MachoMan Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Lirade lite på pacific idag, gick inte så bra. JAG: 110$ BADGUY: 90$ 0.5/1$ no-limit 7 spelare vid bordet. Jag sitter på knappen. 4 synar innan mig, det gör jag också med K7clubs. Flop: KsKd7d. alla checkar fram till mig som betar pot. alla lägger sig förutom BADGUY som höjer mig samma belopp. jag spelar svag och bara synar. Turn: Qh BADGUY betar pott och jag flyttar all-in. Han synar. River blank. Han vinner potten med kåk KKKQQ. Jag hade lite otur men undrar hur man ska spela den för att få ut det bästa? Glöm inte möjligt flushdrag osv osv. Citera
fore_man Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Du satt ju med kåk så flushdraget kan du ju bortse ifrån. Tyckte du spelade helt rätt. Citera
Djens Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Du seplade rätt, men du förtjänar det om du spelar K7s. Citera
Sansrom Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Du seplade rätt, men du förtjänar det om du spelar K7s. Är det verkligen så löst att spela K7s från knappen med 4 limpare på ett 7-mannabord? Tycker det kan vara ok, lite beroende på hur SB och BB brukar spela. Ang. handen är det inte mycket att göra, du fick in degen med nästnöten. Citera
joggystyle Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Skulle höjt tillbaka igen på floppen, han har ju en Kung om han inte bluffar så han kommer syna och du får in mer deg i potten! Citera
Djens Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 behöver man fråga såhär efteråt så ska man absolut ninte spela K7s. Citera
Sansrom Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 behöver man fråga såhär efteråt så ska man absolut ninte spela K7s. Nähä, åkejrå. Trevligt och konstruktivt mottagande för övrigt. Jag tar mig friheten att passa på att hälsa MachoMan välkommen till forumet. Sluta inte posta bara för att vissa ska dryga sig. Citera
MaLiik Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Hur troligt är det att han har AK, Kx AA, QQ eller JJ om han spelar som han gör? Har han gått vidare med Kx under K7 så är han en väldigt dålig spelare. I efterhand kan man säga att du borde höjt men du kunde lika väl ha slowplayat handen, ser inget rätt eller fel egentligen du har lite över 80/20 på killen om det nu intresserar? Citera
parre Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Re-raise flop. Alla kort över 7 är scarecards (alltså typ halva leken) och om han har en kung kommer han ändå inte folda. Citera
parre Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Limpa flop är väl okej om man spelar bra postflop vid ett 7-mannabord där ingen visat styrka. Även om jag föredrar raise ifall man nu ska spela handen. Citera
Sansrom Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Du bör folda preflop. Varför då? Pottoddsen är ju enorma och K7s är en skaplig draghand. Citera
Castro Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Limpa flop är väl okej om man spelar bra postflop vid ett 7-mannabord där ingen visat styrka. Även om jag föredrar raise ifall man nu ska spela handen. Ja fast i det här läget är ju inte scarecards lika skrämmande direkt. Pengarna skall in nästan oavsett vilka kort som kommer (bortsett från typ, turn Ace, river Ace) så möter man en tänkande spelare kan det mycket väl vara läge för att spela lite svag och lura fi till att tro man sitter med bara 2 paret i sjuor eller något dylikt. Sitter han då med ett pocket över sjuorna kan det blir mycket lukrativt och har han bara tvåparet där så lägger han sig garanterat för en reraise på floppen så då får man ju inte in några pengar alls. Citera
Castro Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Du bör folda preflop. Varför då? Pottoddsen är ju enorma och K7s är en skaplig draghand. Instämmer. K7s duger lugnt där. Citera
jacobmal Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 han har enorma implicita odds mot sig om han träffar färgen dock Citera
Skumdum Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 det handlar väl mer om att han kommer vara totaldominerad med K7 ungefär 19/20 mot 4 spelare eftersom folk älskar att limpa med händer som KT, KJ och KQ. Men visst, vill du hoppas på ett floppat tvåpar så... Citera
Sansrom Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Tvåpar kan man väl träffa med vilken hand som helst. Det är väl snarast färgdraget som gör handen spelbar. Visserligen nästnöten, vilket kan leda till problem, så det gäller att passa sig. Enbart träffat toppar är ju i stort sett noll värt. Förmodligen en ganska marginell syn, men jag tror att det är +EV, speciellt på denna nivå, där de kan tänkas betala av när du klonkar färgen. Jag hade nog till och med synat med Q7s i hans position, men då börjar vi säkert närma oss någon slags gräns. Citera
Hjort Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Skulle höjt tillbaka igen på floppen, han har ju en Kung om han inte bluffar så han kommer syna och du får in mer deg i potten! Fast om han inte har en kung så missar man att få in en massa deg, och med tanke på att det bara finns en kung kvar i leken så känns det inte helt otroligt. Möjligt att det kan vara en poäng att spela floppnöten så starkt för att balansera sina bluffar. Citera
Baloos Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 ...eller så ger man fanken i att bluffa starkt och håller sig till synbluffar! Jag tycker inte det finns så mycket att säga, du var dominerad preflopp, hade tur på floppen och sen hade han tur och drog ut dig. Om du får in mer deg genom att slöspela i sånna här lägen så gör det Citera
Stoneburg Postad 7 September , 2005 Rapport Postad 7 September , 2005 Tryck in på floppen. Hans check/raise tyder ju på att han har en K, eller ännu bättre 77, oavsett vilket har du nötterna just nu men alla kort utom 2-6 kommer att vara jobbiga på turn/river. K7s är väl ingen höjdare direkt men kan nog spelas från knappen om ingen raisat och det är mycket folk med. Citera
Recommended Posts