Gå till innehåll

NLT - Hur hade du spelat kåken?

Recommended Posts

Postad

Ett normalt partybord, mkt limp, dåliga spelare.

Button har stor stack och verkar relativt tight, inte lagt märke till honom så mkt.

Hur hade du spelat denna handen?

$0.50 BB (9 handed)

Hero ($34.75)

BB ($14.40)

UTG ($24.25)

UTG+1 ($69.30)

MP1 ($32.85)

MP2 ($31.05)

MP3 ($24.40)

CO ($5)

Button ($53.15)

Preflop: Hero is SB with 7:diamond:, 7:heart:. CO posts a blind of $0.50.

UTG folds, UTG+1 folds, MP1 calls $0.50, MP2 folds, MP3 folds, CO (poster) checks, Button calls $0.50, Hero completes, BB checks.

Flop: ($2.50) K:heart:, K:club:, A:heart: (5 players)

Hero checks, BB checks, MP1 checks, CO checks, Button checks.

Turn: ($2.50) 7:spade: (5 players)

Hero bets $1, BB calls $1, MP1 folds, CO folds, Button calls $1.

River: ($5.50) 8:heart: (3 players)

Hero bets $2, BB folds, Button raises to $10, Hero raises to $33.25 (All-In), Button calls $23.25.

Final Pot: $72

Main Pot: $72, between Hero and Button.

*rubrikpill - Nusseman*

Postad

Fixa rubriken innan QoS kommer och hemsöker dig i natten. :lol:

skulle spelat nästan exakt som dig..

visst nån kan spela K8 eller 88, K8 hade ju förmodligen höjt direkt på flopp eller reraisat dig på turn. AK och AA utesluter jag av preflopp raisarna.

om han har K8 så har han lite tur att få in den på rivern. jag skulle nog ha raisat liiite mer på turn, typ $3-5. då får man nog omslag om någon sitter på K och 88 kanske foldar.

beroende på hur bra han har varit tidigare så skulle jag nog sätta honom på K8, 88 eller 2 st hjärter och definitivt ett A i så fall.

berätta vem som vann? ;)

Postad

~Halva potten brukar vara ett normalt bet för att få folk att lägga sig på en farlig flopp. Iof hade jag överbettat hade iof fått mer information. Givetvis förlorade jag den, han hade AK på knappen :)

Det känns inte som man kan komma ifrån hur man än gör eller?

Kändes helt klart som slowspelad triss, men och andra sidan varför skulle han slowspela den med en färgchan på bordet. Han hade bara tur att jag träffade riktigt hårt, både trodde att den andra hade färgen eller trissen.

It will happen to you soon!

Postad

River: ($5.50) 8:heart: (3 players)

Hero bets $2, BB folds, Button raises to $10, Hero raises to $33.25 (All-In), Button calls $23.25.

Fram till hit är det rätt ok. Dock är jag väldigt skeptisk till att man går all-in på river eftersom du troligen har den sämsta handen om du får syn.

Det enda dåliga spelare kan tänkas syna med i detta läge är KQ, eller möjligen KJ. Men du är slagen av alla andra kåkar. En syn i detta läge skulle nog vara mer vettigt.

Just my two cents.

Postad

Jag tycker inte att en syn på rivern är rätt vid de här borden. Jag tycker att hans spel på varje gata ser ut som en flushdraw, som han hittade på rivern. Inte nånstans ser det ut som om han skulle sitta på AK. En syn här är nog -EV, jämfört med en raise, tror jag.