Gå till innehåll

NLT - QQ passivt

Stoneburg

Recommended Posts

Lucky är rätt ny vid bordet så jag har ingen read.

Rolandomagic : Folds

prepreg : Calls for 0.50

Zziden : Folds

Lucky_Luciano : Calls for 0.50 (~$40)

Desmore : Folds

ALU : Folds

AOPAFAA : Folds

Stoneburg : Raises for 3.00 Q:spade: Q:heart:

Johannn : Folds

HammerTrain : Folds

prepreg : Folds

Lucky_Luciano : Calls for 2.50

Flop 2:heart: 3:heart: 8:heart: Pot size: $7.25

------------------

Lucky_Luciano : Bets 7.00

Stoneburg : Calls for 7.00

Turn A:heart: Pot size: $21.25

------------------

Lucky_Luciano : Bets 10.00

Stoneburg : Calls for 10.00

River 8:diamond: Pot size: $41.25

------------------

Lucky_Luciano : Checks

Stoneburg : Bets 10.00 (han har $21 kvar)

Några tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lurig hand faktiskt. Antar att du inte vet om han vet att du skulle värdebetta en färg där? Isåfall skulle han ju kunna checka kåken till dig. Dock är det ju faktiskt inte så vanligt att bli checkraisad på rivern på den här nivån, är min erfarenhet.

Tror han har en låg färg (redan på floppen) eller kungen. Tycker dock du gör rätt som värdebettar.

Länk till kommentar

Floppat två par med 23s (tomte som inte ville släppa en monsterhand :lol: )

Sätter dig på AK (ingen hjärter)

A på turn, han tror hans 2-par fortfarande håller. På rivern tror han att du träffat ett högre 2-par.

........eller en lågfärg.

Har också svårt att tror han ska checkraise här, han verkar svag...

Länk till kommentar

Varför betar du så lite? Jag gillar inte riktigt att du ger dig utrymme att folda när potten är så pass stor. Jag är inte heller riktigt klar över vilka händer han ska syna 10 med men folda 20.

Att han är svag är ju rimligen ingen motivation att beta.

Länk till kommentar

Varför betar du så lite? Jag gillar inte riktigt att du ger dig utrymme att folda när potten är så pass stor. Jag är inte heller riktigt klar över vilka händer han ska syna 10 med men folda 20.

Att han är svag är ju rimligen ingen motivation att beta.

Jag hoppas på en syn av t.ex. T eller J-hög färg eller en ren tiltsyn/bluff, eftersom jag på river är väldigt säker på att han bluffar funderar jag på om jag skulle betat ännu mindre, t.ex $5. Anledningen att jag betar är helt enkelt att jag är så säker på att jag har bäst hand att även om jag bara blir synad 1/10 gånger upplever jag det som +EV att beta, dessutom ger jag helst inte free showdown i onödan.

Tror att många är beredda att syna mindre än halva stacken med en massa händer som det inte vill syna bort hela stacken med, en del av ren nyfikenhet/tilt. "Ah fan, en tia till..." är lättare än "Ska jag syna bort allt med ingenting...".

Länk till kommentar

Själv tror jag att han synar bort resten av stacken med alla hjärter han kan tänka sig syna bort 10 med... Nu bettar du istället hälften och då kommer han slå om med alla hjärter som slår dig och syna med alla hjärter som du slår.

Han hade aldrig checkat kåken eller K hög flush så det enda jag bekymrar mig om är hur mycket han är beredd att syna. Jag *tror* att han kanske är beredd att syna 10 men inte 21 om han har ett lågt hjärter men jag kan ha fel, han är nog definitivt mer sugen på att syna 10 än 21 om han har ett A.

Länk till kommentar