GÄ till innehÄll

Recommended Posts

Postad

Hello! 

Suget för poker har ÄtervÀnt, men denna gÄngen kommer upplÀgget vara lite annorlunda. 

Kommer lira lÄgt, PLO20euro-borden pÄ iPoker(svs-klienten), har noll ambition för att klÀttra i stakes utan kommer istÀllet casha ut all vinst(startar med 20k sek i rulle, vilket förhoppningsvis rÀcker) och peta in den pÄ ett ISK-konto, och investera det jag vinner. 

Är total fisk nĂ€r det kommer till investeringar, men tĂ€nker detta kan vara ett roligt projekt att hĂ„lla pĂ„ med long term. 

Har liksom inte i mig att spela seriöst i form av att klÀttra i stakes, utan vill hÄlla det pÄ en bra hobbynivÄ. Lever i övrigt ett liv utan sÀrskilt mycket kostnader, sÄ har heller inget behov av att anvÀnda pengarna i min vardag, dÀr rÀcker min svensson-lön gott och vÀl. 

Men poker Àr kul, och kÀnner att det kan ge en morot att ha ett tydligt investerings mÄl med pengarna man, förhoppningsvis, kommer vinna pÄ nivÄerna. 

Skulle tro att jag kommer lyckas lira 25 000 hÀnder per mÄnad, och kan nog vara kapabel att hÄller en wr pÄ ca 10bb/100, vilket on average borde ge 5 500 kr(500 euro) per mÄnad. 

Är vĂ€l dumt att ha ett monetĂ€rt mĂ„l nĂ€r det gĂ€ller just poker, sĂ„ Ă€r liksom inget mĂ„l per se, utan mer mellan tummen och pekfingret vilka summor man kan tĂ€nkas prata om, för nivĂ„n jag spelar. 

GÀllande investeringarna sedan Àr jag som sagt total fisk, men tÀnkte börja med globala indexfonder, och ta det dÀrifrÄn. 

Finns dĂ€r nĂ„gon aktierĂ€v i communityn, feel free att posta tips, har vĂ€ldigt dĂ„lig koll pĂ„ detta, Ă€r total nybörjare. 😃💾💾💾

• Like 10
Postad

Blev en lite lÀngre debutsession för dbn, 3h och ca 1k hÀnder. Kan inte klaga pÄ springet direkt :) . 

image.png.ec1b62e8ef331e12717c9893ba605452.png

Största förlusten, vs turbo-mupp. Borde bettat större flopp, förmodligen, dĂ„ jag vet att han synar vilken skit som helst. Fet river, och man fĂ„r ju skapliga odds för syn 😅

iPoker - €0.20 PL Hi (6 max) - Omaha Hi - 6 players
Hand converted by Holdem Manager 3

Hero (BTN): €21.25 (106.3 bb)
SB: €39.76 (198.8 bb)
BB: €39.89 (199.5 bb)
UTG: €20.83 (104.1 bb)
MP: €49.30 (246.5 bb)
CO: €20.00 (100 bb)

SB posts €0.10, BB posts €0.20

Pre Flop: (pot: €0.30) Hero has 3heart4.gif Jheart4.gif Qclub4.gif 4club4.gif
fold, MP calls €0.20, fold, Hero raises to €0.90, 2 folds, MP raises to €1.60, Hero calls €0.70

Flop: (€3.50, 2 players) 9heart4.gif 4spade4.gif Qheart4.gif
MP checks, Hero bets €1.75, MP calls €1.75

Turn: (€7.00, 2 players) 2spade4.gif
MP bets €3.50, Hero raises to €17.50, MP calls €14.00

River: (€42.00, 2 players) Kspade4.gif
MP bets €0.20, Hero calls €0.20

Results: €42.40 pot (€2.00 rake)
Final Board: 9heart4.gif 4spade4.gif Qheart4.gif 2spade4.gif Kspade4.gif

Hero mucks 3heart4.gif Jheart4.gif Qclub4.gif 4club4.gif: (Two Pair, Queens and Fours)
(Pre 48%, Flop 76%, Turn 70%)

MP shows Tclub4.gif Aspade4.gif 7spade4.gif Jdiamond4.gif: (Flush, Ace High)
(Pre 52%, Flop 24%, Turn 30%)

MP wins €40.40

Postad

Kul med ny dagbok och PLO - hoppas du fortsÀtter dela intressanta hÀnder. 
Delar ditt resonemang gÀllande betstorlek pÄ flopp. Har aldrig förstÄtt tanken med blindbet pÄ river med nöt men det kanske ska locka till bluff.

Lycka till med ditt nystartade projekt. 

• Thanks 1
Postad

BlÀrk, körde ett par timmar nu tidig kvÀll, resultatmÀssigt vare vÀl b/e-ish men fan assÄ, kÀnde verkligen att jag spelade riktigt dÄligt. 

Var ett par kamikaze bluffar som jag vet Àr dÄliga, men som jag av nÄgon anledning sköt den tredje kulan pÄ ÀndÄ. 

Och man vet ju, var rÀtt trött nu efter jobbet, spelade ÀndÄ, men jag mÀrkte genom typ hela sessionen att jag inte tÀnkte lika klart som jag brukar göra. 

Borde bara klivit direkt nÀr jag kÀnde att jag var ur form. SkÀrpning, mÄste bli bÀttre pÄ att se till att bara spela nÀr jag har a-game i mig. 

Var ju pÄ inget sÀtt nÄgon katastrof resultatmÀssigt ikvÀll, men Àr ju typiskt sÄnna hÀr sessioner dÀr det kan rinna ivÀg duktigt, och man kan blöda onödigt mÄnga bbs om man fÄr RIKTIGT dÄligt spring + att man spelar dÄligt.