Bjorn_ Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Pokerstars $0.50/1 FL7CS, 7 manna (0.05 ante, 0.25 bring in) Bordet är löst och passivt men inga individuella reads. Hero is BI 3rd street (½ SB) Hero: (2 5 ) 2 Brings in low BI+1: ( XX XX ) Q folds BI+2: ( XX XX ) 9 calls BI+3: ( XX XX ) 9 folds BI+4: ( XX XX ) T raises to full BI+5: ( XX XX ) 6 calls Hero calls, BI+2 calls Ja frågan är helt enkelt den i rubriken, är det värt att syna från BI för ett halvt SB när det kommer tillbaka till mig? Antar att jag måste klonka på fjärde för att fortsätta. Vore tvåorna i hålet så finnd det ju saftigare implied odds men nu är jag tveksam. /Bjorn Citera
Callahan Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Din hand lever och du har lite suddiga bakdörrsutvägar som adderar lite till värdet på din hand. Det är väl tvivelaktigt men till 8 mot 1 hade jag nog varit frestad att ta av ett kort på tredje och kanske igen med en halvträff (t ex Kc) på fjärde beroende på vad som händer. Döda ett kort eller byt 5:an mot en 7-offsuit och vi hamnar i mucken sju dagar i veckan. Stoppa ner dörrtvåan i hålet eller gör 5 till A och handen är klart spelbar. Det är lätt att hamna i trubbel med den här handen eftersom tvåpar i femmor och tvåor är en väldigt osnygg hand i 7-stöt. Ofta vill man försöka få ut ett par spelare ur potten med en höjning och vare sig man lyckas eller ej så blir man ofta utdragen om man inte redan är slagen. Med syn på tredje tycker jag alltså att vi får trampa varsamt i fortsättningen. Träffar vi femma på fjärde så är vi i desperat behov av att knocka ut minst två spelare. Det går nog inte på fjärde så kanske ska man vänta till femte. Ofta måste vi lägga tvåparet. Med Ac, Kc, Jc, 6c, 4c, 3c tar vi oftast av ett kort. Med andra halvträffar föreslår jag lägg i lejonparten av fallen. --- Callahan Citera
Recommended Posts