Juzam Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2005 (lyckades posta denna tråd fel först (trodde jag var på ett annat ställe), men nu ska det väl vara rätt) Saxat från hemsidan: Unibet (International) Ltd, registrerades under Maltas lagar den 28 mars 2000 med registreringsnumret C 26127; med adressen: The Plaza Complex, Bisazza Street, Sliema SLM 15, Malta; Tel +356 2133 3532; Fax +356 2133 3577; http://www.unibet.com och lite mer lösryckt: "Företaget har kontor i London i Storbritannien och i Sliema på Malta." Vilka är förutsättningarna för att ett lotteri ska anses ha ”anordnats” i ett EU/EES-land? och skatteverket säger: Lotteriet ska tillhandahållas av en fysisk person bosatt i EU/EES-land eller av en utländsk juridisk person hemmahörande i ett EU/EES-land. I praktiken torde det i de allra flesta fall vara fråga om spelvinster över Internet hos etablerade utländska spelbolag, s.k. bookmakers. Det faktum att spel hos en utländsk bookmaker rent tekniskt sker över en server som fysiskt är placerad utanför EU/EES-området innebär inte annan bedömning än att det är fråga om ett utländskt lotteri arrangerat i ett EU/EES-land. Någon som säger något annat än att unibet är skattefritt? Det står ju svart på vitt att lotteriet skall tillhandahållas av en fysisk eller juridisk person inom landet för att det skall räknas som hemmahörande i just det landet. I detta fall är det en juridisk person, unibet ltd, och därmed ska unibet vara skattefritt. Varför skulle spellicensen ha någon betydelse? Isf får nån förklara det för mig. Att serverns placering inte har någon betydelse är iaf klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
personalities Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Jag klickar mig vidare till "Utbetalning", skriver in summan som jagv ill ha in påp mitt bankkonto och klickar på "Bekräfta". Då kommer denna upp; "Bekräftelse av utbetalning Innan du har omsatt din bonus enligt kampanjens regler, kan du bara ta ut SEK 0.00." Jag har inte skrivit in någon bonuskod överhuvudtaget. Kan någon berätta för mig vad det är för bonus man måste fixa innan man kan ta ut pengarna? Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mjorich Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Hur livetrackar man lämpligast på Unibet? Kör vanligtvis Poker Office, men det är som bekant inte kompatibelt med Unibet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Hur kan man se sina rejkade händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nisse hult Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 ÅH HERREGUD vilken skitsite!! Jag får panik. Det är ju omöjligt att se någonting på detta fittställe. Hoppas jag vänjer mig annars kan dom glömma att jag spelar 400 rejakde händer. FYFAN Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerTriss Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Du kan se hur många VIP-poäng du har under ikonen "poker" och "mitt pokerkonto". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nisse hult Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Tack trissen! Jag mailade deras support istället. Har inget dåligt samvete för att ställa frågor till en så fruktansvärt ful och värdelös sida. Edit: OH MY LORD vilken simpel bonus detta var! Ungefär 100 vip/h på 0,5-1 NL OK det skall man väl kunna härda ut men fan inte mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PokerTriss Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Deras support är toppen! Snabba svar på mina mail idag! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nisse hult Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Japp håller verkligen med. Snabba bra svar! Bra bonus. Och nu har jag börjat vänja mig vid klienten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kollikock Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 OH MY LORD vilken simpel bonus detta var! Ungefär 100 vip/h på 0,5-1 NL Inte på ett bord va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 OH MY LORD vilken simpel bonus detta var! Ungefär 100 vip/h på 0,5-1 NL Inte på ett bord va? Nix. ca 3 bord skulle jag tippa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Espen Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 OH MY LORD vilken simpel bonus detta var! Ungefär 100 vip/h på 0,5-1 NL Inte på ett bord va? Jag snittar 40VIP/H på 0,5-1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Hepp... då verkar bonuserbjudandet bortplockade i Sverige, finns fortfarande kvar på Unibets utlänska siter. föga förvånande... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cardborren Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Varför "föga förvånande"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Varför "föga förvånande"? bonusen var FÖR bra, därav uttrycket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
p0k3rk1ng Postad 11 November , 2005 Rapport Share Postad 11 November , 2005 Någon som har problem med Unibets pokernätverk nu? Jag kan inte ansluta till någon B2Bklient. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zamora25 Postad 11 November , 2005 Rapport Share Postad 11 November , 2005 jag kan inte ansluta till Martinspoker och det är väl samma som unibet så ja, jag har samma problem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 11 November , 2005 Rapport Share Postad 11 November , 2005 Det måste ju vara utomordentligt bra för varumärket att ha en bonus som sedan dras in! Jag diggar det i varje fall skarpt En grej om man hade anställda med fungerande hjärnor hade varit att ha en bonus man kunde stå för (tex 1000-2000 VIP). De kanske har fått hjälp av teamet på Ladbrokes som skapade $1000 000 laddern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
algot88 Postad 11 November , 2005 Rapport Share Postad 11 November , 2005 HÄRLIGT Nu torska jag pengar i tre st 5E SnG`s. Hade runt 4000 i chips, 6 kvar, är alltså stor chipleader (i alla jävla tre bord) i dom andra hade 3500 och 3850 Sen calla jag en all-in med KK, sen avbröts "connectionet" Kl:10:53 idag *FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN* Tror ni jag foldade till mig några pengar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jw1700 Postad 11 November , 2005 Rapport Share Postad 11 November , 2005 Nu får B2B ge sig. Nu har servern legat nere i en timme och det är ju inte första gången det händer. Jag börjar ledsna på dom här problemen samt crashade turneringar. Spelar en del på andra sighter och har aldrig varit med om dom här problemen. Det är fruktansvärt dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dark2 Postad 11 November , 2005 Rapport Share Postad 11 November , 2005 Kan vara nu dom byter server programvara eller någto sånt. Har ju gått rykten om att dom skulle göra det den här veckan eller nästa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zidthekid Postad 12 November , 2005 Rapport Share Postad 12 November , 2005 Är det verkligen helt lagligt att avbryta en bonus som de gått ut med skulle gälla till 31 dec? Servrar som craschar, bonusar som dras in... Börjar luta åt att byta klient helt, tappar snart förtroendet helt för Unibet, etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 15 November , 2005 Rapport Share Postad 15 November , 2005 Vad händer för oss som höll på att cleara bonus när erbjudandet drogs in, får vi ingen bonus? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 15 November , 2005 Rapport Share Postad 15 November , 2005 Bonussnack i bonussnacktråden, tack! Enjoy! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dark2 Postad 15 November , 2005 Rapport Share Postad 15 November , 2005 Många här säkert frågat det här men frågar det igen. vet inte riktigt vad jag ska söka på för att hitta rätt. Jag vann en sattelite till GUARANTEED PRIZE POOL: €20.000 imorgon klockan 21. Nu undrar jag dock om jag kan avanmäla mig och ta pengarna istället? För att jag har tränning imorgon vid den tiden + att jag känner att jag inte har en chans att vinna den då den är med rebay som jag inte har råd med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts