Gå till innehåll

FL7CS - (9T)T blir svagt tvåpar


Bjorn_

Recommended Posts

7 Card Stud High ($0.50/$1.00), Ante $0.05, Bring-In $0.25 (hand converter)

 

Kanske ingen superintressant hand även om jag tyckte den var svårspelad. Ville mest testa handconvertern, stort tack för tipset till x31xx.

 

3rd Street - (0.80 SB)

 

Seat 7: xx xx 2:diamond: ___brings-in

Hero: T:club: 9:heart: T:heart: ___calls

Seat 1: xx xx 3:spade: ___folds

Seat 2: xx xx K:diamond: ___calls

Seat 3: xx xx J:heart: ___folds

Seat 4: xx xx 2:heart: ___calls

Seat 5: xx xx 3:club: ___folds

Seat 6: xx xx 7:club: ___folds

 

Denna hand ligger väl egentligen på gränsen för vad som är spelbart här på ett löst och passivt bord. Mot mera kompetent motstånd ska man väl slänga?

 

 

4th Street - (2.80 SB)

 

Seat 4: xx xx 2:heart: A:spade: ___checks___calls

Seat 7: xx xx 2:diamond: K:heart: ___checks___folds

Hero: T:club: 9:heart: T:heart: J:spade: ___bets

Seat 2: xx xx K:diamond: 5:heart: ___folds

 

När det blir check fram till mig och jag får en tresteg vid sidan av mitt par så väljer jag att betta för att förhoppningsvis kunna få ett gratiskort på femte samt tunna ut fältet. Är detta ett vettigt spel här?

 

 

5th Street - (2.40 BB)

 

Seat 4: xx xx 2:heart: A:spade: 9:diamond: ___checks

Hero: T:club: 9:heart: T:heart: J:spade: 2:club: ___checks

 

När jag nu får ett ganska dåligt kort så väljer jag att ta frikortet.

 

6th Street - (2.40 BB)

 

Hero: T:club: 9:heart: T:heart: J:spade: 2:club: 2:spade: ___bets

Seat 4: xx xx 2:heart: A:spade: 9:diamond: K:club: ___calls

 

Parar upp till tvåpar och givet att fi inte visat minsta tecken på aggression handen igenom så måste jag ju ändå tro att jag leder. Bettar därför dels i hopp om att ta potten direkt eller åtminstonde tvinga honom att betala för att dra.

 

River - (4.40 BB)

 

Hero: T:club: 9:heart: T:heart: J:spade: 2:club: 2:spade: 7:heart: ___checks

Seat 4: xx xx 2:heart: A:spade: 9:diamond: K:club: xx___checks

 

Total pot: 4.40 BB

 

Även om jag troligtvis har bästa handen så synar han knappast ned med ett par så jag försöker checka ned handen och hoppas att han ska bluffa. (Rent generellt har jag fått känslan att man ganska sällan ska värdebetta tvåpar på rivern och speciellt inte svaga sådana.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3:e: OK. Syn här mot vilket motstånd som helst ska inte kunna vara ett stort fel.

 

4:e: Given bet. Dom andra ser bleka ut. Du har en fin hand (förmodligen bäst redan). Du kommer ofta inte att vilja ge gratiskort på 5:e heller.

 

5:e: Du träffade visserligen en tegelsten, men det gjorde han också. Här finns det mycket strunt han kan ha tagit av ett löv på 4:e med. Par i A är fullt möjligt, men i medelfallet tror jag du leder, och du kan ta frikortet på 6:e kanske. Check-raise här och du får kanske göra en starkt läggning.

 

6:e: OK. Nu får han nästan ha par i A eller kanske par i hålet. Snubben är ju helt tom på brädan så när som på ett levande ägg.

 

7:e: Du ledde uppenbarligen på 6:e och leder så klart för det mest även här. Du har så klart rätt i att bet är fel om han lägger par, men jag tror inte han lägger par i A. Om han har bättre tvåpar förlorare du inget på att beta eftersom han betar om inte du gör det. En tänkbar nackdel med bet är att du inte kan locka fram en bluff, men det kommer ingen bluff. Han kan ju knappt ha ett missat drag och annars kan han slå ditt bord, så han checkar troligtvis bakom med par. En värre tanke är att han höjer. Då blir det lite klurigt, men utan bra read får du nog kolla vad han har.

 

Hurra för 7-card stud.

 

--- Callahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...