i företräde på infart till motorvägen tochade annan bill i 100 km/h. Tänker på när QQ blev utdragen av 36o på rivern och ser inte att bilen framför bromsar får tvärnita, lastbilen bakom kommer farligt nära- Ingen olycka hände dock phew. Kanske ska rigga en sajt så mina testspelare tiltar och sen filma allt de gör under ett dygn och se om pokertilts är livsfarliga eller om det bara är ovanstående som är lite.... TILTAD? Tror ni att någon kommer upp i högre maxpuls av poker än av när de anstränger sig max på ett fystest? Citera
Bjorn_ Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Själv vore jag jäkligt nöjd om mitt jobb innehöll lika lite stress som mitt pokerspel. Visst ibland blir man småsur över nån bad-beat eller kanske oftare över något klantmisstag som kostat en nån pott men va faan det är ju bara pengar. Jämfört med den vanliga vardagsstressen över jobb, trasslig kollektivtrafik, alla måsten etc etc så tycker jag snarare pokern är ett sätt att minska stressen och frustrationen i vardagen. /Bjorn Citera
Hjort Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Jämfört med den vanliga vardagsstressen över jobb, trasslig kollektivtrafik, alla måsten etc etc så tycker jag snarare pokern är ett sätt att minska stressen och frustrationen i vardagen. Pröva att spela typ 100 gånger högre än din bankrulle tillåter så ska du se att spänningen går upp en del. Poker är ju helt enkelt inte spännande utan en RoR på 20%+. Citera
chapman Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Det kan knappast vara naturligt att sitta i en stol och få mängder med adrenalin ut i kroppen samtidigt som man(i princip) endast kilckar på musen. Spelar man som Hjort skrev lite över sin BR, kan man få dessa adrenalinrusher ett par ggr i timmen. Det är väll så att en hög grad med adrenaling slår ut/försämrar andra processer i kroppen. Kanske för att kroppen tror att någon fara hotar, inte att man blivit utdragen på rivern av en tomte. Kanske någon av forumets läkarstudenter kan ge klarhet i detta Citera
Recommended Posts