lill-z Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Hur ofta är det wpt finaler egentligen? Tycker man ser det på 5:an titt som tätt. Varje söndag, antingen 23.35 eller 23.55, det varierar lite Okej, men förstår inte riktigt.. borde det inte bara vara typ en WPT final om året eller liknande? Det är ju en stor WPT-final varje år, 25000$ inköp, varje wpt "del-finalvinnare" får en garanterad plats där, resten får köpa in sig... Citera
pcw Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Hur ofta är det wpt finaler egentligen? Tycker man ser det på 5:an titt som tätt. Varje söndag, antingen 23.35 eller 23.55, det varierar lite Okej, men förstår inte riktigt.. borde det inte bara vara typ en WPT final om året eller liknande? Det är ju en stor WPT-final varje år, 25000$ inköp, varje wpt "del-finalvinnare" får en garanterad plats där, resten får köpa in sig... Aha.. jag har fattat det som dom här delfinalerna vi har sett har varit finaler. Amerikaner har ju en tendens att trissa upp saker och ting Så när är WPT finalen i år? Citera
lill-z Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Hur ofta är det wpt finaler egentligen? Tycker man ser det på 5:an titt som tätt. Varje söndag, antingen 23.35 eller 23.55, det varierar lite Okej, men förstår inte riktigt.. borde det inte bara vara typ en WPT final om året eller liknande? Det är ju en stor WPT-final varje år, 25000$ inköp, varje wpt "del-finalvinnare" får en garanterad plats där, resten får köpa in sig... Aha.. jag har fattat det som dom här delfinalerna vi har sett har varit finaler. Amerikaner har ju en tendens att trissa upp saker och ting Så när är WPT finalen i år? Asså delfinaler är det ju egentligen int, det är ju stora turneringar med ca.400 deltagare med 5000-10.000$ inköp, men på sätt o vis är det delfinaler då vinarenfår en plats i den slutgiltiga turneringen.. Finalen är nästa gång, igår var den sista tävlingen innan finalen, mem om den stora finalen sänds på söndag det vet jag inte, kanske nån annan som vet? Citera
Klabbe99 Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Missade programet i går. På kanal 5 hemsida säger den att prg går lördagar och söndagar. Är lördagens prg repris av söndagens prg eller tvärttom? Klabbe Citera
carl_nica Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Missade programet i går. På kanal 5 hemsida säger den att prg går lördagar och söndagar. Är lördagens prg repris av söndagens prg eller tvärttom? Klabbe Söndagens avsnitt går i repris på nästa lördag. Citera
Klabbe99 Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 Missade programet i går. På kanal 5 hemsida säger den att prg går lördagar och söndagar. Är lördagens prg repris av söndagens prg eller tvärttom? Klabbe Söndagens avsnitt går i repris på nästa lördag. Tack!! Citera
baller Postad 23 Januari , 2006 Rapport Postad 23 Januari , 2006 WPT-finalen är ju ingen egentlig "final" utan bara en tävling med högre buyin. Det som visas nu normalt är ju finalbordet på respektive tävling på touren... Citera
Mikey Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Tyckte avsnittet var riktigt kul i varje fall! Älskar att se Phil spela.. Blev lite trött på Mike Sexton dock.. Vet inte varför riktigt, utan tycker bara vissa av hans kommentarer är rätt märkliga ibland. Citera
Timmi Postad 24 Januari , 2006 Rapport Postad 24 Januari , 2006 Tyckte avsnittet var riktigt kul i varje fall! Älskar att se Phil spela.. Blev lite trött på Mike Sexton dock.. Vet inte varför riktigt, utan tycker bara vissa av hans kommentarer är rätt märkliga ibland. Håller faktiskt med dig lite Mike Sexton: Well the turn is a Vince Van Patten: Well that didnt help xxxx Mike sexton: He still needs an ace to win the pot Låter alltid samma, men e helt klart några av de bästa kommentatorerna Citera
Macallan Postad 25 Januari , 2006 Rapport Postad 25 Januari , 2006 Ett mycket bra avsnitt, kanske säsongens bästa? Dock börjar jag bli trött på alla amatörer som tar sig till finalbord - jag vill se pokerkändisarna. Det är ju så mycket roligare att se spelare man har en relation till. Och på sikt undrar jag om inte folket kommer att tröttna på att se spelare de aldrig har sett förr och aldrig kommer att se igen? Vidare har Sexton tiltat mig för länge sen. Allt känns så överdrivet - för mycket "wow!" "amazing!" och så vidare... Ibland känns det som att kommentatorerna hamnar i centrum trots att de borde vara i bakgrunden. På säsong 2-DVDn kommenteras några avsnitt av spelare (Negreanu (sp?) och Lindgren samt Laak och Esfandiari (sp?)). Förvisso har de en tendens att snacka för mycket men de avsnitten blir bättre. Citera
Mikey Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Nej nu tycker jag synd om Phil Killen har fasen ingen flax på de där finalborden alltså. Verkar inte bli ett så jätte bra avsnitt det här. Jag tycker mörkarna är alldeles för höga för att det ska bli nåt riktigt spel. Det har ju i princip varit all-in varenda hand, och inget som helst post-flop spel. Jag tycker inte det är ett bra sätt att krona en mästare på! Det absolut bästa var att höra att Danny Nguyen var den enda titeltagare som åkte ut första dan. Det tyckte jag var lustigt! Ha det Citera
Mikey Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 För övrigt tycker jag inte om hur de får det att framstå som om det var Paul som drog ut John. Däremot gillar jag Hasans stil Han pratar lite som Don Corleone Citera
Kristoffer Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Det svänger sannerligen mycket ... Men visst blir det ofta rent lotteri nu mot slutet, ofta all-in pre-flop. Min favorit är dock engelsmannen, Maxfield. Han är skön. Citera
garpen Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Det svänger sannerligen mycket ... Men visst blir det ofta rent lotteri nu mot slutet, ofta all-in pre-flop. Min favorit är dock engelsmannen, Maxfield. Han är skön. Heja Hassam! Citera
MajkTheBike Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Men vilken "ALL IN" poker. Tror det var 1-2 händer som inte var ALL IN under hela kvällen. Sämsta avsnittet hitills!!!!! (och då har jag givetvis räknat bort när motorcykelknuttarna var där. Det avsnittet är så under minus så det kommer aldrig ens att räknas) Är det bilndstrukturens fel när det blir så här? Booooooooooooooooring! Citera
Mikey Postad 29 Januari , 2006 Rapport Postad 29 Januari , 2006 Men vilken "ALL IN" poker. Tror det var 1-2 händer som inte var ALL IN under hela kvällen. Sämsta avsnittet hitills!!!!! (och då har jag givetvis räknat bort när motorcykelknuttarna var där. Det avsnittet är så under minus så det kommer aldrig ens att räknas) Är det bilndstrukturens fel när det blir så här? Booooooooooooooooring! Jag håller med. Absolut det sämsta avsnittet på länge i varje fall (förutom specialarna med icke-pokerspelare). Ren lotto! Citera
Mikey Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Man lider ju med Tuan... Äsch, inte ett dugg Tuan verkar vara ganska lik Hellmuth i det avseendet att han ser snett på andras flyt men har svårt att se sitt eget. Tuan har haft ruggigt mycket tur under finalbordet. Citera
Sebbemax Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 ja ha då var det klart..hade hoppats på engelsmannen Citera
olalun Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Har för mig att jag läste någonstans att Tuan hade gulat!!! Nån som vet något om det ??? Citera
baller Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 olalun - tror det stämmer, kommer iofs inte ihåg var ja hört/läst det... Citera
swoop78 Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Stod om Tuan i De Knijff:s dagbok i Pokermagazine om jag inte minns fel... Tror detta finalbord var sjukt långt. Troligen därför dom var tvugna att klippa bort så mycket och bara ta med all-ins. Citera
richardd Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Tuan klonkar ju helt klart i rätt potter, han hittade väl någon liknande klonk tidigare den här säsongnen när dom var heads up? Citera
Verbal__Kint Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Stackars Phil, när skall han klonka på ett finalbord? Den bäste spelaren som aldrig vunnit på WPT. Jag sätter 1K på att han missar nästa säsong också, nån som tar det vadet? Citera
jackbalsam Postad 30 Januari , 2006 Rapport Postad 30 Januari , 2006 Stackars Phil, när skall han klonka på ett finalbord? Den bäste spelaren som aldrig vunnit på WPT. Jag sätter 1K på att han missar nästa säsong också, nån som tar det vadet? 1k på en plats på ett finalbord elelr en vinst? Citera
Recommended Posts