KlonkSteve Postad igĂ„r kl 17:22 Rapport Postad igĂ„r kl 17:22 Hello! Suget för poker har Ă„tervĂ€nt, men denna gĂ„ngen kommer upplĂ€gget vara lite annorlunda. Kommer lira lĂ„gt, PLO20euro-borden pĂ„ iPoker(svs-klienten), har noll ambition för att klĂ€ttra i stakes utan kommer istĂ€llet casha ut all vinst(startar med 20k sek i rulle, vilket förhoppningsvis rĂ€cker) och peta in den pĂ„ ett ISK-konto, och investera det jag vinner. Ăr total fisk nĂ€r det kommer till investeringar, men tĂ€nker detta kan vara ett roligt projekt att hĂ„lla pĂ„ med long term. Har liksom inte i mig att spela seriöst i form av att klĂ€ttra i stakes, utan vill hĂ„lla det pĂ„ en bra hobbynivĂ„. Lever i övrigt ett liv utan sĂ€rskilt mycket kostnader, sĂ„ har heller inget behov av att anvĂ€nda pengarna i min vardag, dĂ€r rĂ€cker min svensson-lön gott och vĂ€l. Men poker Ă€r kul, och kĂ€nner att det kan ge en morot att ha ett tydligt investerings mĂ„l med pengarna man, förhoppningsvis, kommer vinna pĂ„ nivĂ„erna. Skulle tro att jag kommer lyckas lira 25 000 hĂ€nder per mĂ„nad, och kan nog vara kapabel att hĂ„ller en wr pĂ„ ca 10bb/100, vilket on average borde ge 5 500 kr(500 euro) per mĂ„nad. Ăr vĂ€l dumt att ha ett monetĂ€rt mĂ„l nĂ€r det gĂ€ller just poker, sĂ„ Ă€r liksom inget mĂ„l per se, utan mer mellan tummen och pekfingret vilka summor man kan tĂ€nkas prata om, för nivĂ„n jag spelar. GĂ€llande investeringarna sedan Ă€r jag som sagt total fisk, men tĂ€nkte börja med globala indexfonder, och ta det dĂ€rifrĂ„n. Finns dĂ€r nĂ„gon aktierĂ€v i communityn, feel free att posta tips, har vĂ€ldigt dĂ„lig koll pĂ„ detta, Ă€r total nybörjare. đđžđžđž 10 Citera
KlonkSteve Postad igĂ„r kl 20:58 Författare Rapport Postad igĂ„r kl 20:58 Blev en lite lĂ€ngre debutsession för dbn, 3h och ca 1k hĂ€nder. Kan inte klaga pĂ„ springet direkt  .  Största förlusten, vs turbo-mupp. Borde bettat större flopp, förmodligen, dĂ„ jag vet att han synar vilken skit som helst. Fet river, och man fĂ„r ju skapliga odds för syn đ  iPoker - âŹ0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players Hand converted by Holdem Manager 3 Hero (BTN): âŹ21.25 (106.3 bb) SB: âŹ39.76 (198.8 bb) BB: âŹ39.89 (199.5 bb) UTG: âŹ20.83 (104.1 bb) MP: âŹ49.30 (246.5 bb) CO: âŹ20.00 (100 bb) SB posts âŹ0.10, BB posts âŹ0.20 Pre Flop: (pot: âŹ0.30) Hero has 3 J Q 4 fold, MP calls âŹ0.20, fold, Hero raises to âŹ0.90, 2 folds, MP raises to âŹ1.60, Hero calls âŹ0.70 Flop: (âŹ3.50, 2 players) 9 4 Q MP checks, Hero bets âŹ1.75, MP calls âŹ1.75 Turn: (âŹ7.00, 2 players) 2 MP bets âŹ3.50, Hero raises to âŹ17.50, MP calls âŹ14.00 River: (âŹ42.00, 2 players) K MP bets âŹ0.20, Hero calls âŹ0.20 Results: âŹ42.40 pot (âŹ2.00 rake) Final Board: 9 4 Q 2 K Hero mucks 3 J Q 4: (Two Pair, Queens and Fours) (Pre 48%, Flop 76%, Turn 70%) MP shows T A 7 J: (Flush, Ace High) (Pre 52%, Flop 24%, Turn 30%) MP wins âŹ40.40  Citera
Mi No Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan Kul med ny dagbok och PLO - hoppas du fortsÀtter dela intressanta hÀnder. Delar ditt resonemang gÀllande betstorlek pÄ flopp. Har aldrig förstÄtt tanken med blindbet pÄ river med nöt men det kanske ska locka till bluff. Lycka till med ditt nystartade projekt.  1 Citera
KlonkSteve Postad 2 timmar sedan Författare Rapport Postad 2 timmar sedan BlÀrk, körde ett par timmar nu tidig kvÀll, resultatmÀssigt vare vÀl b/e-ish men fan assÄ, kÀnde verkligen att jag spelade riktigt dÄligt. Var ett par kamikaze bluffar som jag vet Àr dÄliga, men som jag av nÄgon anledning sköt den tredje kulan pÄ ÀndÄ. Och man vet ju, var rÀtt trött nu efter jobbet, spelade ÀndÄ, men jag mÀrkte genom typ hela sessionen att jag inte tÀnkte lika klart som jag brukar göra. Borde bara klivit direkt nÀr jag kÀnde att jag var ur form. SkÀrpning, mÄste bli bÀttre pÄ att se till att bara spela nÀr jag har a-game i mig. Var ju pÄ inget sÀtt nÄgon katastrof resultatmÀssigt ikvÀll, men Àr ju typiskt sÄnna hÀr sessioner dÀr det kan rinna ivÀg duktigt, och man kan blöda onödigt mÄnga bbs om man fÄr RIKTIGT dÄligt spring + att man spelar dÄligt. Citera
KlonkSteve Postad 1 timme sedan Författare Rapport Postad 1 timme sedan 1 minut sedan, sĂ€ger kukbajs : Lycka till, kamrat! đ Tack tack! Du med, mĂ„ du hitta lite spring, och plocka ett gĂ€ng bis frĂ„n regsen! đȘ 1 Citera
Recommended Posts