Gå till innehåll

SAJT: Unibet.com


in|sane

Recommended Posts

  • Svars 337
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

nån som vet hur lång tid det brukar ta för unibet att betala ut?alltså hur många dagar det tar från att man utbetalar innan man har cashen på sitt konto?tog ut i fredags, när kan jag räkna med o ha pengarna?

 

Jag gjorde ett uttag den 28/7 (fredags) och pengarna kom in igår 1/8, du borde alltså ha dina pengar ganska snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microgaming skall stå för den nya mjukvaran?

Har ett konto på unibet och bet365, om jag inte minns fel så får man bara ha ett konto på prima network.....

Jag bör avsluta unibet kontot för att inte åka dit och få pengarna spärrade??

 

Microgaming står för programvaran, ja, men jag har hört att dom inte ska dela spelarbas för annat än MTT, så det bör vara lungt att ha konton på båda sajterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man föra över pengar från ett Unibet-konto till ett annat? I så fall, hur fan gör man..? Tack.

Tror inte att det går... Du kan göra det med chipdumpning med då låser nog Unibet in dina pengar snabbare än du hinner säga pokerkalsonger. 8-)

Någon som vet när Unibet tänker byta nätverk från 24hpoker? Hoppas de löser det smidigare med pengaflytten än när Expekt bytte... Jag hade strul i flera dagar. För övrigt är jag grymt less på att pokerföretagen inte verkar kunna bestämma sig och byter nätverk stup i kvarten! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp! Tänkte sätta in pengar på Unibet via VISA men det är ju omöjligt. Hur ska man skriva in siffrorna? Jag försökte 3 ggr sen blev kortet spärrat. Vart ska man skriva in dom 3 sista?

 

P.S. Någon som vet någon bettingsida som har svensk div2 fotboll i utbudet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde av en lite mer teknisk kunnig att 24hpokers nätverk (inklusive Unibet) hade flyttat till Malta (deras servrar alltså). Innebär det att man inte behöver skatta för vinster hos Unibet? Självklart gör jag det idag :roll:

Om det är så, kommer vinsterna fortsätta vara skattefria när Unibet byter till Prima?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde av en lite mer teknisk kunnig att 24hpokers nätverk (inklusive Unibet) hade flyttat till Malta (deras servrar alltså). Innebär det att man inte behöver skatta för vinster hos Unibet? Självklart gör jag det idag :roll:

Om det är så, kommer vinsterna fortsätta vara skattefria när Unibet byter till Prima?

 

Jag har också hört liknande. Har frågat supporten och de svarade så här:

 

"Gällande din fråga angående skatt så har Unibet uppfattat rättsläget på så sätt, att enligt tillämplig EU-rätt, gäller principen att vinster som erhållits från och/eller via en operatör belägen inom EU skall vara likställda med vinster erhållna från lokala monopoloperatörer så som exempelvis Svenska Spel.

 

Eftersom Unibet har sin verksamhet inom EU (Malta) och dessutom pokerplatformen kommer att vara placerad och driftas inom EU (Malta), så har vi anledning att utgå från att Dina pokervinster inte skall bli föremål för svensk beskattning; detta under förutsättning att vinster från Svenska Spel fortsätter att vara skattefria."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet vilket datum Unibet skall byta leverantör? Jag har mailat supporten men de verkar inte vilja svara på detta... Jag vill inte ha mina pengar innestående där under flytten!!! Jag hade pengar hos Expekt när de flyttade och det tog ett bra tag innan jag fick loss dem igen! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan fråga sig varför inte Unibet upplyser sina kunder om att de, efter bytet till Prima / Microgaming, riskerar att bli belastade med 30% skatt för samtliga pott-vinster ( utan kvittningsrätt mot förluster i andra potter )?? Att Unibet försöker mörka detta faktum tyder på att Unibet är oseriösa och inte Martinspoker som belyser frågan?

 

*B2B Poker har licens / servrar på Malta = skattefritt , Microgaming är utanför EU = Skatt

 

Om Unibet menar att denna skatteproblematik inte finns, avseende vinster utanför EU, bör Unibet garantera samtliga skatter deras pokerkunder kan komma att drabbas av genom bytet från en EU-plattform till en offshore-plattform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanhända Unibet är oseriösa när de brister i informeringen.

Men anledningen till att Martinspoker belyser frågan har snarare med eget vinstintresse än seriösitet att göra.

 

Martinspoker har gång efter annan visat hur kassa de är på att ge och stå fast vid information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan logga in på Unibets nya klient? Jag kan det inte iallafall :(

Inte jag heller! Tänkte kolla hur det ser ut nu

 

Står: If you are already a Unibet customer, you must use your Unibet username and password to enter the Poker Room

 

nu är det ju bara det att jag redan har mitt username på Prima reggat via Expekt då de låg där... Så nu får iaf jag bara fram inloggningen

 

Logging onto Poker Network.

 

Klantar! :evil: .

Då får vi se om det går som för Expekt när de skulle migrera över sina kunder till ett nytt nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...