KlonkSteve Postad 17 Maj Rapport Postad 17 Maj Hello! Suget för poker har Ă„tervĂ€nt, men denna gĂ„ngen kommer upplĂ€gget vara lite annorlunda. Kommer lira lĂ„gt, PLO20euro-borden pĂ„ iPoker(svs-klienten), har noll ambition för att klĂ€ttra i stakes utan kommer istĂ€llet casha ut all vinst(startar med 20k sek i rulle, vilket förhoppningsvis rĂ€cker) och peta in den pĂ„ ett ISK-konto, och investera det jag vinner. Ăr total fisk nĂ€r det kommer till investeringar, men tĂ€nker detta kan vara ett roligt projekt att hĂ„lla pĂ„ med long term. Har liksom inte i mig att spela seriöst i form av att klĂ€ttra i stakes, utan vill hĂ„lla det pĂ„ en bra hobbynivĂ„. Lever i övrigt ett liv utan sĂ€rskilt mycket kostnader, sĂ„ har heller inget behov av att anvĂ€nda pengarna i min vardag, dĂ€r rĂ€cker min svensson-lön gott och vĂ€l. Men poker Ă€r kul, och kĂ€nner att det kan ge en morot att ha ett tydligt investerings mĂ„l med pengarna man, förhoppningsvis, kommer vinna pĂ„ nivĂ„erna. Skulle tro att jag kommer lyckas lira 25 000 hĂ€nder per mĂ„nad, och kan nog vara kapabel att hĂ„ller en wr pĂ„ ca 10bb/100, vilket on average borde ge 5 500 kr(500 euro) per mĂ„nad. Ăr vĂ€l dumt att ha ett monetĂ€rt mĂ„l nĂ€r det gĂ€ller just poker, sĂ„ Ă€r liksom inget mĂ„l per se, utan mer mellan tummen och pekfingret vilka summor man kan tĂ€nkas prata om, för nivĂ„n jag spelar. GĂ€llande investeringarna sedan Ă€r jag som sagt total fisk, men tĂ€nkte börja med globala indexfonder, och ta det dĂ€rifrĂ„n. Finns dĂ€r nĂ„gon aktierĂ€v i communityn, feel free att posta tips, har vĂ€ldigt dĂ„lig koll pĂ„ detta, Ă€r total nybörjare. đđžđžđž 12 Citera
KlonkSteve Postad 17 Maj Författare Rapport Postad 17 Maj Blev en lite lĂ€ngre debutsession för dbn, 3h och ca 1k hĂ€nder. Kan inte klaga pĂ„ springet direkt  .  Största förlusten, vs turbo-mupp. Borde bettat större flopp, förmodligen, dĂ„ jag vet att han synar vilken skit som helst. Fet river, och man fĂ„r ju skapliga odds för syn đ  iPoker - âŹ0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players Hand converted by Holdem Manager 3 Hero (BTN): âŹ21.25 (106.3 bb) SB: âŹ39.76 (198.8 bb) BB: âŹ39.89 (199.5 bb) UTG: âŹ20.83 (104.1 bb) MP: âŹ49.30 (246.5 bb) CO: âŹ20.00 (100 bb) SB posts âŹ0.10, BB posts âŹ0.20 Pre Flop: (pot: âŹ0.30) Hero has 3 J Q 4 fold, MP calls âŹ0.20, fold, Hero raises to âŹ0.90, 2 folds, MP raises to âŹ1.60, Hero calls âŹ0.70 Flop: (âŹ3.50, 2 players) 9 4 Q MP checks, Hero bets âŹ1.75, MP calls âŹ1.75 Turn: (âŹ7.00, 2 players) 2 MP bets âŹ3.50, Hero raises to âŹ17.50, MP calls âŹ14.00 River: (âŹ42.00, 2 players) K MP bets âŹ0.20, Hero calls âŹ0.20 Results: âŹ42.40 pot (âŹ2.00 rake) Final Board: 9 4 Q 2 K Hero mucks 3 J Q 4: (Two Pair, Queens and Fours) (Pre 48%, Flop 76%, Turn 70%) MP shows T A 7 J: (Flush, Ace High) (Pre 52%, Flop 24%, Turn 30%) MP wins âŹ40.40  Citera
Mi No Postad 18 Maj Rapport Postad 18 Maj Kul med ny dagbok och PLO - hoppas du fortsÀtter dela intressanta hÀnder. Delar ditt resonemang gÀllande betstorlek pÄ flopp. Har aldrig förstÄtt tanken med blindbet pÄ river med nöt men det kanske ska locka till bluff. Lycka till med ditt nystartade projekt.  1 Citera
KlonkSteve Postad 18 Maj Författare Rapport Postad 18 Maj BlÀrk, körde ett par timmar nu tidig kvÀll, resultatmÀssigt vare vÀl b/e-ish men fan assÄ, kÀnde verkligen att jag spelade riktigt dÄligt. Var ett par kamikaze bluffar som jag vet Àr dÄliga, men som jag av nÄgon anledning sköt den tredje kulan pÄ ÀndÄ. Och man vet ju, var rÀtt trött nu efter jobbet, spelade ÀndÄ, men jag mÀrkte genom typ hela sessionen att jag inte tÀnkte lika klart som jag brukar göra. Borde bara klivit direkt nÀr jag kÀnde att jag var ur form. SkÀrpning, mÄste bli bÀttre pÄ att se till att bara spela nÀr jag har a-game i mig. Var ju pÄ inget sÀtt nÄgon katastrof resultatmÀssigt ikvÀll, men Àr ju typiskt sÄnna hÀr sessioner dÀr det kan rinna ivÀg duktigt, och man kan blöda onödigt mÄnga bbs om man fÄr RIKTIGT dÄligt spring + att man spelar dÄligt. Citera
KlonkSteve Postad 18 Maj Författare Rapport Postad 18 Maj 1 minut sedan, sĂ€ger kukbajs : Lycka till, kamrat! đ Tack tack! Du med, mĂ„ du hitta lite spring, och plocka ett gĂ€ng bis frĂ„n regsen! đȘ 1 Citera
robbull Postad 19 Maj Rapport Postad 19 Maj Varför euro-borden? Rullar det inga games i SEK? Lycka till! 1 Citera
KlonkSteve Postad 19 Maj Författare Rapport Postad 19 Maj 3 timmar sedan, sĂ€ger robbull : Varför euro-borden? Rullar det inga games i SEK? Lycka till! Svs Ă€r stendött pĂ„ PLOn. Ăven sĂ„ lĂ„gt som jag spelar. Iaf pĂ„ de tiderna jag spelar, och nĂ€r jag lurkat lobbyn. Citera
Mi No Postad 19 Maj Rapport Postad 19 Maj 23 timmar sedan, sÀger KlonkSteve : BlÀrk, körde ett par timmar nu tidig kvÀll, resultatmÀssigt vare vÀl b/e-ish men fan assÄ, kÀnde verkligen att jag spelade riktigt dÄligt. Var ett par kamikaze bluffar som jag vet Àr dÄliga, men som jag av nÄgon anledning sköt den tredje kulan pÄ ÀndÄ. Och man vet ju, var rÀtt trött nu efter jobbet, spelade ÀndÄ, men jag mÀrkte genom typ hela sessionen att jag inte tÀnkte lika klart som jag brukar göra. Borde bara klivit direkt nÀr jag kÀnde att jag var ur form. SkÀrpning, mÄste bli bÀttre pÄ att se till att bara spela nÀr jag har a-game i mig. Var ju pÄ inget sÀtt nÄgon katastrof resultatmÀssigt ikvÀll, men Àr ju typiskt sÄnna hÀr sessioner dÀr det kan rinna ivÀg duktigt, och man kan blöda onödigt mÄnga bbs om man fÄr RIKTIGT dÄligt spring + att man spelar dÄligt. Det borde finnas en stor fet röd nödknapp som en kunde klicka pÄ och bli utskjuten direkt för att underlÀtta att kliva vid annan kÀnsla Àn a-game. 2 Citera
KlonkSteve Postad 19 Maj Författare Rapport Postad 19 Maj Blev en 800 hĂ€nder idag, sprutback(typ 6-7 bi i hĂ„let), men kan Ă€rligt sĂ€ga att jag spelade mycket bĂ€ttre Ă€n igĂ„r. Var inte alls lika trött/irriterad som igĂ„r. Just den biten kĂ€nner jag att jag nu, vid 40+ Ă„rs Ă„lder kan navigera rĂ€tt bra i. Jag _vet_ verkligen nĂ€r jag spelar bra, nĂ€r jag spelar dĂ„ligt, och har inte det dĂ€r sjĂ€lvbedrĂ€geriet i mig som man som ovĂ„rdad ungtupp hade för ett gĂ€ng Ă„r sedan. Sen var det vĂ€l kanske inte hundra procent a-game idag, men det var inte dĂ„ligt heller. đ 1 Citera
KlonkSteve Postad 20 Maj Författare Rapport Postad 20 Maj Fet river. Kan vĂ€l föra argument att man bara ska spela enkelt och jamma flopp, men valde peal för att fĂ„ till ett EQ skifte mot dragen. Enkel fold river iaf, tĂ€nker att jag slĂ„r absolut noll vs linjen. Hade köpt liten bet turn ocksĂ„.  iPoker - âŹ0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 5 players Hand converted by Holdem Manager 3 BB: âŹ65.37 (326.9 bb) UTG: âŹ22.81 (114 bb) CO: âŹ22.89 (114.5 bb) Hero (BTN): âŹ36.38 (181.9 bb) SB: âŹ14.67 (73.4 bb) SB posts âŹ0.10, BB posts âŹ0.20 Pre Flop: (pot: âŹ0.30) Hero has Q 9 9 Q 2 folds, Hero raises to âŹ0.70, SB calls âŹ0.60, BB raises to âŹ2.80, Hero calls âŹ2.10, SB calls âŹ2.10 Flop: (âŹ8.40, 3 players) K 4 Q SB checks, BB bets âŹ4.20, Hero calls âŹ4.20, SB calls âŹ4.20 Turn: (âŹ21.00, 3 players) 4 SB checks, BB checks, Hero checks River: (âŹ21.00, 3 players) A SB bets âŹ7.67, BB raises to âŹ44.01, Hero folds Results: âŹ36.34 pot (âŹ1.81 rake) Final Board: K 4 Q 4 A BB shows A 3 9 A: (Full House, Aces full of Fours) (Pre 72%, Flop 65%, Turn 78%) SB shows J A K T: (Straight, Ace High) (Pre 28%, Flop 35%, Turn 22%) BB wins âŹ34.53  Citera
KlonkSteve Postad 20 Maj Författare Rapport Postad 20 Maj Denna handen Ă€r vĂ€l typ en punt. 3b pre Ă€r vĂ€l light, men BTN Ă€r NIT-reg som foldar mkt vs 3bets med vĂ€ldigt hög procent med ok sample. Flopp Ă€r ju weird, vet inte alls hur jag ska spela dĂ€r. Turn blir vĂ€ldigt weird, BB Ă€r fisk, sĂ„ tĂ€nker att med spr 1.5, sĂ„ fick jag blunda och potta, hoppas man Ă€r uppe mot sĂ€mre tvĂ„par som grĂ„tsynar eller foldar. I efterhand kĂ€nns dock spr som för hög. Men ja, överlag inte nöjd med mitt spel hĂ€r.  iPoker - âŹ0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players Hand converted by Holdem Manager 3 UTG: âŹ20.30 (101.5 bb) MP: âŹ36.82 (184.1 bb) CO: âŹ27.02 (135.1 bb) BTN: âŹ36.10 (180.5 bb) Hero (SB): âŹ26.60 (133 bb) BB: âŹ35.89 (179.5 bb) Hero posts SB âŹ0.10, BB posts âŹ0.20 Pre Flop: (pot: âŹ0.30) Hero has 5 6 A K 3 folds, BTN raises to âŹ0.70, Hero raises to âŹ2.30, BB calls âŹ2.10, BTN calls âŹ1.60 Flop: (âŹ6.90, 3 players) Q 8 A Hero bets âŹ3.45, BB calls âŹ3.45, fold Turn: (âŹ13.80, 2 players) K Hero bets âŹ13.80, BB raises to âŹ30.14, Hero calls âŹ7.05 River: (âŹ55.50, 2 players) J Results: âŹ55.50 pot (âŹ2.00 rake) Final Board: Q 8 A K J Hero mucks 5 6 A K: (Two Pair, Aces and Kings) (Pre 53%, Flop 47%, Turn 10%) BB shows Q J 3 T: (Straight, Ace High) (Pre 47%, Flop 53%, Turn 90%) BB wins âŹ53.50  Citera
Rhetoric Postad 21 Maj Rapport Postad 21 Maj ^ En nitreg som foldar vÀldigt mycket pf men ÀndÄ vÀljer att r/c den handen? Har svÄrt att tro att han lÀgger mycket vikt i att ha position, och dÀrav spelar fler hÀnder otb. Han synar ju Àven flop med en högst medioker hand. Tveksam read. Citera
KlonkSteve Postad 21 Maj Författare Rapport Postad 21 Maj 20 minuter sedan, sÀger Rhetoric : ^ En nitreg som foldar vÀldigt mycket pf men ÀndÄ vÀljer att r/c den handen? Har svÄrt att tro att han lÀgger mycket vikt i att ha position, och dÀrav spelar fler hÀnder otb. Han synar ju Àven flop med en högst medioker hand. Tveksam read. Men vi vet ju inte BTNs hand? Han jag förlorar mot Àr ju BB. 1 Citera
Mi No Postad 21 Maj Rapport Postad 21 Maj FörstÄr att du inte Àr nöjd. Jag förordar check pÄ flopp. Din read pÄ BTN kÀnns korrekt mtp folden efter flopp. Som spelat ja punt.  1 Citera
Mi No Postad 21 Maj Rapport Postad 21 Maj I QQ-handen skulle det vara intressant att veta resultatet vid raise pottbet efter flopp. Det enkla Ă€r nog inte fel. Resonemanget om EQ blir överkurs iaf för mig đ€Ł Kul att du delar PLO hĂ€nder - hitta ditt a-game och hĂ„ll i det.  1 Citera
Rhetoric Postad 21 Maj Rapport Postad 21 Maj 2 timmar sedan, sÀger KlonkSteve : Men vi vet ju inte BTNs hand? Han jag förlorar mot Àr ju BB. Jag skulle vaknat till innan jag lÀste ditt inlÀgg ser jag. Sorry Citera
KlonkSteve Postad 21 Maj Författare Rapport Postad 21 Maj 1 timme sedan, sĂ€ger Mi No : I QQ-handen skulle det vara intressant att veta resultatet vid raise pottbet efter flopp. Det enkla Ă€r nog inte fel. Resonemanget om EQ blir överkurs iaf för mig đ€Ł Kul att du delar PLO hĂ€nder - hitta ditt a-game och hĂ„ll i det.  Min tanke var att mtp stackdjup, om jag potraisar och fĂ„r in det, sĂ„ Ă€r jag antingen uppe mot KK, eller ett kombodrag dĂ€r vi flippar i EQ. BĂ€ttre dĂ„ att spela syn, ta en turn och spela i pos. Har han ett drag kommer han barella pĂ„ turn stor andel av gĂ„ngerna pĂ„ bricks, och jag kan fĂ„ in degen dĂ„ istĂ€llet, nĂ€r equityn skiftat till min fördel. Men, risk att detta Ă€r att övertĂ€nkta det, eventuellt. Ăr ju lĂ„g nivĂ„ man spelar, sĂ„ kan ju mkt vĂ€l vara sĂ„ att raise flopp Ă€r bĂ€ttre, i all sin enkelhet. 1 Citera
KlonkSteve Postad 21 Maj Författare Rapport Postad 21 Maj (redigerade) 2 minuter sedan, sĂ€ger Rhetoric : Jag skulle vaknat till innan jag lĂ€ste ditt inlĂ€gg ser jag. Sorry No problems, lĂ€ser sj HHs fel titt som tĂ€tt! đ Redigerad 21 Maj av KlonkSteve Citera
KlonkSteve Postad 21 Maj Författare Rapport Postad 21 Maj Vad tycker vi om denna? Ăppningen Ă€r vĂ€l egentligen pĂ„ tok för lös UTG, sure dubbelpar, men ett riktigt crapy sĂ„dant, sĂ„ skulle sĂ€ga fold frĂ„n EP/MP, och sĂ„ öppnar man den frĂ„n CO/BTN. Men, bortsett frĂ„n det, Ă€r vi fine med linjen? Mtp action turn sĂ„ sĂ€tter jag ingen av dem pĂ„ stegen, sĂ„ kĂ€nns som jag borde pusha lite EQ hĂ€r? Runkiga Ă€r ju att rivrar blir svĂ„rnavigerade, finns ju typ noll cleana rivrar. Men, sen samtidigt, Ă€r i pos, och mtp hur lĂ„g SPR blir pĂ„ rivern, har jag svĂ„rt att se nĂ„gon av dem donka för bluff? TĂ€nker ocksĂ„ dĂ„ att jag kommer kunna folda vĂ€ldigt ofta vs donk? Sen, Ă€r ju lite protectad ocksĂ„, kommer ju potta turn med mina biffigare drag ocksĂ„, inte bara med naken 89 eller sets liksom.  iPoker - âŹ0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players Hand converted by Holdem Manager 3 SB: âŹ61.00 (305 bb) BB: âŹ22.18 (110.9 bb) Hero (UTG): âŹ22.86 (114.3 bb) MP: âŹ20.00 (100 bb) CO: âŹ34.12 (170.6 bb) BTN: âŹ25.51 (127.6 bb) SB posts âŹ0.10, BB posts âŹ0.20 Pre Flop: (pot: âŹ0.30) Hero has 2 5 5 2 Hero raises to âŹ0.70, 3 folds, SB calls âŹ0.60, BB calls âŹ0.50 Flop: (âŹ2.10, 3 players) T J 5 SB checks, BB checks, Hero bets âŹ1.57, SB calls âŹ1.57, BB calls âŹ1.57 Turn: (âŹ6.81, 3 players) 7 SB bets âŹ0.80, BB calls âŹ0.80, Hero raises to âŹ10.01, fold, BB calls âŹ9.21 River: (âŹ27.63, 2 players) Q BB bets âŹ9.90, Hero folds Results: âŹ27.63 pot (âŹ1.38 rake) Final Board: T J 5 7 Q BB wins âŹ26.25  Citera
ölkaka Postad 21 Maj Rapport Postad 21 Maj (redigerade) 20 minuter sedan, sĂ€ger KlonkSteve : Vad tycker vi om denna? Ăppningen Ă€r vĂ€l egentligen pĂ„ tok för lös UTG, sure dubbelpar, men ett riktigt crapy sĂ„dant, sĂ„ skulle sĂ€ga fold frĂ„n EP/MP, och sĂ„ öppnar man den frĂ„n CO/BTN. Men, bortsett frĂ„n det, Ă€r vi fine med linjen? Mtp action turn sĂ„ sĂ€tter jag ingen av dem pĂ„ stegen, sĂ„ kĂ€nns som jag borde pusha lite EQ hĂ€r? Runkiga Ă€r ju att rivrar blir svĂ„rnavigerade, finns ju typ noll cleana rivrar. Men, sen samtidigt, Ă€r i pos, och mtp hur lĂ„g SPR blir pĂ„ rivern, har jag svĂ„rt att se nĂ„gon av dem donka för bluff? TĂ€nker ocksĂ„ dĂ„ att jag kommer kunna folda vĂ€ldigt ofta vs donk? Sen, Ă€r ju lite protectad ocksĂ„, kommer ju potta turn med mina biffigare drag ocksĂ„, inte bara med naken 89 eller sets liksom.  iPoker - âŹ0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players Hand converted by Holdem Manager 3 SB: âŹ61.00 (305 bb) BB: âŹ22.18 (110.9 bb) Hero (UTG): âŹ22.86 (114.3 bb) MP: âŹ20.00 (100 bb) CO: âŹ34.12 (170.6 bb) BTN: âŹ25.51 (127.6 bb) SB posts âŹ0.10, BB posts âŹ0.20 Pre Flop: (pot: âŹ0.30) Hero has 2 5 5 2 Hero raises to âŹ0.70, 3 folds, SB calls âŹ0.60, BB calls âŹ0.50 Flop: (âŹ2.10, 3 players) T J 5 SB checks, BB checks, Hero bets âŹ1.57, SB calls âŹ1.57, BB calls âŹ1.57 Turn: (âŹ6.81, 3 players) 7 SB bets âŹ0.80, BB calls âŹ0.80, Hero raises to âŹ10.01, fold, BB calls âŹ9.21 River: (âŹ27.63, 2 players) Q BB bets âŹ9.90, Hero folds Results: âŹ27.63 pot (âŹ1.38 rake) Final Board: T J 5 7 Q BB wins âŹ26.25  SĂ„ lös Ă€r den nog inte Ă€ven för PLO20 Rake. Gillar turn raisen och folden river. Vad gör du om river blankar och du möter check? Antar man vĂ€rdebettar 1/2 typ Redigerad 21 Maj av ölkaka 1 Citera
KlonkSteve Postad 21 Maj Författare Rapport Postad 21 Maj 17 minuter sedan, sÀger ölkaka : SÄ lös Àr den nog inte Àven för PLO20 Rake. Gillar turn raisen och folden river. Vad gör du om river blankar och du möter check? Antar man vÀrdebettar 1/2 typ PÄ brick river med spr 0.35 sÄ jammar jag alla dagar i veckan. DÄ Àr den sÄ lÄg att man kan fÄ grÄtsyn av betydligt sÀmre. 1 Citera
ölkaka Postad 21 Maj Rapport Postad 21 Maj 17 minuter sedan, sÀger KlonkSteve : PÄ brick river med spr 0.35 sÄ jammar jag alla dagar i veckan. DÄ Àr den sÄ lÄg att man kan fÄ grÄtsyn av betydligt sÀmre. sant klart Àr river shove glömde vilken SPR det var  1 Citera
KlonkSteve Postad 21 Maj Författare Rapport Postad 21 Maj Just nu, sĂ€ger ölkaka : sant klart Ă€r river shove glömde vilken SPR det var  TĂ€nker att man kan börja tĂ€nka pĂ„ att sajsa ner vid spr 1 kanske. đ 1 Citera
KlonkSteve Postad 21 Maj Författare Rapport Postad 21 Maj (redigerade) Hm, bara jag som inte kan logga in pĂ„ klienten? FĂ„r bara "oops something went wrong"- ruta. đ€ EDIT: Nvm kom in Redigerad 21 Maj av KlonkSteve Citera
Recommended Posts