Stoffe Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Hur möter man passiva-tighta bord? Finns det nåt man kan säga generellt? Jag menar att få går med i händerna, få höjningar och få synar höjningar. Citera
nizze Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Man höjer mkt Faktiskt riktigt sant. Dock är passiva spelare som mest passiva efter flop, så om du inte tror dom träffar så är det bara betta ut. Citera
Stoffe Postad 13 September , 2005 Författare Rapport Postad 13 September , 2005 Ska man spela fler händer och bluffa/semibluffa mera? Sno potter osv. Citera
juan1904 Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Jag tycker egentligen helt tvärtom, man ska vänta in en bra hand och träffa floppen, hoppas på att han har träffat någon också så checksynar han ner till rivern och förlorar en stor pott Citera
Hjort Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Färre valuebet, fler bluffar. Många små höjningar och bet samt se till att ha mycket starkare händer än vanligt om potten blir stor. TPTK eller överpar är inte ens att tänka på att spela i en all-in pott vid tighta, passiva bord annat än i exceptionella omständigheter. Citera
Bjorn_ Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Är det FL eller NL vi snackar om? NL överlåter jag till någon annan men det här är mina rekomendationer för ett thight-passive FL bord. Preflop 1) Spela lösare än vanligt först in 2) spela thightare än vanligt om någon öppnat 3) öppna alltid för en höjning Postflop 1) Bluffa och semibluffa mer 2) Var mer beredd att slänga om du får mothugg 3) Värdebetta mindre på rivern /Bjorn Citera
Recommended Posts