Gå till innehåll

Föreslå förbättringar i klienten!


HeyJohan

Recommended Posts

Retar mig på att det står tydligt att all chatt ska vara på engelska och det går inte ens att skriva på svenska, men ukrainska/ryska verkar funka bra då det e många från Kiev som sitter o chattar på sitt språk, iaf på 5 cd borden.

 

retar mig också på detta, jag undrar om det bara är svenska som censureras. Finska och italienska är inte helt ovanligt att stöta på (finska i synnerhet på Sökö-borden). Stör mig väl inte så mycket över att de chattar med varandra på sina modersmål (för ingen är så korkad att de utövar "collusion" i klientchatten - oavsett språk), utan för att svenskan ensamt är censurerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 165
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

neh jag tror väl inte heller att de utövar "collusion" i klientchatten men vid ett tillfälle hade jag grymt flyt på ett bord, o de skrev en massa o skratta, så jag googlade upp vad de skrev o det var inga vänliga ord, om inte könsord e ngt fint på urkainska..

 

men som sagt, om man inte kan skriva på svenska ska man inte få skriva på andra språk heller..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ang. hemsidan snarare än klienten, menmen:

 

Precis när man loggat ut från cashiern, borde man inte kunna komma tillbaka till förstasidan med en enda knapptryckning? (eller en knapptryckning överhuvudtaget). Trodde pratpubblan var till för det, men trycker jag på den så kommer jag ingenstans..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är det bara jag som är gammal och skumögd?!

 

1/ Jag vill ha möjlighet till fullscreenläge på klienten i stil med MIcrogamings klient. Det skulle passa mig utmärkt:)

 

2/ Markering för Notes är en självklarhet

 

3/ TYcker också att det är trevligt med möjligheten till "handbeskrivning" nå'nstans i fönstret...

 

4/ Olika ljudalternativ vore mumma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ang. hemsidan snarare än klienten, menmen:

 

Precis när man loggat ut från cashiern, borde man inte kunna komma tillbaka till förstasidan med en enda knapptryckning? (eller en knapptryckning överhuvudtaget). Trodde pratpubblan var till för det, men trycker jag på den så kommer jag ingenstans..

Håller med.

 

En funktion som försvunnit i Firefox på Mac (förutom att Safari inte funkar alls) är att lobbyn inte kommer fram när man klickar på den i ett rum. Sen den där uppdateringen för några veckor sen är det mycket som inte fallit på plats.

 

Upptäckte en ny funktion under My Account i cashier: Poker Money In Play Balance - som uppdaterar det du har även under spel. Ingen direkt revolution men trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade gärna sett att man får veta hur mycket pengar man har inne på kontot när man anmäler sig till turneringar så man slipper kolla genom att gå in på något bord eller öppna cashiern.

 

Kanske redan finns en sån funktion men i så fall har jag missat den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanligt tyst om vad som händer på förbättringsfronten. Har börjat spela en del på primanätverket och blev positivt överraskad över deras pgmvara. Miniview är klockrent när man kör laptop i vardagsrummet. Pokertracker funkar suveränt mot deras sqldatabas på klienten med alla händer upptankade så gott som i realtid mm. Önskar att B2B tog sina kunders önskemål på allvar och försökte göra ngt åt klienten, den är inte bra. Dock måste jag säga att Heypoker är den i särklass bästa hitills i B2B som jag spelat på.

 

/Onlinechimp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi lyssnar på vad ni skriver i tråden.

Tyvärr är det få av sakerna som vi kan åtgärda själva, men alla önskemål samlas ihop och tas upp med B2B.

Vartefter vi kan ändra saker på egen hand så betas era synpunkter av.

 

Vi tyckte det var en bra idé att ta reda på vad ni vill ha så vi inte ligger på för att få till förändringar som ingen egentligen har efterlyst :)

 

Mvh Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer de ändringar jag skulle vilja se, vissa kan vara upprepningar på andras förslag men då ser ni vad som är mest efterfrågat :)

 

Buggfix! Ibland ser man inte floppen, ibland ser man inte sina kort, ibland ligger folks bet från förra handen kvar på bordet osv, sådant måste fixas.

 

Timestamp i chatten.

 

Buddy list, där man kan samla tomtarna så man ser vilka som är online och vart dom spelar.

 

Jag vill fortfarande se motståndarens stackdjup trots att han nyss agerat (nu står det t.ex "bet €200" så måste man vänta tills det försvunnit så man vet hur man ska agera)

 

Skulle vilja se nån liten notepadikon eller liknande på de spelare jag rankat eller skrivit note på.

 

Lite snyggare hopp när man klickar på skjutreglaget som styr bettingen, kanske att den ökar 50% av pott varje gång man klickar på det eller nåt? Det är jobbigt att dra det rätt..

 

Förbättra lobbyn så att man kan välja att bara visa t.ex short handed 10/20 NL bord med minst 4 spelare och där %seen flop är över 45%

 

Skulle vara sjysst att kunna ställa sig i kö till ett bord trots att det bara är 5spelare (och en reserverad)

 

Sen skulle det inte skada om tomtarna klonkade 2-outare lite mer sällan när jag är allin ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket sånt som andra klagat på redan men här är mina önskemål:

 

Dealerfönstret är för litet (vill ha det på sidan av bordet som på Prima), det går inte att scrolla upp och läsa heller för genast nåt nytt händer åker man längst ner igen.

 

Jag vill ha en mysigare matta än den ljusblå och en annan färg på bordet/korten, det borde finnas olika teman att välja på, gärna mörkblå matta och grönt bord.

 

Man vill se vilka man skrivit kommentarer om.

 

En nedräknare för spelares betänketid.

 

Man skall kunna bocka för Fold genast efter att man checkat, som det är nu måste man vänta tills nån höjer.

 

Klocka i chatten så man ser när folk skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag tror det gör någon skillnad, men, det skadar ju inte. Det är ju kul att klaga. :D

 

Problem 1: Det är jobbigt att leta bord! Varje gång man klickar på ett bord försvinner lobbyn, och varje gång man tar upp den måste man scrolla sig ner dit man var. Lobbyns lista är heller inte tillräckligt uppdaterad, så ett bord kan vara fullt även om det står 7 av 8 spelare i lobbyn. Då kan man heller inte ställa sig i kö för det bordet, trots att det är fullt.

 

Förslag: Separata flikar för olika limits i lobbyn alternativt att fönstret kommer ihåg hur långt man scrollat. Kommer man till ett fullt bord borde man kunna ställa sig i kö direkt vid bordet, inte bara i lobbyn.

 

Problem 2: Hand histories, för jobbigt att hämta. Skall man behöva ha extra program bara för en sån sak?

 

Förslag: Bättre vore att de sparades på hårddisken allt eftersom, så sparar ni på er webbserver också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De har väl ändrat allt de kan ändra? Förändringar i klienten kan som bekant bara B2B göra.

 

Som vad? Att de laggt till nya saker i heyshopen?

 

Problem som att när man scrollat längst ned för o lira FL och trycker på ett bord och sätter sig och så vill man ha ett till bord och går tillbaka till bordslisten men märker att man nu är högst upp och så får man scrolla ned igen. Inget jätteallvarligt problem men störande. Mig veterligen den enda klienten som beter sig så. Kan inte vara allt för svårt att fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja nu har det hänt!! :evil::evil::evil::evil::evil:

Skulle logga in i cashiern skrev mitt lösenord och tryckte enter. Men det hade vist råkat bli min tur på bordet. Så nu vet alla det!

Tur att det var ett lösen jag inte har på så många ställen.

Har tidigare påpekat detta här utan att det hänt något.

Ajö b2b! Fixa eran klient. :evil::evil::evil::evil::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja nu har det hänt!! :evil::evil::evil::evil::evil:

Skulle logga in i cashiern skrev mitt lösenord och tryckte enter. Men det hade vist råkat bli min tur på bordet. Så nu vet alla det!

Tur att det var ett lösen jag inte har på så många ställen.

Har tidigare påpekat detta här utan att det hänt något.

Ajö b2b! Fixa eran klient. :evil::evil::evil::evil::evil:

 

?????

 

:shock::shock::shock:

 

:idea: MEN BYT LÖSENORD DÅ! :idea:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja nu har det hänt!! :evil::evil::evil::evil::evil:

Skulle logga in i cashiern skrev mitt lösenord och tryckte enter. Men det hade vist råkat bli min tur på bordet. Så nu vet alla det!

Tur att det var ett lösen jag inte har på så många ställen.

Har tidigare påpekat detta här utan att det hänt något.

Ajö b2b! Fixa eran klient. :evil::evil::evil::evil::evil:

 

Det är därför man alltid på B2B ska ha lösenord som tex "nh...lol". Eller "***river". Då märker ingen utan tycker bara det ser ut som vanligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De har väl ändrat allt de kan ändra? Förändringar i klienten kan som bekant bara B2B göra.

 

Som vad? Att de laggt till nya saker i heyshopen?

 

Problem som att när man scrollat längst ned för o lira FL och trycker på ett bord och sätter sig och så vill man ha ett till bord och går tillbaka till bordslisten men märker att man nu är högst upp och så får man scrolla ned igen. Inget jätteallvarligt problem men störande. Mig veterligen den enda klienten som beter sig så. Kan inte vara allt för svårt att fixa.

 

Det är ju just såna saker de inte kan ändra. Allt som händer i klienten, dvs på borden och i lobbyn styr B2B. HeyPoker kan ändra saker på sin egen hemsida och de kan (och gör) vidarebefodra de önskemål på förättringar vi skriver i den här tråden till B2B.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan jag bytt lösen.

Men problemet är att det inte ska kunna hända.

Är man regad på 20 olika siter så har man samma lösen på vissa.

Nu var det ett lösen jag bara hade på 3 siter så det gick snabt att byta alla, men den har man inte hur många bra lösen som helst i skallen.

Lite OT: Visst är det svårt att komma ihåg en massa lösenord, men det är inte alls säkert att ha samma lösen på olika sajter. Du kan ju alltid lägga till en bokstav sist på ditt standardlösen, som är olika på varje sajt. t.ex sajtens första bokstav. Och, hrm, ögna skärmen då och då... Har ju hänt att man skrivit lösenord på irc och liknande. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns det inte lite noobie-aktigt att hamnra in sitt lösen bara sådär och sedan skylla på programvaran för att man skrev det i fel fönster? :)

 

"det är inte mitt fel, det är inte mitt fel, det är inte mitt fel"

 

OK alla är inte lika bra som du. Förlåt!

Men jag gillar inte att markören helt plötsligt hamnar i chatrutan på klienten när den nyss var i lösenorsdfältet. Antar att det hänt för fler. Misstag som lätt kan undvikas med lite enkel programering borde man faktiskt kunna fixa då alla som använder siten inte är lika duktig som den som gjort den. Ett stort problem som många programerare och webmasters har är att dom inte kan förstå att inte alla kan allt dom kan... ungefär så iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...