Djens Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 jag anser Greengreedo vara en kompetent TAG spelare. ***** Hand History for Game 2660651447 ***** $400 NL Texas Hold'em - Monday, September 05, 19:43:08 EDT 2005 Table Table 54926 (6 max) (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 4: I_am_butiful ( $1180.96 ) Seat 1: drdizl ( $102.77 ) Seat 2: bmoneyplaya ( $455.10 ) Seat 3: greengreedo ( $394 ) Seat 5: nicholene ( $183 ) greengreedo posts small blind [$2]. I_am_butiful posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to I_am_butiful [ 8c Jc ] nicholene calls [$4]. bmoneyplaya folds. greengreedo calls [$2]. I_am_butiful checks. ** Dealing Flop ** [ 9h, Ts, 7d ] greengreedo bets [$10]. I_am_butiful raises [$24]. nicholene folds. greengreedo calls [$14]. ** Dealing Turn ** [ Kd ] greengreedo checks. I_am_butiful bets [$40]. greengreedo raises [$120]. I_am_butiful calls [$80]. ** Dealing River ** [ Ks ] greengreedo is all-In [$246] Tanke på turn: QJ/KKK/TTT Tänkte kolla in rivern innan jag gör det avgörande. OCh han går allin, verkar alltså inte frukta kåk/fyrtal. jag tror jag hade honom på turn och blev rivrad, vad tror ni? Citera
psatiw Postad 6 September , 2005 Rapport Postad 6 September , 2005 Ja, nog är du slagen iaf, tror jag. QJ eller kanske 77 känns ju som troligaste händerna. Citera
der_ko Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Tryckte du inte in på turn för eller iaf höj tillbaka? Han var ju uppenbarligen sugen att lägga pengar i potten. Citera
psatiw Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Tryckte du inte in på turn för eller iaf höj tillbaka? Han var ju uppenbarligen sugen att lägga pengar i potten. Tycker faktiskt också att du kan ställa på turn efter hans raise. Han verkar ju villig att betala, så. Och om han sitter på settet så finns det ju en hel del jobbiga kort på river. Har han QJ är det nog bara att betala av. Citera
Callahan Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Här kommer en förenklad bild för att belysa en princip angående att "vänta och se": Antag att motståndaren har set. Då finns det 10 kort till kåk som gör att du kan spara $246. Men det finns 14 kort (6, 8, J, Q) som dödar din action på river och då är det han som sparar $246. Så om du är säker på att han har set så är det bättre att sätta in pengarna på turn. --- Callahan Citera
Djens Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 Jag är rätt säker på att han betalar av ganska bra även om brädan itne parar sig på river. Kanske inte allt, men minst 150 till i en 350 pott. Dessutom är killen snortight. och jag sa ju att jag itne var säker på att han hade set men att det var troligt eftersom han inte verkade frukta kåken/fyrtalet på rivern. Citera
helena_ Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 K10, eller QJ, Och ja Djens jag är bäst i världen och du får sponsra mig med dina pengar om du vill ?: ) Citera
Djens Postad 8 September , 2005 Författare Rapport Postad 8 September , 2005 Helena: Jag stejkar faktiskt en kompis, vill du bevisa att du är en vinnande spelare o bli stejkad med en fördelaktig deal? Iofs har ajg för mig du skrivit att du spelat 10/20 så du behöver det garanterat inte... Men jaja, lite fjäsk skadar ju aldrig KT tänkte jag faktiskt inte på, nu när du säger det känns det som en valid hand... Stahl: Vet du det eller är det vad du tror? Mot den här killen tvivlar jag starkt på det. Jag tror inte han läste mig så bra att han tror jag floppade stegen där. Eller så läste han in mig på stegen och tänkte ajg skulle folda där... Citera
Stahl Postad 8 September , 2005 Rapport Postad 8 September , 2005 Stahl: Vet du det eller är det vad du tror? Mot den här killen tvivlar jag starkt på det. Jag tror inte han läste mig så bra att han tror jag floppade stegen där. Eller så läste han in mig på stegen och tänkte ajg skulle folda där... Jag skulle kunna tänka mig att han dragit in det låga två paret på floppen. Med tanke på att du raisar på floppen, så tror han kanske att du har AT. Ditt bet på turn drar han upp för han vill se om du har två par, då KT. Det har du inte, för du callar bara. I det här läget vill han du ska tro att han träffat en kung också. Sen faller andre kungen. Ett bra spel i det här läget om du bara sitter på AT, är ju att gå allin. Vad annars kan han göra? Han läser inte styrka från dig på turn, och tror nog att han kan representera trissen eller kåken genom att blocka dig med sin all-in, särskilt med tanke på spelet på turnen. Så.. T9 eller T7 tror jag. (det är absolut inte det mest sannolika han har, och det tror jag inte heller... men mitt resonemang är inte helt galet, eller hur? ) Citera
Recommended Posts