parre Postad 11 September , 2005 Rapport Postad 11 September , 2005 5/10 Tx NL på Sviten. För en gångs jävla skull shorthanded - 5 eller 6 pers med. Tror jag hunnit ett med att spela ett par händer. Inget spektakulärt hittills. Jag har ca 1000 i stacken, Fi täcker mig. Jag tycker själv att jag spelar denna handen bra och att mitt spel är rätt standard, men jag hade en riktigt dålig dag igår trots att det kändes som om mitt spel stämde så jag vill gärna ha lite feedback. Jag får 75o på BB. En lösaggro spelare öppnar UTG+1/CO-1 (hur man nu vill se på saken) för 30. Jag synar. Flop: 532. Pott: 65 Jag checkar - Fi betar 60. Jag synar. Detta bet kan vara överpar, men även AK/AQ/KQ/AJ etc. Därför synar jag. Har även backdoorstegen, men jag synar på en kombination av "det kan komma" + "jag kan ha bäst hand". Turn: 532 7 Pott: 185 Här klonkar jag tvåparet. Jag beslutar mig för att check-raisa, Fi är aggro så det är möjligt att han betar igen. Jag checkar. Fi betar 125. Jag check-raisar till 400 tot. Fi synar. I detta läge sätter jag Fi på ett överpar (mest troligt), jag tror inte han skulle syna ner mig när jag c/r turn med överkort. River: 5327 Q Pott: ca 1000 Jag checkar. Fi betar 300. Jag synar. Standard? Bör tilläggas att damen gav mig kraftigt negativa vibbar. Det var något i kombination av Fi's reaktion när damen kom som gjorde att jag bara checksynade på rivern - bör jag värdebeta här? Citera
Djens Postad 11 September , 2005 Rapport Postad 11 September , 2005 öhh....Ja, förutom att jag algt mig preflop hade jag nog spelat den likadant, speciellt med din image! Citera
Recommended Posts