freggan85 Postad 12 September , 2005 Rapport Share Postad 12 September , 2005 I lördags spelade vi en 11-manna turnering med 5000 i startmarker. Vi är på tredje blindsnivån, 75-150, och vi är sex personer vid bordet. Jag har väl en drygt 4000 kvar i marker. Fi 1 har en större stack med nästan 10 000. Fi 2 har ungefär lika mycket marker som jag. Jag sitter i BB och plockar upp 88. Fi 1 limpar in från tredje position och näst efter minihöjer Fi på knappen till 300. Jag synar självklart med mina åttor här och så gör även Fi 1. Pott = 975 FLOP : 3-9-9 Gissar mig till att båda motståndarna sitter på höga kort så jag bettar ut 700 och hoppas få den lilla potten här direkt. Fi 1 höjer dock till 2000 och Fi 2 lägger sig. Jag har 3100 kvar och vet att om jag synar måste jag gå in med resten på Turn vad som än kommer. Därför är det bara All-in eller fold som gäller. Spelat med Fi 1 mycket tidigare och vet att han är ofta lösaggro när han e bigstack annars höjer han nästan aldrig utan en hand. Jag vet att han normalt sett skulle höjt med ett högt par innan floppen, och jag vet att han bara skylle syna med en nia i det här läget, då han vet att jag e aggro och skulle betta iväg på turn igen. Antar därför att han har låga pockets och sätter mig på höga kort, eller försöker stjäla själv med K-Q, K-J eller liknande. Så den enda hadn jag egentligen är rädd för är 3-3 men tror även där att han bara skulle syna med den. Hur skulle ni gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 12 September , 2005 Rapport Share Postad 12 September , 2005 Om din read på Fi stämmer är det ju en soklar all-in. Har han inte en nia eller högt PP så leder du ju mot hans HD, rätt stort skulle jag tippa på. All-in. Sedan kan vi ju diskutera huruvida din read är rätt eller inte, men det är en annan fråga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 12 September , 2005 Rapport Share Postad 12 September , 2005 Jag vet att han normalt sett skulle höjt med ett högt par innan floppen, och jag vet att han bara skylle syna med en nia i det här läget, då han vet att jag e aggro och skulle betta iväg på turn igen. Antar därför att han har låga pockets och sätter mig på höga kort, eller försöker stjäla själv med K-Q, K-J eller liknande. Så den enda hadn jag egentligen är rädd för är 3-3 men tror även där att han bara skulle syna med den. Du svarar på din egen fråga. Du leder mot alla hans möjliga händer. Solklar all in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 12 September , 2005 Rapport Share Postad 12 September , 2005 Jag gissar på att du gick allin, fick syn av AK som klonkar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freggan85 Postad 12 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2005 Du svarar på din egen fråga. Du leder mot alla hans möjliga händer. Solklar all in. Ah jag märkar att jag inte skrev den riktigt som jag tänkte. Som jag i o f skrev så var ja mest rädd för 3-3 men han kunde likagärna gjort samma sak med höga kort eller 2-2 till 7-7 och gick all-in. han synar och visar självklart upp 3-3an. Jag var väl medveten om att han kunde ha den men resonerade att han kunde ha minst 5 andra händer som jag slog och ställde därför in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 12 September , 2005 Rapport Share Postad 12 September , 2005 Om du sätter honom på 22-77, KJ+ så är det ju en solklar all-in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freggan85 Postad 12 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2005 Om du sätter honom på 22-77, KJ+ så är det ju en solklar all-in. Jo det var ju de jag gjorde och det kändes som jag gjorde rätt även fast jag hade fel just den gär gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 12 September , 2005 Rapport Share Postad 12 September , 2005 Mmm. En fråga ang. din read bara: Är du säker på att han inte kan ha TT/JJ i detta läge? Rimligare är väl att han har 22-JJ (exkl. 99). Inte för att det förändrar något, soklar all-in ändå. Du leder mot 22, 44, 55, 66, 77, förlorar mot 33, TT, JJ - alltså många fler händer än vad du förlorar mot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freggan85 Postad 12 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2005 Nej den här killen spelar många händer starthänder överskattat och mixar sällan upp (läs aldrig) sitt spel så han skulle absolut om han var först in i en pott som nu höja med en sån hand preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jeneqvist Postad 12 September , 2005 Rapport Share Postad 12 September , 2005 Ett tips till nästa gång kan vara att plocka in en annan parameter när du försöker sätta han på en hand, dvs hitta en tell. Nu hade du en hyffsade read på killen vilken start hand han kunde tänkas ha, men som i det här fallet räkte det inte riktigt, då måste man nästan ha en tell för att ta det rätta beslutet. Om man vet ungefär vad man skall leta efter så kan det hjälpa väldigt mycket när du bestämmer dig för att, som i det här fallet, gå allin eller folda. Ladda hem mike caros video of tells, där får du mycket tips över saker som du kan leta efter hos din mot spelare. Har förbättrat mitt live spel rätt mycket sen jag tittade på den första gången. mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts