parre Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Relevana stackar: Jag: Runt en lax. Fi: Täcker mig. Fi har inte spelat mycket sökö8, men verkar övrigt vara en kompetent pokerspelare. Tidigare händer har han spelat aggro, när han väl spelat. Verkar förstå vissa viktiga grundkoncept i sökö (som att alltid beta pott när man har bäst låghand på t.ex. fjärdegatan/femtegatan, dvs frirullebluffen). Är lite osäker på var jag har honom. På fjärdegatan ser våra bräden ut som följer: Jag: (5c)4c Kc 3x Fi: (x)Ah 6x 5h Jag vet inte om jag gjorde rätt som synade runt 50 på tredje med fyrfärgdrag+rr-lågen men iaf. Nu betar fi pott, 200. Jag har runt 800 bakom. Det är möjligt att Fi har en färdig låg, det är ganska troligt också. Det är även möjligt att han har flushdrag/stegdrag/båda. Jag vet inte hur jag ska göra nu, men jag synade och tänkte som följer: Hans troligaste hand är någon form av låg, alternativt ett högt hjärter i hålet (han bringinade blint på 10, betade pott (typ 50) på tredje). Om Fi blankar på river: Jag borde scoopa på Ac, tvåor och sexor. Alla klöver bör ge mig minst delning.Eventuellt scoopar jag på alla A. Om Fi inte blankar på river är jag osäker på hur mina outs ser ut. Men jag får omvärdera i sånt fall. I de flesta fall får jag minst halva potten på högen om jag själv förbättrar. Nu tänker jag kanske helt fel i denna hand, men det kändes som om jag hade odds att syna fjärdegatan, särskilt då jag tror att Fi mycket väl kan betala av om jag träffar ett scoopkort. (så här gick det): Fi träffar fint: Jag: (5c)4c Kc 3x Kx Fi: (x)Ah 6x 5h 7x Fi träffar typ det värsta kortet i leken, jag träffar också det värsta kortet i leken... Fi ställer in mig för runt 600 tot. Jag steker lite och foldar. Jag måste alltså ta en syn för halva potten där jag blir scoopad om han har ett A, en fyra eller en åtta i hålet - alla kort troliga. Jag delar om han har en tvåa eller trea eller högt kort. Solklar fold, eller hur? Citera
parre Postad 12 September , 2005 Författare Rapport Postad 12 September , 2005 Efter att ha läst mina senaste HH's och tänkt lite har jag identifierat en uppenabr läcka i mitt spel: dra till för tveksamma händer mot pottbet på tredjegatan som sätter mig i svåra situationer på fjärdegatan när pottbetsen blir kännbara... Ser inget fel i att fiska lite på andragatan, men man måste kunna släppa lättare mot farliga bord på tredje, även om man blir bortbluffad en del av tiden. Citera
Micke_E Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Lite klurigt är det, men det är nog tveksamt om synen på fjärdegatan är så bra. Han ser ju antagligen när du köper ut honom, iaf på färgen och lågen, och då blir det klurigt att få betalt om du har scoopläget. Då är bara frågan vad man har för EV på bara synen, det kan kanske räcka. Jag kan kanske räkna på det imorgon, nu orkar jag iaf inte. Jag hade iofs spelat som dig hela handen tror jag, men det är nog tveksamt spel. Man är för sugen på att dra med händer som har kombinationsdrag. Citera
Recommended Posts