Gå till innehåll

TV: WPT på Kanal 5


stenarn

Recommended Posts

  • Svars 364
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag håller med-tycker att Temp spelade riktigt bra.

Lee hade extremt mycket flyt,men det måste man å andra sidan ha om man skall vinna.

Synd på Skägget.Lysande pokerface,och hade bara KK hållit så hade han haft stor chans att vinna.

Otroligt många sanslösa utdragningar det varit det sista.Erick Brenes och nu Lee.

Trodde bara Brenes var en "vanlig" internet kvalificerad-men uppenbarligen flera i den familjen som kan spela poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nisse: den kommentaren var dagens.. hah, du satt säkert där hemma o klagade högljutt på stringbetarna, hihi ja jösses

 

Nej men jag blev irriterad. Att Lee satt och fipplade med markerna fram och tillbaka var ju på gränsen men när han ställde fram stapel efter stapel blev det ju bara för mycket. Klockren stringbet. Har sett detta innan också på wpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med-tycker att Temp spelade riktigt bra.

Lee hade extremt mycket flyt,men det måste man å andra sidan ha om man skall vinna.

Synd på Skägget.Lysande pokerface,och hade bara KK hållit så hade han haft stor chans att vinna.

Otroligt många sanslösa utdragningar det varit det sista.Erick Brenes och nu Lee.

Trodde bara Brenes var en "vanlig" internet kvalificerad-men uppenbarligen flera i den familjen som kan spela poker.

 

Brenes har spelat WSOP i 20+ år typ.. :)

 

Förövrigt tyckte jag Temp var sådär, när han turnade färg i klöver mot tuan lee var det ju inte uppenbart att han hade färgen.. lutade sig tillbaka, började klia sig på hakan, suckade jättehögt.. satt och smålog i typ 3 minuter innan han bettade, skönt att tuan muckade handen blixtsnabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matusow, dryg jävel. "Jag är bästa spelaren i världen" enl. han själv, haha kul. tyckte han sög rätt hårt, visserligen såg man tilten lysa i ögonen på han hela avsnittet men ändå, fyfan vilken jävla idiot.

 

Möjligtvis kanske inte _den bästa_ i världen men enligt mig utan tvekan top 10. Titta på hans resultat i WSOP main event senaste åren och det faktum att han rankas som den bästa omahaspelaren i världen av många proffs på touren. Om han bara blir bättre på att tygla sig själv kan han nog bli _världens_ bästa, imho. Tycker han är grym, framförallt i episod 3 av WSOP 2005 main event:

 

Matusow: blabla fuck..

Dealer: floormanager, we got one here who said the F-word!!

Tournament director: im sorry mike i have to give you a 10 min penalty

Matusow: fuck that

Tournament director: thats 20 min Mike

Matusow: Fuck again

Tournament director: thats 30 min Mike

Matusow: fuck you too

Tournament director: thats 40 min Mike

 

Fruktansvärt roligt.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matusow: blabla fuck..

Dealer: floormanager, we got one here who said the F-word!!

Tournament director: im sorry mike i have to give you a 10 min penalty

Matusow: fuck that

Tournament director: thats 20 min Mike

Matusow: Fuck again

Tournament director: thats 30 min Mike

Matusow: fuck you too

Tournament director: thats 40 min Mike

 

Fruktansvärt roligt.. :D

 

:lol:

 

Såg ett avsnitt av WSOP när Greg Raymer blev utdragen och den andre snubben knäckte nån lustig kommentar.

Raymer sa att han inte hade några som helst problem med utdragningar och att skämta om det, så länge det inte var Mike "Rub it in" Matusow-style :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nisse: den kommentaren var dagens.. hah, du satt säkert där hemma o klagade högljutt på stringbetarna, hihi ja jösses

 

Nej men jag blev irriterad. Att Lee satt och fipplade med markerna fram och tillbaka var ju på gränsen men när han ställde fram stapel efter stapel blev det ju bara för mycket. Klockren stringbet. Har sett detta innan också på wpt.

 

Är det inte godkännt att göra så om man innan man börjar deklarerar att man ska höja? Eller måste man säga beloppet också isf om man ska få dra fram staplarna en efter en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nisse: den kommentaren var dagens.. hah, du satt säkert där hemma o klagade högljutt på stringbetarna, hihi ja jösses

 

Nej men jag blev irriterad. Att Lee satt och fipplade med markerna fram och tillbaka var ju på gränsen men när han ställde fram stapel efter stapel blev det ju bara för mycket. Klockren stringbet. Har sett detta innan också på wpt.

 

Är ju inte direkt så att WPT inte vet vad en stringbet är, bara att dom valt att låta spelarna göra såhär eftersom det är bra underhållning. Blir ju lite häftigt när någon säger "i raise" och det går ett sus genom publiken, och sen "I'M ALL IN!!!"... oftast så på WPT finalborden :) Eller som Humberto gör, ställer sig upp och viftar med armarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekul att det går på Söndagskvällar, och att det är så långt som 90 min :) Men det vore också kul som på det där andra programmet (tror det var prima millions, nåt sånt) där fick man se spel innan finalbordet, inte bara recap som på wpt. Men det kanske är svårt med så många "kameror" :oops:

 

:club::diamond::heart::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matusow: blabla fuck..

Dealer: floormanager, we got one here who said the F-word!!

Tournament director: im sorry mike i have to give you a 10 min penalty

Matusow: fuck that

Tournament director: thats 20 min Mike

Matusow: Fuck again

Tournament director: thats 30 min Mike

Matusow: fuck you too

Tournament director: thats 40 min Mike

 

Fruktansvärt roligt.. :D

 

En annan favorit var ju Phil Hellmuth's kommentar efter att han kom tillbaka från sin första 10 min-utvisning. "Deal me the fuck in!". :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...